• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    08.12.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0178, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4237509
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 29.11.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Byarkivet søker arkivmedarbeider

Offentlige tjenester og forvaltning

Byarkivet i Oslo kommune er midt i en spennende transformasjon hvor tjenesteporteføljen og organisasjonen vokser. Oslo kommune og Byarkivet satser kraftig på digitale løsninger og skal innføre nytt sak- og arkivsystem, Acos Websak, i de 15 bydelene i kommunen. Parallelt er Byarkivet i ferd med å etablere et felles dokumentsenter for bydelene og vi har behov for en motivert arkivmedarbeider som kan bli med på laget. Stillingen er en fast ansettelse. 

Som arkivmedarbeider vil du delta i den daglige driften i dokumentsenteret, herunder skanning, journalføring av post, kvalitetssikring i sak og arkivsystemet, og håndtering av digital og papirbasert post.

Stillingen befinner seg i dokumentsenterseksjonen, som har ansvaret for den daglige driften. Dokumentsenteret samarbeider tett med øvrige seksjoner i Byarkivet i utviklingsoppgaver og her finnes det mange spennende muligheter. Byarkivet er Oslo kommunes fagorgan for dokumentasjonsforvaltning og arkiv og har blant annet oppgaver i forvaltningen av kommunens sak-/arkivsystem Acos Websak. Byarkivet er «byens hukommelse» og har ansvar for at kommunalt arkivmateriale blir bevart og gjort tilgjengelig. 

Arbeidsoppgaver:

  • Delta i daglig drift av dokumentsenteret for Byarkivets kunder
  • Posthåndtering (digitalt og papirbasert)
  • Skanning
  • Journalføring av post
  • Kvalitetssikring i sak-/arkivsystemet

Kvalifikasjoner:

  • Ingen formelle krav til utdanning
  • Erfaring med daglige arkivoppgaver som posthåndtering (digitalt og papirbasert)
  • Erfaring med skanning
  • Erfaring med journalføring
  • Erfaring med kvalitetskontroll

Personlige egenskaper:

  • Evne til å arbeide nøyaktig, selvstendig og strukturert
  • Gode samarbeidsevner og løsningsorientert
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Serviceinnstilt
  • Høy arbeidskapasitet

Vi tilbyr:

  • Mulighet til å jobbe i en av Norges største og mest komplekse organisasjoner, og bidra til en spennende utvikling innen digitalisering av kommunens arbeid med dokumentasjonsforvaltning 
  • Allsidige og utfordrende arbeidsoppgaver i et stort og utviklingsrettet fagmiljø, med muligheter for kompetanseutvikling
  • Et åpent og inkluderende arbeidsmiljø med trivelige kolleger
  • Sentral beliggenhet med gode offentlige kommunikasjonsmuligheter
  • Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo Pensjonsforsikring
  • Lønnsplassering som førstekonsulent i Oslo kommunes regulativ, avhengig av erfaring og kompetanse.
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    08.12.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0178, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4237509
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 29.11.2021