Bedrift
Kristiansund kommuneSøknadsfrist
17.03.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
6509, KRISTIANSUND N
KRISTIANSUND
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6090412Se her for andre jobber fra Kristiansund kommune
Kristiansund kommune
Budsjettrådgiver/budsjettkonsulent
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Vil du bli vår nye kollega?
Økonomiseksjonen ved Kristiansund kommune er en sentral stabsfunksjon med profesjonelle og fremoverlente medarbeidere. Økonomiseksjonen har et robust fagmiljø bestående av 24 årsverk, inklusiv økonomisjef, og blir utgjort av faggruppene budsjett, lønn, regnskap og finans, samt innkjøp. Budsjettgruppen består i dag av to rådgivere og en fagleder. Vi ønsker nå å styrke laget med en ny opprettet stilling.
Vi har ledig 100 % fast stilling som budsjettrådgiver/budsjettkonsulent for snarlig tiltredelse.
Som budsjettrådgiver i Kristiansund kommune vil du være en sentral ressurs for kommunen ved å bistå ved planlegging, rapportering og budsjettering ved opptil flere enheter i kommunen. Du vil jobbe tett opp mot enhetene med et felles mål om å levere gode tjenester innenfor bystyrets satte rammer. Du vil også bidra i utrednings- og analysearbeid, samt årsoppgjør og årsberetning.
Som vår nye kollega er du analytisk og strukturert, og besitter evnen til å vise helhetsforståelse. Du er positiv og nøyaktig, har stor arbeidskapasitet og er god til å samarbeide. Du er målrettet med god gjennomføringsevne, og ønsker å bidra til å løse vårt samfunnsoppdrag. I denne stillingen har du mulighet til å lære om kommunens forskjellige fagfelt, noe som krever at du er åpen, sosial, engasjert og nysgjerrig.
Økonomiseksjonen ved Kristiansund kommune har et godt arbeidsmiljø, og et sterkt faglig miljø. Hos oss har vi stor takhøyde, og har rom for ideer og nyskapning. Det vil i perioder kunne være hektisk. Vi tilbyr en variert arbeidsdag i et godt miljø hvor latteren sitter løst.
Arbeidsområder- økonomisk oppfølging av enheter
- bidra ved måneds-, kvartal-, og årsrapportering
- bidra i utrednings- og analysearbeid
- analyse av økonomi- og tjenestedata
- koordinere og bistå kommunenes ledere i deres økonomiarbeid
- bidra ved kommunens årsavslutning
- arbeidsoppgaver må påregnes å bli justert i forhold til arbeidsgivers behov
- utdanning fra universitets- eller høgskolenivå innenfor økonomi, fortrinnsvis på masternivå. Søkere med bachelor og lang relevant erfaring vil bli vurdert.
- gode datakunnskaper, spesielt i excel
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- erfaring med økonomi fra kommunal og/eller offentlig sektor
- erfaring med Visma Enterprise og økonomisystemer
- har gode analytiske egenskaper
- har evnen til helhetsforståelse
- tar initiativ
- har høy arbeidskapasitet
- er selvstendig og strukturert
- har gode samarbeidsevner
- har god rolleforståelse
- interessante og varierte arbeidsoppgaver i et miljø med gode muligheter for faglig utvikling
- faglig støtte i et arbeidsmiljø med kolleger med økonomisk, juridisk og teknisk kompetanse
- muligheter for gjennomføring av relevant kurs- og kompetanseheving
- et til tider hektisk arbeid ved en arbeidsplass i utvikling og endring
- dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer
- i denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Les mer om pensjonsordningen som gjelder for deg på KLP sine hjemmesider ved å trykke på vedlagte lenke: KLP
Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Du kan lese mer om fortrinnsrett på Kristiansund kommune sine hjemmesider ved å trykke på vedlagt lenke: Gjør du fortrinnsretten din gjeldende?
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler.
Kommunen har et ansiennitetsbasert lønnssystem. For alle stillinger teller både offentlig og privat tjeneste etter fylte 18 år - dokumenteres med tjenesteattest fra tidligere arbeidsgivere med informasjon om fra/til-dato, stillingsprosent, eller antall timer arbeidet.
Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden.
Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.
SøknadSøknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester. NB! Når du er i en søknadsprosess anbefaler vi deg å følge med på e-post, inkludert søppelpost.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Bedrift
Kristiansund kommuneSøknadsfrist
17.03.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
6509, KRISTIANSUND N
KRISTIANSUND
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6090412Se her for andre jobber fra Kristiansund kommune