Ledig stilling

Kristiansund kommune

Elektriker

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi har ledig 100 % fast stilling som elektriker ved Kommunalteknikk.

Kommunalteknikk har ansvar for vannforsyning, avløp, rensing, samt vei og park. Enheten har også viktige oppgaver innen miljø, forurensning og utbygging av teknisk infrastruktur. Vi har en egen elektroansvarlig gruppe som arbeider med omfattende elektrorelaterte arbeidsoppgaver. Som elektriker hos oss blir du en del av et godt etablert elektroteam, og får ansvar for oppfølging av den daglige driften. Vi tilbyr en aktiv og spennende arbeidsdag, i et inkluderende arbeidsmiljø og et sterkt fagmiljø!

Arbeidsområder
  • drift og vedlikehold, montering, rapportering og kontroll av elektriske installasjoner, styringssystem og anlegg
  • følge arbeidsopplegg ut fra FDV, samt ukeplaner og andre aktivitetsplaner
  • bidra vedrørende aktivitetsprogram FDV elektro på avløp
  • andre forefallende oppgaver naturlig tilhørende fagområdet
Kvalifikasjonskrav
  • fagutdanning i elektrofag, minimum fagbrev innen elektrikerfaget (montørsertifikat gruppe L)
  • erfaring fra bygging, drift og vedlikehold av elektriske installasjoner
  • gode kunnskaper om relevante forskrifter og standarder
  • gode digitale ferdigheter
  • gode formidlingsevner i norsk skriftlig og muntlig
  • førerkort minimum klasse BE
Ønskelige kvalifikasjoner
  • flere fagbrev innen elektrofaget, som automatiker, telekommunikasjonsmontør osv.
  • god elektroteknisk innsikt og forståelse for tegninger, krav og spesifikasjoner
  • relevant og dokumentert praksis
  • førerkort klasse C1 og andre sertifikater/godkjent opplæring er en fordel
Personlige egenskaper
  • god rolle- og oppgaveforståelse
  • strukturert, løsningsorientert og målrettet
  • faglig engasjert og evner å holde deg faglig oppdatert
  • serviceinnstilt
  • dine arbeidskollegaer beskriver deg som en lagspiller

Personlige egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr
  • spennende og varierte arbeidsoppgaver
  • et inkluderende og utviklende fag- og arbeidsmiljø
  • dyktige og trivelige kollegaer
  • dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer
  • i denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Les mer om pensjonsordningen som gjelder for deg på KLP sine hjemmesider ved å trykke på vedlagte lenke: KLP
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Du kan lese mer om fortrinnsrett på Kristiansund kommune sine hjemmesider ved å trykke på vedlagt lenke: Gjør du fortrinnsretten din gjeldende?

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler.

Kommunen har et ansiennitetsbasert lønnssystem. For alle stillinger teller både offentlig og privat tjeneste etter fylte 18 år - dokumenteres med tjenesteattest fra tidligere arbeidsgivere med informasjon om fra/til-dato, stillingsprosent, eller antall timer arbeidet.

Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden.

Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester. NB! Når du er i en søknadsprosess anbefaler vi deg å følge med på e-post, inkludert søppelpost.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.