• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    17.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5932493
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Barnets kontaktperson

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Barneverntjenesten i Bergenhus og Årstad holder til i "Familiens hus" i Møllendalsveien 6-8.  Her er det samlet tjenester fra Barneverntjenesten, Helsestasjonene; Helsestasjon for ungdom, Skolehelsetjenesten, samt Barne- og familiehjelpen og Ergo-fysioterapitjenester til barn og familier på ett sted. Visjonen er en dør til tjenestene og tverrfaglig samarbeid, slik at barn og familier får et bedre og mer helhetlig tilbud. 

I barneverntjenesten er vi opptatt av å arbeide systematisk, med god kvalitet og tilgjengelighet for tjenestebrukerne våre. Vi har et særlig fokus på barnets stemme og ivaretakelse av barnets medvirkning i arbeidet vårt.  

Vi arbeider for å styrke barnevernets kompetanse i de mest alvorlige sakene, der barn og unge trenger hjelp og beskyttelse. Barneverntjenesten skal være en trygg og god hjelpetjeneste som arbeider for at de barna som trenger hjelp får det, i samarbeid med familien i barnets sitt nærmiljø og kulturelle kontekst.  

Vi har ledig en fast stilling og fire årsvikariat.

Kvalifikasjoner:

  • Fortrinnsvis bachelor i sosialt arbeid eller barnevernspedagog, eller annen relevant bachelor med master i barnevern. Søkere med annen relevant bachelor og erfaring fra kommunal barneverntjeneste kan bli vurdert.
  • Ønskelig med master i barnevern eller annen relevant videreutdanning (min 30 studiepoeng) ift barn og unge 
  • Ønskelig med erfaring fra første- eller andre linje barnevern 
  • God IKT kompetanse og evner til å bruke digitale verktøy 
  • Gode skriftlige og muntlige formidlingsferdigheter på norsk 
  • Det må fremlegges politiattest med tilfredsstillende vandel 
  • Førerkort 

Personlige egenskaper:

Som framtidig kontaktperson i barneverntjenesten må du både forstå og fylle rollen som myndighetsutøver. Du vil bli tildelt egen saksportefølje som innebærer kontakt og oppfølging med barn, ungdommer, foreldre, fosterforeldre og samarbeidspartnere. En del av arbeidsoppgavene vil være å representere barneverntjenesten som part i saker som føres for rettsapparatet. Det vil bli lagt avgjørende vekt på personlig egnethet: å arbeide systematisk og målrettet, kvalitativ bevissthet i saksbehandling, beherske skriftlig og muntlig formidling, vise fleksibilitet, være engasjert og ha gode samarbeidsevner. Du må tåle tidvis høyt tempo og kunne arbeide under tidspress. Vi arbeider i aktivitetsbasert landskap som innebefatter å du må ta hensyn til dine kollegaer og bidra aktivt til et godt arbeidsmiljø. 

Vi tilbyr:

Topp moderne lokaler og aktivitetsbasert landskap 
Husresturant med ansattrabatt 
Varierte arbeidsoppgaver 
Tverrfaglig arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse 
Kompetanseutvikling ved opplæring, veiledning og mentoroppfølging 
Sosiale trivselstiltak 
Minimum lønnsinnplassering tilsvarende 10 års ansiennitet (minimum kr.588 200 pr år). 
Pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring 
Fleksibel arbeidstidsordning

 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    17.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5932493
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune