Company
Bergen kommuneApplication deadline
17.11.2024Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
5014, BERGEN
BERGEN
NorwayNumber of positions
1Career-kode
5932493Look here for other jobs from Bergen kommune
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Bergen kommune
Barnets kontaktperson
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Barneverntjenesten i Bergenhus og Årstad holder til i "Familiens hus" i Møllendalsveien 6-8. Her er det samlet tjenester fra Barneverntjenesten, Helsestasjonene; Helsestasjon for ungdom, Skolehelsetjenesten, samt Barne- og familiehjelpen og Ergo-fysioterapitjenester til barn og familier på ett sted. Visjonen er en dør til tjenestene og tverrfaglig samarbeid, slik at barn og familier får et bedre og mer helhetlig tilbud.
I barneverntjenesten er vi opptatt av å arbeide systematisk, med god kvalitet og tilgjengelighet for tjenestebrukerne våre. Vi har et særlig fokus på barnets stemme og ivaretakelse av barnets medvirkning i arbeidet vårt.
Vi arbeider for å styrke barnevernets kompetanse i de mest alvorlige sakene, der barn og unge trenger hjelp og beskyttelse. Barneverntjenesten skal være en trygg og god hjelpetjeneste som arbeider for at de barna som trenger hjelp får det, i samarbeid med familien i barnets sitt nærmiljø og kulturelle kontekst.
Vi har ledig en fast stilling og fire årsvikariat.
Kvalifikasjoner:
- Fortrinnsvis bachelor i sosialt arbeid eller barnevernspedagog, eller annen relevant bachelor med master i barnevern. Søkere med annen relevant bachelor og erfaring fra kommunal barneverntjeneste kan bli vurdert.
- Ønskelig med master i barnevern eller annen relevant videreutdanning (min 30 studiepoeng) ift barn og unge
- Ønskelig med erfaring fra første- eller andre linje barnevern
- God IKT kompetanse og evner til å bruke digitale verktøy
- Gode skriftlige og muntlige formidlingsferdigheter på norsk
- Det må fremlegges politiattest med tilfredsstillende vandel
- Førerkort
Personlige egenskaper:
Som framtidig kontaktperson i barneverntjenesten må du både forstå og fylle rollen som myndighetsutøver. Du vil bli tildelt egen saksportefølje som innebærer kontakt og oppfølging med barn, ungdommer, foreldre, fosterforeldre og samarbeidspartnere. En del av arbeidsoppgavene vil være å representere barneverntjenesten som part i saker som føres for rettsapparatet. Det vil bli lagt avgjørende vekt på personlig egnethet: å arbeide systematisk og målrettet, kvalitativ bevissthet i saksbehandling, beherske skriftlig og muntlig formidling, vise fleksibilitet, være engasjert og ha gode samarbeidsevner. Du må tåle tidvis høyt tempo og kunne arbeide under tidspress. Vi arbeider i aktivitetsbasert landskap som innebefatter å du må ta hensyn til dine kollegaer og bidra aktivt til et godt arbeidsmiljø.Vi tilbyr:
Topp moderne lokaler og aktivitetsbasert landskap
Husresturant med ansattrabatt
Varierte arbeidsoppgaver
Tverrfaglig arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse
Kompetanseutvikling ved opplæring, veiledning og mentoroppfølging
Sosiale trivselstiltak
Minimum lønnsinnplassering tilsvarende 10 års ansiennitet (minimum kr.588 200 pr år).
Pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring
Fleksibel arbeidstidsordning
Company
Bergen kommuneApplication deadline
17.11.2024Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
5014, BERGEN
BERGEN
NorwayNumber of positions
1Career-kode
5932493Look here for other jobs from Bergen kommune