• Bedrift
    Rauma kommune
  • Søknadsfrist
    30.06.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5783045
  • Se her for andre jobber fra Rauma kommune
  • Oppdatert 15.06.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Rauma kommune

Avdelingsleder for hjemmebasert omsorg

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi er i full gang med fremtidssikring av våre tjenester, og ser etter deg som har lyst å være med på en spennende reise!

Stilling
100% fast stilling som avdelingsleder for hjemmebasert omsorg. Arbeidstid:Dagtid.

Arbeidssted
Hjemmebasert omsorg består av hjemmesykepleie, praktisk bistand, omsorgsboliger/bofelleskap/bokollektiv med og uten bemanning, samt dagsenter for demens. Virksomheten ledes overordnet av virksomhetsleder, daglig ledelse av avdelinger ivaretas av to avdelingsledere. I hjemmetjenesten er det i tillegg en koordinerende sykepleier som avdelingsleder samarbeider tett med. 

Helse- og omsorgstjenesten er i stor grad samlet i Rauma helsehus, som gir økt mulighet til å danne et unikt tverrfaglig miljø. 

Vi arbeider for at

  • Pasienter og brukere gis helhetlig, koordinert og helse- og omsorgstjenestetilbud
  • Pasienter og brukere skal kunne bo trygt hjemme
  • Økt fokus på forebyggende og rehabiliterende innsats
  • Økt bruk av velferdsteknologi for å styrke den enkeltes evne til å klare seg selv i hverdagen
  • Kvaliteten på vårt tjenestetilbud skal være best mulig innen for de rammene vi har

Avdelingsleders ansvarsområde og arbeidsoppgaver

  • Personal-, fag- og delegert budsjettansvar for egen avdeling. Dette omfatter drift av avdelingen i samsvar med budsjett, HMS, rekruttering og krav til tjenestekvalitet.
  • Utvikle tjenesten i samarbeid med virksomhetsleder, øvrige lederteam og med involvering av medarbeidere
  • Utøve tillitsbasert styring og ledelse, herunder tilrettelegge for et godt arbeidsmiljø med myndiggjorte medarbeidere
  • Utøve sitt virke iht Forskrift om ledelse og kvalitetskontroll
  • Gjennomføre internkontroll, inkl. avvikshåndtering og forbedringsarbeid
  • Sikre og bidra til god ressursutnyttelse og systematisk arbeid knyttet til fag og pasientoppfølging
  • Veilede i faglige og etiske dilemmaer 
  • Utarbeide-, forvalte- og videreutvikle systemer for å sikre ivaretakelse av pasientrettigheter iht vedtak, med fokus på «nødvendig og forsvarlig helsehjelp»
  • Sørge for å bidra til faglig utvikling i tråd med nasjonale føringer og beste praksis
  • Opplæringsansvar i samarbeid med koordinator (Helseplattformen, min vakt, IKT mv)
  • Beslutningsmyndighet knyttet til innleie ved fravær
  • Sikre trygg-, riktig- og gunstig utnyttelse av helse- og mestringsteknologi som del av tjenesteyting
  • Ansvar for utarbeidelse av spesialarbeidsplaner

Endring av oppgaver må påregnes, inkl oppfølging av oppgaver delegert fra virksomhetsleder.

 Kvalifikasjonskrav

  • Offentlig godkjent sykepleier med norsk autorisasjon
  • God kjennskap til aktuelle lover og forskrifter
  • Du har god digital kompetanse 
  • Du har gode formidlingsevner på norsk, skriftlig og muntlig, minimum nivå B2

Ønskelige kvalifikasjoner

  • Relevant lederutdanning
  • Relevant ledererfaring 
  • Du har erfaring med bruk av Helseplattformen

Har du ikke formell lederutdanning, er du motivert til å ta dette med tilrettelegging fra arbeidsgiver.

Personlig egnethet
Det vil bli lagt avgjørende vekt på personlige egenskaper, der evne til samarbeid og evne til å inspirere, motivere og veilede egne ledere og medarbeidere til godt arbeid er viktig. Vi ser etter en person som er god til å jobbe med fokus på tverrfaglig fremtidssikring og som ser helhet i kommunale og regionale tjenester. Du har stor arbeidskapasitet og evne til å prioritere i hektiske perioder

Det er ønskelig med snarlig tiltredelse.

Vi tilbyr

  • Introduksjonsprogram for nyansatte ledere
  • Tverrfaglige ledersamlinger
  • Entusiastiske og kompetente kollegaer
  • Unik mulighet til å bidra til fremtidsikring av tjenester
  • En arbeidsplass i storslåtte naturomgivelser, med turmuligheter både høyt og lavt, sommer og vinter

Ansettelse
Ansettelse skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale ut fra kvalifikasjoner og ansiennitet. Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. helse- og omsorgstenestelova § 5-4 fremlegges. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder.

Søknad 
Rauma kommune tar kun imot elektroniske søknader. Søkerveiledning: Søkerveiledning - Rauma kommune  eller personal@rauma.kommune.no. 

Det er viktig at du tar deg tid til å besvare spørsmålene vi stiller i søknadsskjemaet. Last opp aktuelle attester og evt. vitnemål i PDF format. Lenke til vitnemålsportalen benyttes ved tilsetting.

Vær oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste, jf. Offentleglova. 

 

  • Bedrift
    Rauma kommune
  • Søknadsfrist
    30.06.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5783045
  • Se her for andre jobber fra Rauma kommune
  • Oppdatert 15.06.2024