Company
Rauma kommuneApplication deadline
30.06.2024Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
6300, ÅNDALSNES
RAUMA
NorwayNumber of positions
1Career-kode
5783045Look here for other jobs from Rauma kommune
- Updated 15.06.2024
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Rauma kommune
Avdelingsleder for hjemmebasert omsorg
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Vi er i full gang med fremtidssikring av våre tjenester, og ser etter deg som har lyst å være med på en spennende reise!
Stilling
100% fast stilling som avdelingsleder for hjemmebasert omsorg. Arbeidstid:Dagtid.
Arbeidssted
Hjemmebasert omsorg består av hjemmesykepleie, praktisk bistand, omsorgsboliger/bofelleskap/bokollektiv med og uten bemanning, samt dagsenter for demens. Virksomheten ledes overordnet av virksomhetsleder, daglig ledelse av avdelinger ivaretas av to avdelingsledere. I hjemmetjenesten er det i tillegg en koordinerende sykepleier som avdelingsleder samarbeider tett med.
Helse- og omsorgstjenesten er i stor grad samlet i Rauma helsehus, som gir økt mulighet til å danne et unikt tverrfaglig miljø.
Vi arbeider for at
- Pasienter og brukere gis helhetlig, koordinert og helse- og omsorgstjenestetilbud
- Pasienter og brukere skal kunne bo trygt hjemme
- Økt fokus på forebyggende og rehabiliterende innsats
- Økt bruk av velferdsteknologi for å styrke den enkeltes evne til å klare seg selv i hverdagen
- Kvaliteten på vårt tjenestetilbud skal være best mulig innen for de rammene vi har
Avdelingsleders ansvarsområde og arbeidsoppgaver
- Personal-, fag- og delegert budsjettansvar for egen avdeling. Dette omfatter drift av avdelingen i samsvar med budsjett, HMS, rekruttering og krav til tjenestekvalitet.
- Utvikle tjenesten i samarbeid med virksomhetsleder, øvrige lederteam og med involvering av medarbeidere
- Utøve tillitsbasert styring og ledelse, herunder tilrettelegge for et godt arbeidsmiljø med myndiggjorte medarbeidere
- Utøve sitt virke iht Forskrift om ledelse og kvalitetskontroll
- Gjennomføre internkontroll, inkl. avvikshåndtering og forbedringsarbeid
- Sikre og bidra til god ressursutnyttelse og systematisk arbeid knyttet til fag og pasientoppfølging
- Veilede i faglige og etiske dilemmaer
- Utarbeide-, forvalte- og videreutvikle systemer for å sikre ivaretakelse av pasientrettigheter iht vedtak, med fokus på «nødvendig og forsvarlig helsehjelp»
- Sørge for å bidra til faglig utvikling i tråd med nasjonale føringer og beste praksis
- Opplæringsansvar i samarbeid med koordinator (Helseplattformen, min vakt, IKT mv)
- Beslutningsmyndighet knyttet til innleie ved fravær
- Sikre trygg-, riktig- og gunstig utnyttelse av helse- og mestringsteknologi som del av tjenesteyting
- Ansvar for utarbeidelse av spesialarbeidsplaner
Endring av oppgaver må påregnes, inkl oppfølging av oppgaver delegert fra virksomhetsleder.
Kvalifikasjonskrav
- Offentlig godkjent sykepleier med norsk autorisasjon
- God kjennskap til aktuelle lover og forskrifter
- Du har god digital kompetanse
- Du har gode formidlingsevner på norsk, skriftlig og muntlig, minimum nivå B2
Ønskelige kvalifikasjoner
- Relevant lederutdanning
- Relevant ledererfaring
- Du har erfaring med bruk av Helseplattformen
Har du ikke formell lederutdanning, er du motivert til å ta dette med tilrettelegging fra arbeidsgiver.
Personlig egnethet
Det vil bli lagt avgjørende vekt på personlige egenskaper, der evne til samarbeid og evne til å inspirere, motivere og veilede egne ledere og medarbeidere til godt arbeid er viktig. Vi ser etter en person som er god til å jobbe med fokus på tverrfaglig fremtidssikring og som ser helhet i kommunale og regionale tjenester. Du har stor arbeidskapasitet og evne til å prioritere i hektiske perioder
Det er ønskelig med snarlig tiltredelse.
Vi tilbyr
- Introduksjonsprogram for nyansatte ledere
- Tverrfaglige ledersamlinger
- Entusiastiske og kompetente kollegaer
- Unik mulighet til å bidra til fremtidsikring av tjenester
- En arbeidsplass i storslåtte naturomgivelser, med turmuligheter både høyt og lavt, sommer og vinter
Ansettelse
Ansettelse skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale ut fra kvalifikasjoner og ansiennitet. Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. helse- og omsorgstenestelova § 5-4 fremlegges. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder.
Søknad
Rauma kommune tar kun imot elektroniske søknader. Søkerveiledning: Søkerveiledning - Rauma kommune eller personal@rauma.kommune.no.
Det er viktig at du tar deg tid til å besvare spørsmålene vi stiller i søknadsskjemaet. Last opp aktuelle attester og evt. vitnemål i PDF format. Lenke til vitnemålsportalen benyttes ved tilsetting.
Vær oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste, jf. Offentleglova.
Company
Rauma kommuneApplication deadline
30.06.2024Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
6300, ÅNDALSNES
RAUMA
NorwayNumber of positions
1Career-kode
5783045Look here for other jobs from Rauma kommune
- Updated 15.06.2024