Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Assisterende Avdelingssjef

Offentlig forvaltning

Vi skal ansette ny assisterende avdelingssjef på Reinsvoll. Den vi søker må like utfordringer i en turbulent og uforutsigbar hverdag sammen med gode kollegaer. 

Assisterende avdelingssjef har operativt driftsansvar, og har medansvar for fagutvikling, kvalitet og pasientsikkerhet som hovedområder i stillingen. Assisterende avdelingssjef er stedfortreder for avdelingssjef og leder for stabsansatte.  Stillingen gir gode muligheter for faglig og personlig utvikling som leder i et sykehusmiljø i kontinuerlig endring.

Avdeling for akuttpsykiatri og psykosebehandling, Reinsvoll drifter 5 døgnenheter.  Av disse er 2 øyeblikkelig hjelp enheter, subakutt enhet, Spesialisert døgnbehandling og enhet for sikkerhetspsykiatri med til sammen 53 sengeplasser. I tillegg drives noe poliklinisk virksomhet, ambulant oppfølging av pasienter fra sikkerhetspost og familie/pårørende arbeid. Avdelingen har over 350 ansatte og et budsjett på godt over 200 millioner.

Sykehuset Innlandet er inne i en svært spennende utviklingsperiode med planleggingen av ny sykehusstruktur. I rollen som assisterende avdelingssjef vil du delta i dette arbeidet og med det bidra til et fremtidsrettet samlet tilbud innen psykisk helsevern, rusbehandling og somatikk.


Kvalifikasjoner:

  • Relevant helsefagutdanning på høyskole/universitetsnivå
  • Ønskelig med Lederutdanning
  • Ledererfaring fra spesialisthelsetjenesten
  • Evne og interesse for å sette seg inn i sykehusets personaladministrative IT-systemer
  • Erfaring med implementeringsarbeid er en fordel 
  • Erfaring med endringsarbeid er en fordel
  • Ønskelig med god kjennskap til psykisk helsevern

.

Personlige egenskaper:

  • Analytisk, løsningsorientert og kreativ
  • Selvstendig og god på å prioritere blant arbeidsoppgaver
  • Høy arbeidskapasitet
  • Strukturert i arbeidet 
  • Gode samarbeidsevner
  • Endringsvillig

 

Personlig egnethet vil bli tillagt vesentlig vekt

Vi tilbyr:

  • Engasjerende arbeidsoppgaver i en spennende avdeling
  • Gode muligheter for faglig engasjerende oppgaver og videre faglig utvikling
  •  Stor fleksibilitet i arbeidssituasjonen
  • Ansettelse skjer i henhold til gjeldende lover, overenskomster og reglement

    Tjenestepensjonsordning i Kommunal Landspensjonsordning (KLP)
    Etter søknadsfristens utløp vil offentlig søkerliste bli utarbeidet. Hvis søker har krysset av for ønske om ikke å fremkomme på offentlig søkerliste, vises det til offentleglova §25, annet ledd. Helseforetaket vil gjøre en vurdering av om kriteriene for å bli unntatt fra søkerlista er oppfylt. Det gjøres oppmerksom på at en søknad kan bli gjort offentlig selv om søkeren har bedt om å ikke bli ført opp søkerlista. Søkeren vil i tilfellet bli varslet om dette.