Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Helse Sør-øst RHF

Assisterende enhetsleder

Offentlig forvaltning

Avdeling for Tverrfaglig spesialisert rusbehandling (TSB) er en del av Sykehuset Innlandet HF, Divisjon psykisk helsevern.  Avdelingen består av 5 enheter fordelt i Innlandet med virksomhet fordelt på Sanderud og Reinsvoll. Enhet for avrusning og Enhet for utredning er lokalisert på Sanderud. Enhet for korttid, Enhet for Familie og Enhet for Gravide er lokalisert på Reinsvoll.

Avdeling for TSB har spesialisthelsetjenesteansvar for pasienter med samtidig rus- og psykisk lidelse i befolkningen i Innlandet i henhold til Spesialisthelsetjenesteloven og rusreformene. Avdelingen har som mål å innfri intensjonene i rusreformen og yte tjenester etter gjeldende lovkrav.

Enhet for avrusning er en enhet som hovedsakelig tar imot pasienter til planlagte avgiftninger. Avrusing skal vanligvis være innledningen til et videre behandlingsløp. Det kan foretas både opptrapping og nedtrapping i forhold til legemiddelassistert rehabilitering. Enheten er en åpen enhet med 13 sengeplasser.

Vi søker en assisterende enhetsleder med god fagkompetanse og interesse for feltet. Du bør være trygg og relasjonsorientert og være god til å få med deg folk. Som assisterende enhetsleder vil du ha ansvar for fag- og kvalitetsutvikling i tett samarbeid med enhetsleder og fagsykepleier. Du må ha evnen til å jobbe selvstendig samtidig som du er god til å samarbeide med andre. Ved å jobbe hos oss vil du få både krevende og spennende utfordringer. Jobben vil være en stor mulighet for faglig og personlig utvikling

Kvalifikasjoner:

  • Autorisert sykepleier/vernepleier med videreutdanning innen rus og psykisk helse, eller annen relevant videreutdanning
  • Ønskelig med relevant ledererfaring
  • Løsningsorientert, ansvarsbevisst og beslutningsdyktig
  • Gode evner til både arbeide i team og selvstendig jobbing
  • Erfaring fra fagfeltet tverrfaglig spesialisert rusbehandling
  • Kompetanse og erfaring med utarbeidelse av turnus
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper:

  • Ha gode evner til samarbeid og relasjonsbygging
  • Helhetstenkende, handlekraftig og utholdende.
  • Evne til å håndtere stor arbeidsmengde.
  • Strukturert og med en systematisk tilnærming til oppgaver.
  • Være endringsvillig og fleksibel.
  • Ha interesse for å lede og veilede kollegaer, herunder ha evne til å motivere andre.
  • Ha godt humør og bidra til et godt arbeidsmiljø.
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor betydning.  

Vi tilbyr:

  • Et godt arbeidsmiljø med dyktige og engasjerte kollegaer. 
  • En utfordrende og spennende jobb med varierte arbeidsoppgaver i et spesialisert fagfelt.
  • Mulighet for faglig utvikling. 
  • Lønn etter overenskomst.
  • Gode pensjonsordninger i KLP. 

    Etter søknadsfristens utløp vil offentlig søkerliste bli utarbeidet. Hvis søker har krysset av for ønske om ikke å fremkomme på offentlig søkerliste, vises det til offentleglova § 25, annet ledd. Helseforetaket vil gjøre en vurdering av om kriteriene for å bli unntatt fra søkerlista er oppfylt. Det gjøres oppmerksom på at en søknad kan bli offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista. Søkeren vil i tilfelle bli varslet om dette.