• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    15.09.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0484, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6364989
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Oslo kommune

Anskaffelsesrådgiver

Offentlig forvaltning

Brenner du for offentlige anskaffelser? Vil du være med på vårt viktige samfunnsoppdrag?

Boligbygg er Norges største boligutleier og forvalter over 12.000 boliger. Vårt samfunnsoppdrag er å sørge for trygge og gode hjem for innbyggere som trenger en bolig i en vanskelig livssituasjon. Boligbyggs boligforvaltning skal være økonomisk, sosial og miljømessig bærekraftig, og gode anskaffelser er en vesentlig forutsetning for å nå dette målet. Boligbygg har en variert kontraktsportefølje som består av ca. 60 rammeavtaler hovedsakelig innen drift, vedlikehold og eiendomsforvaltning. I tillegg gjennomføres det en rekke enkeltstående entrepriseanskaffelser i forbindelse med rehabiliteringsprosjekter.

Stillingen er en del av seksjon Juridisk og Anskaffelser som består av 14 jurister og økonomer. 

Som anskaffelsesrådgiver vil du ha ansvar for hele anskaffelsesprosessen i tett samarbeid med virksomheten for øvrig. Du skal styrke vårt fagmiljø og bidra til å videreutvikle Boligbygg som en profesjonell innkjøper og byggherre. Høsten 2025 tar vi i bruk nytt anskaffelsesverktøy og det vil være gode muligheter for å ta del i tilpasning og implementering av dette. 

Kvalifikasjoner:

  • Høyere relevant utdannelse, tilsvarende mastergrad, eksempelvis innenfor økonomi eller jus. Vi har behov for å styrke den merkantile kompetanse i teamet, så økonomiutdannelse vil være en fordel
  • Minimum to års erfaring med prosessledelse av offentlige anskaffelser
  • Erfaring fra innkjøp eller oppfølging av kontrakter vil kunne være relevant
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • God digital kompetanse, herunder gode Excel-kunnskaper
  • God kunnskap om regelverket for offentlige anskaffelser. Kunnskap om forvaltningslova og offentleg lova er en fordel
  • Kunnskap om bygg- og anleggskontrakter og erfaring med Oslo kommunes krav til seriøst arbeidsliv og miljø er en fordel

Vi ber deg om å legge ved relevant dokumentasjon, inkludert NOKUT/HK-dir godkjenning ved utdannelse fra utlandet.

Personlige egenskaper:

  • Analytisk og strukturert
  • Serviceinnstilt og har fokus på å finne den beste helhetlige løsningen
  • Faglig nysgjerrig og opptatt av å dele kompetanse
  • Du trives med å arbeide selvstendig, men er også god til å samarbeide med ulike mennesker
  • Høy etisk bevissthet
  • Du kommuniserer på en god og presis måte, og er et positivt bidrag til arbeidsmiljøet rundt deg

Vi tilbyr:

  • Selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver i et arbeidsmiljø preget av godt humør og samarbeid
  • En meningsfull og samfunnsnyttig jobb
  • Fleksibel arbeidstid og fleksitidsordning
  • Oslo kommunes fordelaktige forsikrings- og pensjonsordning
  • Trening i arbeidstiden
  • Stillingen lønnes i lønnstrinn 52-58 (for tiden kr 839.900 til kr 948.800) i henhold til Oslo kommunes lønnsregulativ. Lønnen er avhengig av kvalifikasjoner. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.

For nærmere opplysninger kontakt seksjonsleder for Juridisk og Anskaffelser, Elisabeth Aas Nilsen på tlf. 920 52 301.

Vi ser frem til å høre fra deg!

 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    15.09.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0484, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6364989
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune