• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    15.09.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6356395
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Oslo kommune

Oslo kommunes sentrale innkjøps -miljø styrkes. Vil du bli med på laget?

Offentlig forvaltning

Vi ser etter deg som ønsker å jobbe med spennende anskaffelser i nyopprettet etat for økonomi og forvaltning, Økonomi og forvaltningsetaten – en etat som vil få stor betydning for kommunens innbyggere, ansatte og leverandører!
 
Utviklings- og kompetanseetaten (UKE) er et av Norges ledende kompetansemiljøer innen offentlige anskaffelser. Anskaffelsesmiljøet i UKE består av 65 høyt kvalifiserte innkjøpere, avtaleoppfølgere, jurister og samfunnsansvarseksperter. UKE er i en omstillingsfase og kommunens sentrale innkjøpsmiljø vil bli en del av Økonomi- og forvaltningsetaten som vil være operativ fra 1.1.2026.
 
Anskaffelser benyttes i Oslo kommune som et strategisk virkemiddel. Vårt oppdrag er å sikre gode kostnadseffektive fellesavtaler for kommunens virksomheter og bistå kommunes virksomheter med anskaffelseskompetanse. Gjennom våre anskaffelser jobber vi aktivt for å fremme et seriøst arbeidsliv og det grønne skiftet, kombinert med å etterspørre morgendagens løsninger.
 
Vi skal nå styrke vår kapasitet og søker derfor etter en innkjøpsrådgiver. 


Om stillingen

Du vil lede spennende anskaffelser fra tidlig planlegging frem til implementering. Du vil i stillingen få anledning til å videreutvikle deg innenfor operative innkjøp samt bygge kategorikunnskap knyttet til en eller flere innkjøpskategorier. I stillingen vil du jobbe med anskaffelser innenfor en eller flere av  vare- og tjenestekategoriene; håndverkertjenester, mat og drikke, konsulent- og vikartjenester, helsemateriell og -tjenester.
 
Vi søker deg som kan være en tydelig prosjektleder i gjennomføring av anskaffelsesprosesser. Du må kunne sette deg inn i kommunens strategiske mål og politiske føringer, trives med å opparbeide deg markedskunnskap samt kunne bygge relasjoner og kommunisere bra på alle nivåer i organisasjonen.
 
I sammen skal vi være en aktør som positivt utfordrer og bidrar til samfunnsutviklingen gjennom kommunens anskaffelser!

 

             

Kvalifikasjoner:

  • Tre års universitets- eller høgskoleutdanning. Relevant erfaring med gode resultater kan kompensere for manglende utdanning
  • Du må ha minst ett års erfaring med å gjennomføre anskaffelsesprosesser, fortrinnsvis offentlige anskaffelser
  • Du bør ha erfaring fra bruk av konkurransegjennomføringsverktøy
  • Du bør ha erfaring fra bruk av statens standardavtaler
  • Du må ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper:

  • Du er analytisk og strukturert med fokus på mål og resultater
  • Du har meget god gjennomføringsevne
  • Du kommuniserer tydelig og effektivt, skriftlig, så vel som muntlig
  • Du liker å jobbe i team og ser verdien av å dele kompetanse
  • Du er faglig trygg og kan lede arbeidsgrupper

Vi tilbyr:

  • Hyggelig, sosialt og godt arbeidsmiljø med høy faglig kvalitet
  • En spennende, utfordrende og synlig stilling
  • En organisasjon som legger vekt på kompetansebygging og faglig utvikling av ansatte
  • Oslo kommunes fordelaktige forsikrings-, pensjons- og låneordning
  • Fleksibel arbeidstid og -sted
  • Lønn i lønnstrinn 42 til 55 avhengig av kvalifikasjoner (for tiden 697.900kr til 893.000kr per år). For spesielt godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    15.09.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6356395
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune