• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    14.09.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6357988
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Rådgiver/seniorrådgiver - anskaffelser innen helse- og omsorgsområdet

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Byrådsavdeling for eldre, helse og omsorg skal styrke sitt anskaffelsesfaglige arbeid, blant annet knyttet til kjøp av helse- og omsorgstjenester. Vi søker derfor etter en rådgiver/seniorrådgiver som kan bidra i arbeidet. Oppgavene strekker seg fra planlegging og gjennomføring av konkurranser, oppfølging av inngåtte kontrakter, utviklingsoppgaver og rådgivning til byrådsavdelingen og underliggende etater. 

For å sikre god faglig forankring vil stillingen ha sin base ved Innkjøp konsern som er kommunens fagavdeling for anskaffelser. Avdelingen har 21 ansatte og er et ledende fagmiljø for offentlige anskaffelser i regionen. Den som ansettes vil rapportere til leder av Innkjøp konsern, men skal i hovedsak arbeide med oppdrag fra Byrådsavdeling for eldre, helse- og omsorg.

Stillingen vil by på en rekke faglige utfordringer knyttet til anskaffelser av stor betydning og verdi. Har du lyst til å bidra i dette meningsfulle arbeidet, så vil vi gjerne høre fra deg.

Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning på masternivå, gjerne innen jus eller økonomi. Andre fagområder som for eksempel samfunnsvitenskap, kan også være aktuelle.
  • Lang erfaring innen anskaffelser sammen med relevant bachelorutdanning kan kompensere for masterkravet.
  • Kunnskap om regelverk og erfaring fra arbeid med offentlige anskaffelser eller lignende relevant erfaring fra offentlig eller privat virksomhet.
  • God erfaring med bruk av verktøy for konkurransegjennomføring og kontraktsforvaltning
  • Erfaring fra prosjektledelse eller prosjektarbeid.

Personlige egenskaper:

  • Evne til å raskt sette seg inn i komplekse problemstillinger og trekke på andres fagkunnskap for å drive prosesser videre
  • Relasjonsorientert og gode samarbeidsegenskaper
  • Gode kommunikasjonsferdigheter, muntlig og skriftlig
  • Selvstendig, fleksibel og glad i et høyt arbeidstempo
  • Analytisk og strukturert

Vi tilbyr:

  • Spennende stilling med varierte og utfordrende arbeidsoppgaver i et kompetent og samfunnsengasjert arbeidsmiljø
  • Lønn etter avtale
  • Fleksibel arbeidstid
  • Attraktive kontorlokaler i Bergen rådhus
  • Mulighet for hjemmekontor i henhold til Bergen kommunes retningslinjer
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    14.09.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6357988
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune