Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Ambulansearbeider m/autorisasjon 

Offentlig forvaltning

Er du vår nye kollega? Vi trenger flere engasjerte medarbeidere.

Seksjon Halden har følgende stilling ledig:

1x 100% fast stilling.

Ved interne opprykk kan andre stillinger bli ledige.

Ambulansetjenesten i Østfold er lokalisert i 5 Østfoldbyer (Halden, Fredrikstad, Sarpsborg, Moss og Mysen) og dekker ett geografisk område på 4200 kvadratkilometer og er landets 6. mest folkerike fylke.

Ambulanseseksjon i Halden holder til i egne lokaler i byen, og har en kompetent stab på ca. 32 medarbeidere inkludert 3 lærlinger. Planene med å bygge ny stasjon er i gang, og nytt bygg forventes å stå klart i slutten av 2026. Seksjonen drifter 2 til 3 døgnambulanser og har et høyt faglig fokus, et godt arbeidsmiljø og mange erfarne, dyktige og engasjerte medarbeidere. Seksjonen Halden har et primært opptaksområde på over 32000 innbyggere inkludert Aremark. Seksjonen rykket ut i 2024 ut på ca. 4600 oppdrag. Bemanning av ambulanser på andre seksjoner, må påregnes dersom driften tilsier dette. 

Du er velkommen til å ta kontakt vedrørende spørsmål angående stillingen.

Intervjuer gjennomføres raskt etter søknadsfrist i sykehusets lokaler.

Oppstartsdato er satt til 20.10.2025.
 

Kvalifikasjoner:

  • Ambulansearbeider med norsk autorisasjon
  • Førerkort klasse C1 og kode 160 med helseattest for førerkort klasse 3 av nyere dato
  • Dokumentert opplæring i AHLR
  • Inneha PHTLS- og AMLS kurs. Hvis man ikke har dette ved tiltredelse, må e-læring og praktisk utsjekk på PHTLS og AMLS gjennomføres ved første anledning
  • Dokumentert opplæring i perifer venekanyle og infusjon
  • Forplikte seg til å følge den til enhver tid gjeldende bedriftsinterne opplæring, sertifisering og resertifisering
  • Gjennomført opplæring i og bestått legemiddelhåndteringskurs.
  • Inneha grunnleggende IKT kompetanse og evne til å benytte sykehusets IKT verktøy
  • Beherske norsk, god muntlig og skriftlig kommunikasjon

Personlige egenskaper:

  • Du er ansvarsbevisst og pliktoppfyllende og nøye i ditt arbeid
  • Du må takle stress og en hektisk arbeidshverdag på en god måte
  • Du er serviceinnstilt
  • Du er fleksibel, løsningsorientert og endringsvillig
  • Du har god fysisk og psykisk helse 
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, samt evne til å jobbe selvstendig og i team
  • Personlig egnethet vil bli svært vektlagt

Vi tilbyr:

  • Ett hektisk og høyt kompetent arbeidsmiljø, hvor det faglige fokuset verdsettes
  • Som medarbeider hos oss tilbyr vi blant annet faglig oppfølging, fagdager og kurs
  • Et godt arbeidsmiljø med mange dyktige og engasjerte kollegaer
  • Du får jevnlig vedlikeholdt ferdighetene dine lokalt i seksjonen og gjennom sentraliserte opplæringsdager
  • Velferdsordninger
  • Gode forsikringsordninger
  • Pensjonsordning gjennom KLP

_________________________

 

Høres dette ut som stilling for deg? I så fall ser vi frem til å motta din søknad!

 

Beregning av lønnsansiennitet/lønnsfastsettelse

Dokumentasjon på utdanning, arbeidserfaring og lovbestemte permisjoner, som omsorg for barn og militærtjeneste, må legges ved søknaden og framkomme i CV. Vedlagt dokumentasjon må være i pdf-format på skandinavisk eller engelsk. All arbeidserfaring fra fylte 18 år registreres i CV da denne brukes som utgangspunkt for  lønnsfastsettelse og/eller lønnsansiennitet.

 

Generelt

Etter helsepersonelloven § 20a er det krav om politiattest ved tilsetting. 

I henhold til offentlighetsloven kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.

Sykehuset praktiserer et inkluderende arbeidsliv og følger opp regjeringens inkluderingsdugnad. Det betyr at vi ønsker velkommen kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, redusert funksjonsevne, ulik nasjonal eller etnisk bakgrunn og kandidater som av ulike årsaker ikke kan dokumentere en sammenhengende yrkeskarriere.