Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Assisterende seksjonsleder

Offentlig forvaltning

Ledig 100 % fast stilling som assisterende seksjonsleder. Stillingen er fordelt på 80 % administrativt arbeid og 20 % operativt arbeid.

Vi leter etter deg som kan overta etter vår assisterende i Sarpsborg. Liker du å organisere og være den som holder i trådene i en hektisk hverdag, er systematisk og liker å planlegge frem i tid? Om du i tillegg er en person som liker å ha mange baller i luften, og er komfortabel med IKT som arbeidsverktøy, da kan du være den vi ser etter.

Ambulanse seksjonen i Sarpsborg holder til i nye lokaler sentralt i byen og har en kompetent stab, 60 medarbeidere, 4 lærlinger et et vikarkorps. Seksjonen drifter 5 dag- og døgnambulanser i drift, og har et  høyt faglig fokus, et godt arbeidsmiljø og mange erfarne, dyktige og engasjerte medarbeidere. Seksjonen har ansvar for avdelingens Innsatsleder Helse. Stillingen vil ha varierte arbeidsoppgaver rettet mot drift av seksjonen og med stedfortreder ansvar for seksjonsleder. En spennende stilling med stor mulighet til å påvirke prehospital avdeling. I ferieperioder og andre pressperioder knyttet til drift, må den som ansettes måtte påberegne å jobbe i klinisk, operativt drift. 

Du er velkommen til å ta kontakt dersom du har spørsmål i forkant av din søknad!

Intervjuer gjennomføres raskt etter søknadsfrist i sykehuset lokaler.
 

Kvalifikasjoner:

  • Norsk autorisasjon som ambulansearbeider/paramedisiner
  • Bred praktisk erfaring fra ambulansetjenesten, god vandel samt skikkethet for stillingen
  • Inneha gyldig sertifikat for kjøring inntil 7500 kg (C1)
  • Kompetansebevis for utrykningskjøring (kode 160)
  • Gjennomføre og bestå årlige sertifiseringer etter enhver tid gjeldende retningslinjer 
  • Gode IKT kunnskaper
  • Beherske norsk, god muntlig og skriftlig kommunikasjon
  • Ledererfaring og/eller lederutdannelse er ønskelig 
  • Erfaring med arbeidsplanprosesser og GAT er en fordel
  • Ønskelig med erfaring fra kvalitets- og forbedringsarbeid og bruk av sykehuset avvikssystem

Personlige egenskaper:

  • Strukturert og handlekraftig, og evne til å arbeide selvstendig innenfor gitte rammer
  • Gode kommunikasjons- og formidlingsevner
  • God organisasjonsforståelse med utpreget evne til å se og tenke helhetlig
  • Gode samarbeidsevner og evne til å motivere
  • Budsjett og økonomiforståelse
  • Evne til å kunne ta beslutninger i seksjonsleders fravær knyttet til daglig drift
  • Endringsvilje og initiativ til å videreutvikle i henhold til seksjonens målsettinger
  • Evne til å motivere og skape gode resultater
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt. Lojalitet, sunn dømmekraft og pålitelighet er også nøkkelbegreper i denne sammenheng

Vi tilbyr:

  • Ett hyggelig arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse
  • En spennende stilling med mange og varierte arbeidsoppgaver
  • Muligheter for erfaring og utvikling inn mot ledelse som fag
  • Mulighet for fleksibel arbeidstid i den administrative delen av stillingen
  • Tiltredelse etter avtale 
  • Velferdsordninger
  • Gode forsikringsordninger
  • Pensjonsordning gjennom KLP

_________________________

 

Høres dette ut som stilling for deg? I så fall ser vi frem til å motta din søknad!
 

Generelt

Dokumentasjon på utdanning og arbeidserfaring må legges ved søknaden og framkomme i CV. Vedlagt dokumentasjon må være i pdf-format på skandinavisk eller engelsk.

I henhold til offentlighetsloven kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten.

Sykehuset praktiserer et inkluderende arbeidsliv og følger opp regjeringens inkluderingsdugnad. Det betyr at vi ønsker velkommen kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, redusert funksjonsevne, ulik nasjonal eller etnisk bakgrunn og kandidater som av ulike årsaker ikke kan dokumentere en sammenhengende yrkeskarriere.