• Företag
    Oslo kommune
  • Ansökningstiden
    11.04.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    0161, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6138394
  • Se här för andra jobb från Oslo kommune
Ledigt jobb

Oslo kommune

Administrasjonssjef

Offentlig forvaltning

Oslo kommune står overfor en rekke utfordringer som setter samfunnets beredskap på prøve. Beredskapsetaten er kommunens fagetat innenfor samfunnssikkerhet og beredskap, og er en viktig pådriver for at hele kommunen jobber systematisk på fagområdet.

Vi skal styrke vårt arbeid for å møte fremtidens utfordringer. Effektive og robuste administrasjonssystemer støtter oss i å utføre vårt samfunnsoppdrag på best mulig måte. Beredskapsetaten søker etter en dyktig og engasjert administrasjonssjef som kan bidra til å styrke etaten internt.

Du vil spille en viktig rolle og bidra til å utvikle og implementere strukturerte og effektive systemer, som gjør at vi kan håndtere det økende ansvaret og utfordringene på en profesjonell og målrettet måte. Vi søker en leder som er analytisk, strukturert og har evnen til å tenke langsiktig, samtidig som du kan håndtere dagligdagse driftsoppgaver.

Stillingen inngår i direktørens stab, og vil ha ansvar for økonomi, administrativ drift, HR, rapportering. Som administrasjonssjef vil du være en viktig drivkraft i utviklingen av Beredskapsetaten, og din innsats skal bidra til at vi er godt rustet til å møte de fremtidige utfordringene som Oslo kommune står overfor. Vi ser etter deg som er klar til å ta ansvar, og bidra til en effektiv og fremtidsrettet beredskap.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning på masternivå, gjerne innen administrasjon, økonomi og ledelse.
  • Relevant ledererfaring fra offentlig sektor.
  • Erfaring med offentlig forvaltningsprosesser, herunder styringsdialog.
  • Svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne i norsk og engelsk.
  • God innsikt i regel- og avtaleverk og erfaring innen administrasjon, økonomi og HR-feltet, fortrinnsvis fra offentlig sektor.
  • Krav til at den som ansettes kan sikkerhetsklareres til Hemmelig.

Personlige egenskaper:

  • Strukturert, løsningsorientert og innovativ.
  • Evne til strategisk forståelse.
  • Engasjert, positiv og samarbeider godt med ulike mennesketyper og faggrupper.
  • God ordenssans, er nøyaktig og presis, god til å overholde tidsfrister.
  • Serviceinnstilt og imøtekommende.
  • Evne til å ta initiativ, drive prosesser og finne løsninger.
  • Takler høyt arbeidstempo og har evne til å arbeide under press.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Spennende og utfordrende arbeid innen samfunnssikkerhet og beredskap.
  • Utfordrende arbeidsoppgaver i godt arbeidsmiljø.
  • Gode muligheter for faglig utvikling.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Gode pensjons, låne og forsikringsordninger.
  • Avlønning med utgangspunkt i lønnstrinn 54-64, for tiden 842 200,- til 1 029 400,-

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom det er behov for det.

Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om. Søknad og cv må sendes elektronisk via webcruiter.

 

  • Företag
    Oslo kommune
  • Ansökningstiden
    11.04.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    0161, OSLO
    OSLO
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6138394
  • Se här för andra jobb från Oslo kommune