• Företag
    Østre Toten kommune
  • Ansökningstiden
    14.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2850, LENA
    ØSTRE TOTEN
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5889071
  • Se här för andra jobb från Østre Toten kommune
  • Uppdaterad 21.09.2024
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Østre Toten kommune

Virksomhetsleder PP-tjenesten 100 % fast

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Arbeidssted: 

I Østre Toten kommune satser vi på forebyggende arbeid, tidlig og helhetlig innsats for barn, unge og familier. Kommunen bruker BTI -modellen (Bedre Tverrfaglig Innsats) som grunnlag for å gi rett hjelp til rett tid. Kommunen er i gang med flere spennende utviklingsprosesser, som gjelder organisasjonen, tjenesteinnhold og struktur. For å styrke forebyggende arbeid og tidlig innsats, er det opprettet et nytt virksomhetsområde, barn og familie, innenfor kommunalområdet oppvekst. 

PP - tjenesten er eget virksomhetsområde og utgjør tjenesteområdet barn og familie, sammen med virksomhetsområdene barnevern og helsestasjonstjenesten. 

Det samarbeides godt på tvers i kommunalområdet og i kommunen som helhet. Barnehage, skole og PPT jobber tett sammen.

Kommunen har seks kommunale og seks private barnehager, to ungdomsskoler, sju kommunale barneskoler og en privat skole. I tillegg har kommunen et læringssenter som består av voksenopplæring og flyktningtjeneste. PP-tjensten har 7 årsverk inkl. leder, i tillegg kommer 3,8 årsverk til spesialpedagogisk hjelp i barnehage. 

Fakta om stillingen: 

Virksomhetsleder PP - tjenesten har delegert myndighet for fag, personal og økonomi. Virksomhetsleder rapporterer direkte til tjenesteområdeleder, og er en del av ledergruppa i barn og familie. 

Leder for PP – tjenesten har ansvar for å følge opp tjenestens ivaretagelse av de lovfestede oppgavene. PP – tjenesten skal sørge for at det blir utarbeidet sakkyndig vurdering når loven krever det. PP – tjenesten skal bistå barnehager og skoler i arbeidet med kompetanse - og organisasjonsutvikling, slik at barnehage og opplæringstilbudet blir så inkluderende og godt tilrettelagt som mulig. 

Arbeidsoppgaver:

  • Ta aktivt del i å utvikle PP - tjenesten som helhet, i tråd med overordnede mål og strategier for kommunen.
  • Bidra inn i utviklingen av virksomhetsovergripende planer og strategier, både i tjenesteområdet barn og familie og sammen med skole og barnehage.   
  • Virksomhetsstyring og budsjettansvar i eget virksomhetsområde.
  • Saksbehandling og systemarbeid jf. barnehageloven og opplæringsloven.
  • Lese, veilede og godkjenne sakkyndige vurderinger for alle saksbehandlere.
  • Bidra med faglig innspill i saksutredning til administrativ og politisk ledelse, og gjennomføre vedtak.
  • Ansvar for virksomhetsområdets resultater.

Kvalifikasjoner:

Må-krav:

  • Hovedfag eller master i spesialpedagogikk, pedagogikk eller psykologi, inkl.relevant test- og utredningskompetanse.
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk.

Ønskelige krav:

  • Ledererfaring/lederutdanning.
  • Gode veilednings- og rådgivningsferdigheter.
  • Kjennskap til lovverk, avtaleverk, forskning og utviklingstrekk innenfor arbeidsområdet.
  • Digital kompetanse som støtter opp under kommunens utvikling.
  • Erfaring med sakkyndighetsarbeid.

Kvalifiserte personer oppfordres til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn.

Poltiattest er påkrevd. 

Du må ha førerkort klasse B og disponere egen bil i tjenesten

Personlige egenskaper:

  • Identifiserer deg med våre verdier Stolthet - Mot - Handlekraft – Samarbeid.
  • Praktiserer mestrings- og relasjonsorientert ledelse som motiverer, inkluderer, respekterer og viser tillit.
  • Er tydelig og evner å sette retning.
  • Evner å samhandle på tvers av fagområder og tjenesteområder.
  • Er handlekraftig, proaktiv og nytenkende.
  • Er nøyaktig og strukturert og kan jobbe systematisk i en hektisk arbeidshverdag.
  • Er opptatt av lokalt partssamarbeid og samhandling med tillitsvalgte.

Vi tilbyr:

Vi tilbyr en interessant lederstilling i en utviklingsorientert og veldrevet kommune med høy kompetanse. Våre ledere har gode muligheter til å påvirke utviklingen både i kommunen og i organisasjonen.

Som ansatt i Østre Toten kommune vil du omfattes av en god pensjons- og forsikringsordning. Vi har meningsfulle arbeidsoppgaver og et inkluderende arbeidsmiljø. Arbeidstakere tilsettes i Østre Toten kommune på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende reglement, lov- og avtaleverk. Det trekkes 2% av bruttolønn til pensjon.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

 

  • Företag
    Østre Toten kommune
  • Ansökningstiden
    14.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2850, LENA
    ØSTRE TOTEN
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5889071
  • Se här för andra jobb från Østre Toten kommune
  • Uppdaterad 21.09.2024