• Company
    Sandnes kommune
  • Application deadline
    02.02.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6026511
  • Look here for other jobs from Sandnes kommune
Vacancy

Sandnes kommune

Virksomhetsleder i Ressurssenter for barn og familie

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du klar for en spennende lederstilling?

Vi har ledig stilling som virksomhetsleder i Ressurssenter for barn og familie i Sandnes kommune. 
 
Sandnes kommune etablerer nå Ressurssenter for barn og familie som selvstendig virksomhet. Vi søker derfor en strategisk og nytenkende leder, som trives med å bygge og videreutvikle organisasjoner. Vi søker deg som er en erfaren og trygg leder, og som har stort engasjement for tjenester til barn, unge og deres omsorgspersoner.  
Ressurssenter for barn og familie ligger i området kultur og oppvekst, og har om lag 45 årsverk. Som virksomhetsleder vil du bli del av lederteamet til kommunalsjef barn og unge. 

Ressurssenter for barn og familie:
Ressurssenter for barn og familie har ansvar for foreldreveiledning og psykisk helsetjenester til barn og unge, og arbeider etter Helse og omsorgstjeneste loven. Tjenestetilbudet spenner fra oppsøkende arbeid og lavterskel hjelp i Ungdomsteamet og Familieteamet, og videre til mer intensiv oppfølging i Sammen på vei (mor i Norge studien) og vedtaks baserte tiltak i Psykisk helseteam og FACT UNG. I tillegg skal prosjekt avdelingen Hele familien - nye mønstre organiseres inn i virksomheten. Prosjekt som har som mål å bedre sikre tverrfaglig innsats rundt særlig utsatte barnefamilier med vedvarende lavinntekt. Prosjektet er i samarbeid med NAV, og bygger på modellen Nye mønstre - trygg oppvekst fra Kristiansand kommune. Ressurssenter for barn og familie har de siste årene utviklet flere nye tilbud. Nye ansvarsområder kan bli lagt til virksomheten.

Virksomheten er tverrfaglig sammensatt med dyktige og engasjerte ansatte. Relasjon, allianse og medvirkning står sentralt i tjenestetilbudet. Virksomheten bruker FIT (feedback informerte tjenester) og er videre del av kommunens satsning på traume bevist omsorg. Sandnes kommune skal i gang med å bygge BTI modell. Virksomhetsleder vil være sentral i implementering av og videre utvikling av dette arbeidet i Ressurssenteret. 

Kvalifikasjoner:

Krav om: 

  • Relevant helse - og sosialfaglig utdanning på minimum bachelornivå. 
  • Relevant ledererfaring fra offentlig virksomhet
  • Erfaring fra, og god forståelse for kommunal drift
  • Relevant erfaring fra arbeid med barn, unge og familier, gjerne innen psykisk helse.
  • God kjennskap til gjeldende lover og regler innenfor ansvarsområdet til Ressurssenteret.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne, Norsk minimum nivå B2.
  • God evne til å lære og benytte deg av digitale systemer og verktøy
  • Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Den skal ikke legges ved søknaden, men må leveres før tiltredelse. 

De ansatte har i dag kontorplass på ulike adresser, og det stilles derfor krav om bruk av egen bil til transport mellom kontorplassene. Målet er geografisk samlokalisering, og da vil dette kravet bortfalle.

Det er ønskelig med:

Relevant lederutdanning er ønskelig. 
Erfaring fra arbeid i eller samarbeid med viktige samarbeidspartnere som spesialisthelsetjenesten, barnevern eller andre kommunale instanser innen psykisk helsearbeid.   

Personlige egenskaper:

Vi søker en leder som:

  • Er strukturert og tydelig.
  • Liker å arbeide strategisk og målrettet.
  • Er raus som leder, og kan motivere medarbeidere gjennom delegering, ansvarliggjøring og veiledning.
  • Har vilje og evne til nytenkning, og våger å prøve ut nye ting.
  • Er en tydelig lagspiller, som har gode samarbeidsevner både internt i virksomheten og på tvers i kommunen. Vi ser etter en leder som er en aktiv bidragsyter i helhetstenkning i tjenester til barn og unge i kommunen.
  • Har et stort engasjement for tjenester til barn og unge.
  • Har god organisasjonsforståelse.
  • For å lykkes i rollen må du har god forståelse for virksomhetens oppdrag, og sørge for at tjenesten drifter i henhold til kommunens verdier og målsetninger. 

Vi tilbyr:

  • Deltakelse i Sandnes kommune sitt lederutviklingsprogram
  • Lønn etter avtale.
  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
 

  • Company
    Sandnes kommune
  • Application deadline
    02.02.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6026511
  • Look here for other jobs from Sandnes kommune