Ledig stilling

Gjøvik kommune

Virksomhetsleder i 100 % fast stilling ved barn og familie

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet:

Vi trenger en engasjert leder for dyktige ansatte som jobber med barn, unge og familier. Både gjennom kultur- og fritidsaktiviteter, oppfølging individuelt og i grupper, veiledning til foreldre, samt kliniske vurderinger, oppfølgingstiltak og behandling til barn og unge personer med milde til moderate psykiske helseplager.

I barn og familie samler vi nå flere funksjoner i virksomheten ung helse og mestring, og søker en strategisk og samlende virksomhetsleder for denne virksomheten.

Arbeidsoppgaver:
  • Utvikling og samordning av funksjoner i en ny virksomhet
  • Personal, økonomi- og administrativt ansvar
  • Faglig ansvar samt ansvar for utvikling og kvalitetssikring av tjenestetilbudet
  • Tverrfaglig samarbeid med andre instanser både internt og eksternt
  • Benytte BTI modellen for å sikre at barn og unge får den hjelpen de trenger
  • Bidra til å utvikle kommunens forebyggende arbeid i tråd med oppvekstreformen
  • Bidra aktivt i lederteam i barn og familie
  • Ansvarlig for HMS og partssamarbeid i virksomheten i henhold til Gjøvik kommunes overordne HMS handlingsplan 
Kvalifikasjoner:
  • Relevant høyere utdanning
  • Ledererfaring og/eller lederutdanning
  • God økonomiforståelse
  • Erfaring fra arbeid med barn, ungdom og familier og/eller psykisk helse og rusarbeid
  • Erfaring med utvikling av nye tjenester og tilbud
  • God norsk muntlig og skriftlig framstillingsevne
  • God relasjonell kompetanse
  • Gode digitale ferdigheter
  • Krav om godkjent politiattest 
Personlige egenskaper:
  • Engasjement og interesse for barn, ungdom og deres familier
  • Stor arbeidskapasitet og ha evne til å arbeide selvstendig og strukturert
  • Evne til å inspirere og skape motivasjon, være kreativ og fokusere på muligheter
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Tydelighet og tilstedeværelse
  • Fleksibilitet og endringsvilje
  • Robusthet og utholdenhet
  • Personlig egnethet tillegges stor vekt
Vi kan tilby:
  • En spennende lederstilling i oppvekstsektoren
  • En utviklingsorientert arbeidsplass i et tverrfaglig arbeidsmiljø med gode kollegaer
  • Varierte og selvstendige arbeidsoppgaver med stort spenn i faglige utfordringer
  • Mulighet for å påvirke den faglige utviklingen
  • Stor mulighet til å påvirke egen arbeidsdag
  • Fokus på lokalt partssamarbeid og systematisk, forebyggende HMS arbeid
  • Lønn etter avtale
Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. 

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.