• Företag
    Rauma kommune
  • Ansökningstiden
    27.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5928997
  • Se här för andra jobb från Rauma kommune
Ledigt jobb

Rauma kommune

Virksomhetsleder for institusjonsbaserte tjenester

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Stilling
Vår dyktige virksomhetsleder blir pensjonist og vi søker hennes etterfølger til 100% fast stilling som virksomhetsleder for Rauma Helsehus/insitusjonsbaserte tjenester. Arbeidstid:Dagtid.

Arbeidssted
Rauma Helsehus har p.t 60 døgnplasser, samt ansvar for kommunens kjøkkenvirksomhet. I tilegg til virksomhetsleder består ledelsen ved Rauma Helsehus av to avdelingsledere, samt kjøkkensjef. Kommunens Helse- og omsorgstjenester er i stor grad samlet i Rauma helsehus, som gir økt mulighet til å danne et unikt tverrfaglig miljø. Du får jobbe tverrfaglig med videreutvikling av allerede gode grep ift fremtidssikrig av tjenester - vi har heltidsfokus, etablert sykepleieflåte og kommet langt i utvikling av gode arbeidstidsordninger. 

Vi arbeider for at

  • Pasienter og brukere gis et godt, aktivt og meningsfylt bo- og omsorgstilbud
  • Økt fokus på mestring og opprettholdelse av egne funksjoner og rehabiliterende innsats
  • Kvaliteten på vårt tjenestetilbud skal være best mulig innen for de rammene vi har
  • Økt bruk av velferdsteknologi for å styrke den enkeltes evne til mestring, og for å bruke vår fagkompetanse der den trengs mest 

Ansvar og arbeidsoppgaver
Virksomhetsleder har personal-, fag- og økonomisk ansvar for eget virksomhetsområde, samt ansvar for:

  • Plan- og utviklingsarbeid for virksomhetsområdet i samarbeid med helse- og omsorgssjefs ledergruppe
  • Bidra til utredning og oppfølging av politiske vedtak
  • Ansvar for kvalitetsstyring og prosessforbedringer
  • Overordnet ansvar for koordinering, samarbeid og samhandling internt i virksomhetsområdet
  • Samordning og videreutvikling av virksomhetsområdets tjenester iht planverk og strategier

Endring i ansvar og arbeidsoppgaver må påregnes i lys av kommunens arbeid med framtidssikring. Kommunen er en del av ROR fellesskapet, og det innebærer tidvis deltakelse i ulike regionale nettverk på relevante fagområder. Den som tilsettes må derfor være motivert og forberedt på å være en aktiv bidragsyter i slikt utviklingsarbeid.

Virksomhetsleder skal ha god oversikt over virksomhetens mål, oppgaver og tjenester, organisering og ansvarsfordeling.
Oversikten brukes for å planlegge for fremtiden på følgende områder:

  • pasient-, bruker- og pårørendetilfredshet
  • kvalitet og pasientsikkerhet
  • forbedring
  • personal/HMS
  • økonomi og effektivitet
  • overordnet drift 

Virksomhetsleder rapporterer til kommunalsjef for helse- og omsorgstjenester. 

Kvalifikasjonskrav 

  • Du har relevant utdannelse på høgskole eller universitetsnivå, minimum bachelorgrad. Det er ønskelig med masternivå
  • Du har relevant lederutdanning
  • Du har relevant ledererfaring fra offentlig og/eller privat virksomhet, og kan vise til dokumenterbare resultater
  • Du har erfaring fra endrings- og omstillingsprosesser
  • Du arbeider løsningsorientert, målrettet og ut fra at eget virksomhetsområde er del av en helhetlig helse- og omsorgstjeneste

Personlige egenskaper

  • Du er fremtidsretta og innovativ
  • Du er en entusiastisk og tydelig leder
  • Du er strategisk, analytisk og har god evne til å tenke helhetlig og tverrfaglig
  • Du er strukturert, effektiv og har høy gjennomføringskraft
  • Du har gode kommunikasjonsferdigheter
  • Du har god økonomiforståelse, herunder evne til krevende prioriteringer
  • Du har gode formidlingsevner på norsk, skriftlig og muntlig
  • Førerkort klasse B
  • Du har god digital kompetanse
  • Du har stor arbeidskapasitet


Det vil bli lagt avgjørende vekt på personlige egenskaper, der evne til samarbeid og evne til å inspirere, motivere og veilede egne ledere og medarbeidere til godt arbeid er viktig. Fokus på tverrfaglig fremtidssikring og helhet i kommunale og regionale tjenester er en selvfølge for deg.

Vi tilbyr

  • Introduksjonsprogram for nyansatte ledere
  • Tverrfaglige ledersamlinger
  • Entusiastiske og kompetente kollegaer
  • Unik mulighet til å bidra til fremtidsikring av tjenester
  • En arbeidsplass i storslåtte naturomgivelser, med turmuligheter både høyt og lavt, sommer og vinter

Ansettelse
Ansettelse skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale ut fra kvalifikasjoner og ansiennitet. Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. helse- og omsorgstenestelova § 5-4 fremlegges. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder.

Søknad 
Rauma kommune tar kun imot elektroniske søknader. Søkerveiledning: Søkerveiledning - Rauma kommune  eller personal@rauma.kommune.no. 

Det er viktig at du tar deg tid til å besvare spørsmålene vi stiller i søknadsskjemaet. Last opp aktuelle attester og evt. vitnemål i PDF format. Lenke til vitnemålsportalen benyttes ved tilsetting.

Vær oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste, jf. Offentleglova. 

 

  • Företag
    Rauma kommune
  • Ansökningstiden
    27.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5928997
  • Se här för andra jobb från Rauma kommune