Vacancy

Senja kommune

Virksomhetsleder Finnsnes sykehjem

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Om stillingen

Sykehjemstjenestene i Senja kommune består av kommunens seks sykehjem, pr. tiden geografisk lokalisert til Finnsnes, Stonglandet, Rossfjord, Sifjord, Gryllefjord og Skaland, totalt 8 avdelinger. Ved de fire sistnevnte lokasjonene er det samdrift sykehjem og hjemmetjeneste. Sykehjemstjenestene deles i to virksomheter.


Virksomhetsleder Finnsnes sykehjem vil ha ansvar pr tiden for Finnsnes sykehjem sine 3 sykehjemsavdelinger, sentralkjøkken, og for stabsstillinger, herunder merkantile funksjoner.

Finnsnes sykehjem har 3 avdelinger, hvor 2 somatiske og 1 skjermet avdeling. Hver avdeling har pr tiden egen avdelingsleder og fagansvarlig.

Virksomhetsleder inngår i ledergruppen i helse og omsorg, sammen med Kommunalsjef og de øvrige virksomhetslederne.

Arbeidsoppgaver

  • Overordnet ansvar for fag, personal og økonomi for Finnsnes sykehjem, herunder planarbeid, økonomirapporteringer og medarbeideroppfølging, videreutvikling og organisering av sykepleier i team. Virksomhetsleder rapporterer til kommunalsjef helse og omsorg
  • Sammen med Kommunalsjef og virksomhetsledere i helse og omsorg være en pådriver for, og initiativtaker til, å lede og utvikle de kommunale helse- og omsorgstjenestene i Senja kommune
  • Legge til rette for gode medvirknings- og samarbeidsprosesser med relevante brukergrupper og samarbeidsaktører, herunder spesialisthelsetjenesten og institusjoner
  • Samarbeide med kommunens Tildelingsenhet, samhandlingskoordinator og ledergruppen i helse og omsorg, i forhold til koordinering av tjenester og effektiv pasientflyt
  • Sørge for god samhandling med, og bred involvering av avdelingsledere, ansatte og tillitsvalgte for å oppnå best mulig tjenester til kommunens innbyggere
  • Arbeide for fremtidsrettede, bærekraftige og effektive løsninger i tråd med kommunens plan for helse- og omsorg
  • Funksjoner og nye oppgaver kan tilkomme i forbindelse med omstillingsprosjekt og arbeid med kontinuerlig forbedring

 Kvalifikasjonskrav:

  • Minimum helse- og sosialfaglig utdanning på bachelornivå
  • Lederutdanning, alternativt vil ta lederutdanning i nær fremtid
  • Master i profesjon og/eller ledelse er ønskelig
  • Søker bør kunne vise til relevant ledererfaring
  • Solid faglig kunnskap og erfaring innenfor ansvarsområdet, herunder kunne anvende lover, forskrift og avtaleverk som regulerer fagområdet
  • Meget gode norskferdigheter og må kunne kommunisere godt muntlig og skriftlig

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi søker deg som:

Er raus, framoverlent, og har fokus på løsninger som er bærekraftige. Er etterrettelig, målrettet, løsningsorientert, beslutningsdyktig og gjennomføringssterk. Har evne til å begeistre og motivere, og som ønsker å oppnå resultater i samarbeid med andre.

Vi kan tilby:

  • Varierende og spennende arbeidsoppgaver og faglige utfordringer
  • Gode muligheter for kompetanseheving gjennom ulike kommunale stipendordninger           
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode pensjon- og forsikringsordninger
  • Lønn etter avtale
  • Lederavtale

I henhold til offentlighetslov kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søker har anmodet om søknad unntatt offentlighet

Kontaktperson

Turid Anita Amundsen, kommunalsjef helse og omsorg   mobil: 417 31 313   epost: turid.anita.amundsen@senja.kommune.no