Ledigt jobb

Tønsberg kommune

Virksomhetsleder Areal, bygg og landbruk

Offentlig forvaltning

Virksomheten er delt inn i fire avdelinger og har om lag 50 ansatte med et bredt spekter av ulike yrkes- og utdanningsbakgrunner. Virksomhetsleder rapporterer til kommunalsjef for plan, eiendom og teknikk.

Som virksomhetsleder skal du omsette vedtatt strategier og planer til synlige resultater gjennom planlegging, samordning og ledelse av virksomhetens ressurser. Tønsberg kommune har gjennomført et viktig arbeid knyttet til brukeropplevelsen av tjenestene innenfor dette fagfeltet og prosjektet «Byggeløftet» er i implementeringsfasen.

Dette er en stilling der du må håndtere mange ulike forventninger og faktorer som påvirker virksomhetens arbeid. Du må samhandle godt med alle deler av organisasjonen og kunne balansere strategisk tenkning med realiserbare løsninger. Du vil være en nøkkelperson i å sikre at kommunens ambisjoner blir til virkelighet, og bidra til å skape et bærekraftig og attraktivt samfunn for fremtiden.

Som virksomhetsleder i vår organisasjon vil du ha personal- og budsjettansvar samt det faglige ansvaret for området, og være en viktig bidragsyter i kommunalsjefens ledergruppe.

Kvalifikasjonskrav

  • Høyere relevant utdanning, fortrinnsvis masterutdanning. Bachelorgrad og særlig relevant arbeidserfaring kan etter nærmere vurdering erstatte masterkravet.
  • Relevant ledererfaring og kan vise til gode resultater
  • Meget god språkforståelse og kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig.
  • God kjennskap til relevant lovverk
  • God kompetanse i økonomi og administrasjon
  • Har arbeidserfaring fra en politisk styrt organisasjon

Personlige egenskaper

  • Gode samarbeidsevner
  • Tydelig og tillitsskapende lederstil
  • God rolleforståelse innen fag/administrasjon og politikk
  • Stor arbeidskapasitet og evne til å prioritere
  • Evne til å engasjere, motivere og lede kompetente medarbeidere
  • Evne til å jobbe selvstendig, systematisk og ta beslutninger
  • Liker å tenke strategi, ta initiativ og se muligheter

Personlig egnethet vektlegges.

Vi tilbyr

  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver
  • Gode muligheter til å påvirke kommunens utvikling
  • Godt faglig miljø og kollegastøtte
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger

Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig i hht Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søkeren varsles om dette.

Kommunen ber aldri om kontaktinformasjon eller kontoopplysninger i rekrutteringsfasen, verken over SMS, e-post eller i brev via Digipost.