• Företag
    Gjøvik kommune
  • Ansökningstiden
    15.12.2020
  • Anställningsform
    workTime.Dag
  • Bransch
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    3309324
  • Se här för andra jobb från Gjøvik kommune
  • Uppdaterad 02.12.2020
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Gjøvik kommune

Virksomhetsleder 100 % fast st. hjemmetjenesten Haugtun 6

Offentlige tjenester og forvaltning

Beskrivelse av arbeidsstedet: 

Ved hjemmetjenesten Haugtun avd.6 har vi et godt og inkluderende arbeidsmiljø. Vi er en gjeng med bred kompetanse, pågangsmot, samt masse godt humør. Nå ønsker vi oss en engasjert og strukturert virksomhetsleder til vårt team.Hjemmetjenesten avd.6 er en av kommunens 10 hjemmetjenesteavdelinger. Teamet vårt består av menn og kvinner i alderen 18-65 år. Grunnbemanningen består av 21,87 årsverk, samt er en sentrumsnær uteavdeling i vekst. Virksomheten har ca. 60 ansatte, inkludert faste og vikarer og består av sykepleiere, fagarbeidere, ansatte med videreutdanning, studenter, samt assistenter. Vi har kompetanse innenfor personsentrert omsorg, demensomsorg, sår, kreftomsorg, geriatri, ernæring og pasientsikkerhet.Tjenester som ytes er helsehjelp, praktisk bistand, samt betjening av trygghetsalarmer. Det ytes tjenester dag og kveld etter behov og vedtak. Vi yter tjenester til ca. 300 brukere. Det er felles nattjeneste for de 4 sentrumsnære hjemmetjenestesonene. 

Vi har lokaler på Haugtun omsorgssenter. Haugtun består også av andre hjemmetjenesteavdelinger, tilrettelagte tjenester, ergo- og fysioterapitjenester, samt sykehjemsavdelinger.

Arbeidsoppgaver:

Virksomhetsleder skal ivareta den overordnede ledelsen av virksomheten slik at tjenestene gis i henhold til gjeldende lover, forskrifter, retningslinjer, brukerens vedtak og sektorens styrende dokumenter. Har et helhetlig drift og fagansvar for sin avdeling og handler i tråd med Gjøvik kommunes ledelsesprinsipper.

 Stillingen er organisert i hjemmetjenesten og vil inngå i lederteam med 10 virksomhetsledere og tjenesteleder. 

  • Er ansvarlig for en effektiv organisasjon i et godt arbeidsmiljø og aktiv medbestemmelse fra ansatte, inkl. samarbeid med verneombud og plasstillitsvalgte.

  • Har økonomi- og driftsansvar i tråd med de rammer som er gitt, og i henhold til gjeldende økonomireglement.

  • Delta i lokalt lederteam sammen med de andre virksomhetslederne på senteret.

  • Helse og omsorg/hjemmetjenesten har fokus på velferdsteknologi.
  • Virksomhetsleder er en viktig ressurs i forhold til utvikling av tjenestene som skal gis.

 Kvalifikasjoner:

  • 3 årig helse og sosialfaglig utdanning. Fortrinnsvis med vidr. utd. i ledelse.
  • Offentlig godkjent autorisasjon.
  •  Må kunne drifte og organisere. 

  •  Erfaring innen økonomistyring og budsjettarbeid.

  • Generell kompetanse i bruk av dataverktøy er nødvendig.

  • Personlig egnethet og evne til nytenkning og fleksibilitet vil bli tillagt stor vekt.

  • Erfaring med og kan jobbe selvstendig med arbeidstidsplanlegging med utgangspunkt i heltidskultur vil være en fordel.

  • Kompetanse på lov og avtaleverk.

  • Erfaring med HMS/IA.

  • Krav om godkjent politiattest.
  • Vi søker en positiv og inspirerende person som har gode leder egenskaper, samt evne til å arbeide selvstendig og samarbeide med andre ut fra kommunenes verdier: Kompetanse, Engasjement og Respekt.

Vi kan tilby: 

  • En selvstendig stilling med stor mulighet til å påvirke virksomheten og tjenestens videre utvikling.

  • Utfordrende og utviklende arbeidsoppgaver.

  • Nødvendig opplæring, oppfølgingssamtaler og veiledning i prøvetiden.

  • Relevant opplæring og kurs på våre fagsystemer.

  • Engasjerte og faglig dyktige medarbeidere.

  • Lønn etter avtale.

  • IA avtale.

  • Gode pensjonsordninger.

  • Bedriftsidrettslag.

  • Gjøvik kommune er vertskommune for Utviklingssenter for sykehjem og hjemmetjenester, og er generelt opptatt av fag og kompetanseutvikling.

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste.

Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. Se www.gjovik.kommune.no

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av

kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne, alder og seksuell orientering.

    

  • Företag
    Gjøvik kommune
  • Ansökningstiden
    15.12.2020
  • Anställningsform
    workTime.Dag
  • Bransch
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    2815, GJØVIK
    GJØVIK
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    3309324
  • Se här för andra jobb från Gjøvik kommune
  • Uppdaterad 02.12.2020