Detaljer

  • Bedrift
    Færder kommune
  • Søknadsfrist
    08.03.2021
  • Sted:
    NØTTERØY
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VESTFOLD OG TELEMARK
  • Arbeidssted:
    NØTTERØY
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3509726
  • Se her for andre jobber fra Færder kommune

Virksomhetsdirektør for helsesektoren

Virksomhetsdirektør skal aktivt bidra til at Færder kommunes ambisjoner nås og til at planer og strategier utvikles, fornyes og gjennomføres ved hjelp av god kompetanse- og ressursstyring.

Stillingen utgjør en del av kommunedirektørens ledergruppe. Alle medlemmer i ledergruppen har et ansvar for egen sektor og for helheten i Færder kommune. Ledelse og styring av virksomhetsdirektørens ansvarsområde skal skje i samsvar med gjeldende delegasjon og politiske vedtak.

Stillingen innebærer ledelse av en sektor som er i omstilling. Anerkjennende og tillitsbasert ledelse preget av åpenhet, medarbeiderskap, involvering og samskaping, står sentralt i kommunen. Det å skape mestringsorienterte og helsefremmende miljøer på arbeidsplassen og i samfunnet, tillegges rollen.

Vi søker etter deg som:

  • Har relevant høyere utdanning i kombinasjon med allsidig og relevant ledererfaring
  • Behersker samspillet og har god rolleforståelse for forholdet mellom administrasjon og politikk
  • God kommunikasjonsevne både muntlig og skriftlig
  • Evner å håndtere komplekse utfordringer og bredt ansvarsområde
  • Har god innsikt og erfaring med overordnede planprosesser
  • Har relevant erfaring med omstilling, endringsledelse og utviklingsarbeid med dokumenterte resultater

 Personlige egenskaper:

  • Evne til å ta initiativ, bygge kultur og motivere medarbeidere i arbeidet
  • Stor arbeidskapasitet
  • Løsningsorientert
  • Beslutningsdyktig og handlekraftig med evne til gjennomføring
  • God kommunikasjon, samarbeidsevner og personlig egnethet
  • Evne til å tenke strategisk og se helhet og sammenheng
  • Tydelig, trygg og fremtidsorientert, der bygging av godt omdømme for Færder kommune er i fokus

Ansvarsområder: 

  • Utvikle sektoren i tråd med politiske vedtak
  • Iverksette og gjennomføre politiske vedtak
  • Sørge for effektiv og hensiktsmessig organisering
  • Utvikling, ajourholde og iverksette nødvendig rutiner, prosedyrer og retningslinjer for den faglige utøvelsen
  • Ivareta beredskapsarbeidet i sektoren
  • Aktivt delta innenfor personalarbeidet og sørge for gjennomføring av kommunens personalpolitikk. Herav IA arbeid, og deltagelse i miljøgrupper og arbeidsmiljøutvalg
  • Løpende kontakt og samarbeid med fagorganisasjonenes representanter
  • Bidra til kompetanseutvikling og ivaretagelse av kvalitetsarbeid innenfor sektoren, samt sørge utvikling av en innovativ kultur
  • Saksbehandling
  • Sikre riktig og relevant planarbeid for sektoren
  • Sikre internkontroll for eget ansvarsområde 

Vi tilbyr: 

  • Spennende jobb i en ny og innovativ kommune i vekst
  • Spennende og varierte oppgaver
  • God fleksitidsordning
  • Faglig sterke og engasjerte kollegaer
  • Godt arbeidsmiljø
  • Lønn etter avtale og betingelser for øvrig i henhold til gjeldende lov- og avtaleverk
  • Medlemskap i KLP (Pliktig innskudd i KLP pensjonskasse med 2 %.)

For å søke på ledige stillinger i Færder kommune ønsker vi at du benytter vårt elektroniske søknadsskjema.

Kontaktperson: Kommunedirektør Toril Eeg, mobil 911 55 556