• Company
    Lyngdal kommune
  • Application deadline
    01.09.2024
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    4580, LYNGDAL
    LYNGDAL
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5844193
  • Look here for other jobs from Lyngdal kommune
  • Updated 27.08.2024
Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Lyngdal kommune

Vi søker ny avdelingsleder til langtidsavdelingen, skjermet enhet ved Helsehuset i Lyngdal

Vi søker en leder til langtidsavdeling for personer med demens som kan lede avdelingen trygt og stødig fremover, og som i tillegg ønsker å bidra til videreutvikling av virksomheten.

Kvalitet skal ligge til grunn både for fag-, personal- og økonomistyring. Man blir en del av et team bestående av avdelingsledere fordelt på åtte avdelinger. Vi ønsker at våre ledere skal ha et godt samarbeid og bidra på tvers. Relasjonskompetanse blir vektlagt. Vi har dyktige ledere og vår neste avdelingsleder vil inngå i et kompetent lederteam.

Virksomheten består av institusjonstjenester, korttidsplasser, kommunal øyeblikkelig hjelp, langtidsplasser, dagsenter for eldre, sykepleieklinikk, hjemmetjenester og omsorgsboliger. Du vil ha arbeidssted på Lyngdal helsehus.

 Arbeidsområder

  • Påse at økonomiske ressurser disponeres innenfor tildelte rammer, herunder bruk av ulike styringsverktøy (oppfølging av helårsturnus og lignende)
  • Lede, organisere, koordinere og utvikle tjenestene i avdelingen på en måte som skaper en god faglig standard i henhold til gjeldende krav.
  • Ha ansvar for at det blir gjennomført en personalpolitikk som er i samsvar med lover, forskrifter og retningslinjer og som fremmer et godt arbeidsmiljø. Herunder blant annet veiledning og oppfølging av ansatte.
  • Bidra til å støtte, utvikle og beholde den kompetanse som til enhver tid er avgjørende for å skape og opprettholde en god kvalitet på tjenestene
  • Å ha god kunnskap og kjennskap til gjeldene lovverk, krav og planer knyttet til fagfeltet, og videre holde seg løpende oppdatert på dette.

Kvalifikasjoner du må ha

  • Relevant høyere utdanning på minimum bachelornivå, men relevant erfaring kan kompensere for for utdanningskravet
  • Økonomiforståelse
  • Digital kompetanse

Det er ønskelig at du har

  • Lederutdanning eller ledelseserfaring
  • Kunne lede prosesser som er utviklingsrettede og som ivaretar god medvirkning, involvering og samskaping
  • Bidra til å støtte, utvikle og beholde kompetanse som til enhver tid er avgjørende for å skape og opprettholde god kvalitet i tjenesten
  • Kunne se sammenhenger mellom økonomi, personal, fag og hvordan disse områdene påvirkes av hverandre
  • Strategisk forståelse med evne til å definere retning, sette klare målsetninger og levere på avtalte mål

Arbeidserfaring / annen kompetanse som er ønskelig

  • Erfaring med, og kunne bygge opp og drifte helårsturnus
  • Erfaring med endringsledelse
  • Strategisk innsikt og visjoner for virksomheten – hvor helhetlig tenkning er sentralt.
  • Skaper motivasjon med å gå foran med begeistring og arbeidsglede.
  • Kommuniserer klart både skriftlig og muntlig gjennom å være tydelig, strukturert og synlig.
  • Robust leder som kan holde fast i mål og retning – også når de utfordres
  • Fleksibel og serviceinnstilt
  • Innsikt i, og evne til god budsjettstyring
  • Fokus på faglig utvikling og å holde brukerfokus.

Vi tror du kjenner deg igjen i følgende egenskaper

Vi ser etter deg som er selvgående og initiativrik, og som liker å skape resultater. Du har erfaring fra fagområdet, eller så har du en annen relevant bakgrunn som har gitt deg god innsikt i lignende arbeid. Du er flink med mennesker, og trives med å holde fast i mål og retning, selv om du blir utfordret. Du ser verdien av å få med deg folk rundt deg, og er flink både til å legge og gjennomføre planer. Du tåler å gi og få direkte tilbakemeldinger, og trives i et miljø med høyt tempo og raske endringer, og hvor du fatter beslutninger. Du har et øye for detaljer, og liker å veksle mellom sterk beslutningsdyktighet og nyanserte diskusjoner. Ikke minst har du en utpreget «stå på vilje», og får ting til å skje. 

Vi kan tilby

  • Godt faglig og sosialt arbeidsmiljø
  • Utfordrende oppgaver innenfor et spennende fagområde
  • Gode pensjonsordninger
  • Lønn etter avtale
  • Fast stilling

Ansettelse skjer på de vilkår og med de plikter som fremgår av utlysning, og de til enhver tid gjeldene lover, reglement og tariffavtaler. For denne stillingen kreves det politiattest, etter Helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4. Vi er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, funksjonshemming eller etnisk bakgrunn. For alle stillinger i kommunen legges det ved ansettelse stor vekt på personlige egenskaper slik som engasjement, selvstendighet, fleksibilitet og evne til samarbeid. 

Vi oppfordrer alle som søker stilling i Lyngdal kommune til å benytte vårt elektroniske søknadsskjema. Søknadsskjemaet og veiledning finner du på www.lyngdal.kommune.no, eller ved å klikke på knappen «Søk her» øverst i stillingsannonsen på vår nettside.

Søknadsfrist: 01.09.2024

Ble du nysgjerrig og ønsker mer informasjon om stillingen kan du ta kontakt med virksomhetsleder for institusjon og hjemmetjenester, Anne Sanden Kvinen, tlf.: 97743000. 

Velkommen som søker!

 

  • Company
    Lyngdal kommune
  • Application deadline
    01.09.2024
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    4580, LYNGDAL
    LYNGDAL
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5844193
  • Look here for other jobs from Lyngdal kommune
  • Updated 27.08.2024