• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    05.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4963250
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 19.01.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Vil du være med og skape endring gjennom analyser, utredninger og utvikling av nøkkeltall?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi søker vikar av ett års varighet for en av våre kolleger i Statistikk og analyse. Enheten skal tilrettelegge for at kommunen kan nyttiggjøre seg av de store og økende datamengdene til statistikk og analyseformål. Dette gjennom å finne, forvalte og formidle informasjon om kommunens virksomhet.

Enheten legger også til rette for, og gjennomfører, analyser til bruk i kommunens styring og tjenesteutvikling. Eksempler på slikt arbeid er analyser av tjenesteområder, ulike typer av evalueringer, bruk av digitalt spørreverktøy til innhenting av kunnskap og utarbeidelse av befolkningsprognoser.

Enheten har for tiden 5 årsverk og er et fagmiljø i utvikling med dyktige, kompetente og engasjerte medarbeidere. Enheten er en del av et større fagmiljø innenfor virksomhetsstyring. Hovedarbeidsplassen er i Bærum rådhus i Sandvika sentrum.

Vikariatet har ett års varighet. Tiltredelse ca. 15. april 2023 eller etter nærmere avtale.

Arbeidsoppgaver:

  • Utvikle og tilgjengeliggjøre indikatorer og nøkkeltall til bruk i kommunens styrings- og tjenesteutvikling
  • Delta i, og i noen tilfeller lede, analyse-, evaluerings og utredningsarbeid i hele kommuneorganisasjonen
  • Bidra til å styrke og videreutvikle kommunens analysearbeid

Kvalifikasjoner:

Vi søker deg som har

  • relevant høyere utdanning fra høyskole/universitet av minst 3 års varighet
  • erfaring fra analyse- og utredningsarbeid
  • kjennskap til offentlig forvaltning og/eller større private organisasjoner
  • erfaring fra arbeid i administrative IT systemer og gode kunnskaper i Office pakken
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne. Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve B2

I tillegg vil det være en fordel med

  • utdanning på masternivå
  • erfaring fra prosjektarbeid
  • erfaring fra arbeid med dataflyt og bruk av Power BI

Personlige egenskaper:

  • Ser helheten i ansvar og oppgavene i enheten
  • Er strukturert og god til å planlegge
  • Har vilje og evne til å arbeide selvstendig og skape resultater
  • Vektlegger samarbeid for å løse oppgaver og kommuniserer godt med andre
  • Trives med å jobbe tverrfaglig

Personlig egnethet vil vektlegges i utvelgelsen

Vi tilbyr:

  • Bred kontaktflate i kommunen
  • Fagmiljø med høy kompetanse
  • Dyktige, kompetente og engasjerte kollegaer
  • Gode erfarings- og utviklingsmuligheter
  • Mulighet for fleksibelt arbeidssted/hjemmekontor
  • Offentlig tjenestepensjon
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    05.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4963250
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 19.01.2023