Företag
Bærum kommuneAnsökningstiden
21.11.2022Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
1338, SANDVIKA
BÆRUM
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
4868578Se här för andra jobb från Bærum kommune
- Uppdaterad 11.11.2022
Utgått annons
Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat
Bærum kommune
Vil du være med og realisere spennende prosjekter?
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Prosjektenheten - realisering av spennende prosjekter
Prosjektenheten styrer Bærum kommunes prosjekter innen teknisk infrastruktur; vei, vann og avløp, byutvikling, renovasjon, turveier, parker og gravplasser, massehåndtering og sykkelregulering. Vi er 40 ansatte, som ivaretar kommunens byggherreansvar gjennom ledelse av prosjekter fra regulering/konseptfasen til gjennomføring og overlevering av ferdige anlegg.
Vår prosjektomsetning er på ca. 350 mill. kr. pr. år og oppdragsmengden er økende. Vi er ISO-sertifisert for oppfølging av kvalitet ISO 9001 og miljø ISO 14001 og har gode systemer for gjennomføring av prosjekter.
Prosjektleder(e) for tidlig fase, ved utbygging og rehabilitering av VA-anlegg
VA avdelingen i Prosjektenheten består av 19 mennesker med funksjonene avdelingsleder, prosjektledere, byggeledere, teknisk personell og en Controller. VA står foran store og spennende prosjekter som følge av samfunnsutviklingen og by-prosjektene.
Vi søker derfor etter en dyktig prosjektleder med god erfaring fra tidlig fase. Ledelse av rådgivere i konseptfasen blir viktig. Likeledes i forprosjektfasen og detaljprosjekteringsfasen, samt utarbeidelse av konkurransegrunnlaget. Derfor vil en bakgrunn med erfaring fra disse områdene være en fordel.
Prosjektene krever tett kontakt med vår oppdragsgiver som er tjenestestedet Vann og avløp, men også tett samarbeid internt mot bl.a. avdelingsleder, Controller, jordskiftekandidat og anskaffer/jurist. Våre prosjekter kan være rehabilitering av eksisterende ledningsnett, sanering av hele avløpsfelt eller styrking av ledningsnettet i sentrumsområdene.
Arbeidsoppgaver:
Vi ser for oss følgende oppgaver:
- Prosjektledelse i tidlige fase med ansvar for løsning, kvalitet, økonomi og fremdrift
- Anskaffelse og oppfølging av kontrakter med rådgivere og noe mot leverandører
- Rapportere til oppdragsgiver og i linjeorganisasjonen
- Kontakt mot offentlige myndigheter og grunneiere
- Fokus på risikostyring og avvikshåndtering
- Prosjektadministrative oppgaver
Kvalifikasjoner:
- Sivilingeniør/master eller ingeniør/bachelor
- Erfaring fra prosjektarbeid, helst fra prosjektledelse og/eller prosjektering av VA-anlegg
- Erfaring fra offentlige anskaffelser, utarbeidelse av konkurransegrunnlag og kontraktstyring
- Meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått norskprøve B2
Personlige egenskaper:
- Resultatorientert og god evne til å planlegge og gjennomføre
- Er tydelig og kommuniserer godt, både muntlig og skriftlig
- Engasjert, fleksibel og omgjengelig, med gode samarbeidsevner
- Har evne til å sette seg raskt inn i nye systemer og prosesser
- Stor arbeidskapasitet og pågangsmot
- Innovativ og pådriver for bærekraftige løsninger
Personlig egnethet blir vektlagt
Vi tilbyr:
Foruten svært varierte og dessuten samfunnsnyttige prosjekter, får du følgende i denne rollen:
- Et tverrfaglig miljø med kunnskapsrike og engasjerte kolleger
- Gode utviklingsmuligheter
- En organisasjon i utvikling, som også omfatter bruken av teknologi og digitalisering
- Fleksitidsordning
- Konkurransedyktig lønn og offentlig tjenestepensjon
- Kompetanseutviklingsstipend
- Nye attraktive lokaler i Kommunegården (Q1 2023)
Företag
Bærum kommuneAnsökningstiden
21.11.2022Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
1338, SANDVIKA
BÆRUM
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
4868578Se här för andra jobb från Bærum kommune
- Uppdaterad 11.11.2022