• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    24.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5844409
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 28.08.2024
Ledig stilling

Bærum kommune

Vil du lede utviklingen av miljøtekniske tjenester?

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vår kommunalsjef går av med pensjon, og vi søker hans etterfølger. Kommunalsjef for miljøtekniske tjenester i Bærum kommune har et ansvar for å utvikle, forvalte og drifte stabile og gode tjenester for kommunens innbyggere. Miljøtekniske tjenester omfatter vann og avløp, transport, avfall og gjenvinning, natur, idrett, vei og miljøforvaltning samt en prosjektenhet. Stillingen som kommunalsjef innebærer overordnet fag-, budsjett- og personalansvar for fagmiljøer med høy kompetanse, totalt 350 medarbeidere fordelt på seks tjenesteområder. Stillingen rapporterer til direktør Bymiljø og eiendom og inngår i hans ledergruppe.

Vi søker deg som har et samfunnsengasjement for kritiske tjenester til kommunens innbyggere i tråd med økte utfordringer knyttet til klima, digitalisering og demografi. Bærum kommune har en rekke store og spennende transformasjonsprosjekter særlig innen samferdsel, byutvikling, vann og avløp. Sammen med politisk og administrativ ledelse vil du bidra til å videreutvikle kommunen og ha en viktig rolle i samarbeid både interkommunalt og med nasjonale myndigheter.

Bærum kommune er en tillitsbasert organisasjon. Dette innebærer at våre ledere skal fremheve og dra nytte av medarbeidernes kompetanse og motivasjon til å gjøre en god jobb. Gjennom utvikling, læring og jobbautonomi, skal vi finne løsninger i god dialog med innbyggerne. 


Kvalifikasjoner:

 Vi vil vektlegge disse kvalifikasjonene:
  • Høyere utdanning innen relevante fagområder, lang og relevant erfaring kan kompensere for utdannngskravet
  • Erfaring fra offentlig virksomhet, gjerne kommune
  • Erfaring med å kvalitetssikre politiske saker og fra dialog med politikere, medier og innbyggere
  • Bred ledererfaring fra relevant fagområde
  • Innovasjons- og endringskompetanse med erfaring fra effektivisering og digital transformasjon av prosesser
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk

Personlige egenskaper:

  • Strategiske egenskaper med evne til å ta eierskap til helheten i utviklingen av en moderne kommune
  • Gode relasjonelle egenskaper, kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Innovasjons- og endringsdyktighet
  • Rolleforståelse for ledelse i en politisk styrt organisasjon
  • Gode evner til å lede, engasjere og involvere
  • Handlekraftig, målbevisst og resultatorientert

Vi tilbyr:

  • En unik mulighet for å bidra i videreutviklingen av Norges femte største kommune
  • Lønn etter avtale
  • Offentlig tjenestepensjon

Kontakt
Ta uforpliktende kontakt med partner Randi Flugstad i Amrop, tlf. 905 84 138 eller direktør Bymiljø og eiendom Torge Railo tlf. 406 46 118.

Etter søknadsfristens utløp vil det utarbeides offentlig søkerliste. Ber du om å bli unntatt fra denne listen, må dette grunngis i søknadsportalen, og du vil få en tilbakemelding på dette. Hvis ditt ønske ikke kan imøtekommes, vil du få mulighet til å trekke søknaden.

 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    24.09.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5844409
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 28.08.2024