• Company
    Sandnes kommune
  • Application deadline
    28.10.2024
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5918959
  • Look here for other jobs from Sandnes kommune
  • Updated 28.10.2024
Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Sandnes kommune

Vil du jobbe med fagutvikling og ledelse? Da er du rette faglederen for oss

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Mestringsenheten gir hjelp til innbyggere i Sandnes som er flyktninger eller har psykiske helse og eller avhengighetsutfordringer. Vi legger recoveryorienterte verdier og menneskerettigheter til grunn for arbeidet vårt, der vi fremmer håp, empowerment, mening i livet, samhørighet og identitet hos de vi gir hjelp.  

Hjelpen som tilbys er basert på Feedback Informed Treatment (FIT). Dette betyr konkret at vi innhenter tilbakemeldinger fra de vi gir hjelp til, deres familie og venner, ansatte og samarbeidspartnere. Vi bruker tilbakemeldingene i arbeidet med å utvikle tilbud. Vi legger til rette for samskaping, ansatte med erfaringskompetanse, fleksible og tilgjengelige tilbud, høy kompetanse hos ansatte, et lærende miljø, relasjonell velferd og jobber for å bidra til å redusere utenforskap og fremme gode lokalsamfunn. Du må kunne jobbe i tråd med dette for å trives hos oss.    


Du kan sjekke ut nettsiden vår her: 

https://www.sandnes.kommune.no/sti/helse/psykisk-helse-og-rus/ 

https://www.sandnes.kommune.no/sti/sosiale-tjenester/flyktninger/bosetting-av-flyktninger/    


Vi har nå ledig stilling som fagleder i avdeling ROP

 

Avdeling ROP gir hjelp til innbyggere med psykisk helse- og rusutfordringer, og jobber med kartlegging, oppfølging og koordinering av hjelpetiltak. Avdelingen har en tverrfaglig personalgruppe på omtrent 35 årsverk som arbeider i Lutsiveien eller FACT Sandnes. Vi har fast rullering av studenter i praksis, og ansatte er en del av veiledningsteamet. En viktig oppgave i avdelingen er å støtte innbyggers bedringsprosesser og vi ønsker mest mulig kontinuitet for å forebygge innleggelser. I tillegg benyttes FIT i møtene med innbyggerne og vi har ukentlig FIT-veiledning. Hos oss vil du være med på endring og utvikling, øke din kompetanse innen somatikk, samtidig rus- og psykiske helseutfordringer, recovery, samhandling og bruk av FIT. Mestringsenheten har fokus på kompetanseheving, og som ansatt her vil du få mulighet til å delta i utviklingen av tjenestene ved deltakelse i ulike arbeidsgrupper, kurs og fagdager. Du vil også sammen med ledergruppen jobbe for gode tjenester, utvikling og fag.

Lutsiveien er en helseinstitusjon med fire plasser, hvor det gis tilbud om hjelp hele døgnet. Arbeidsplanen er todelt og med egen arbeidsplan for ansatte som jobber natt. Vi har oppdrag som går på tvers av avdelingene i Mestringsenheten. 

FACT Sandnes er et ambulerende samhandlingsteam som reiser rundt i hele kommunen fra våre kontorer i Julie Eges gate 6. De fleste er ansatt i avdeling ROP. I tillegg har vi ansatte fra NAV Sandnes og fra Sandnes distriktspsykiatriske senter som har sitt arbeidssted sammen med oss. Vi jobber etter FACT-modellen og Housing First-prinsippene, hvor bolig kommer først. Hjelpen utføres på dagtid.  

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor i sykepleier eller vernepleie med norsk autorisasjon
  • Videreutdanning eller master i psykisk helse, rus, ledelse eller annen relevant videreutdanning
  • Erfaring fra saksbehandling etter gjeldende lovverk
  • Krav om norskferdigheter på minimum nivå B2
  • Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse
  • I denne stillingen kreves det at du leverer egenerklæring for tuberkulose og MRSA før tiltredelse
  • Førerkort klasse B


HPR-nummer oppgis i søknaden. Legg inn attester og vitnemål. 

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som er positiv, som evner å engasjere dine medarbeidere og som samarbeider godt med mennesker i ro så vel som i krise. Du er faglig nysgjerrig, og deler kunnskap som du tilegner deg. I tillegg evner du å se ressurser og utfordringer fra flere sider, og kan jobbe med sammensatte problemstillinger. Dette viser du ved å være løsningsorientert og ved at du mestrer å ta egne beslutninger. Videre er du god på å bygge og vedlikeholde relasjoner, og du ønsker å jobbe med utvikling- og endringsprosesser. Du er fleksibel, men samtidig strukturert i arbeidet ditt. Uforutsette hendelser er noe du takler på en god måte, og du vet hvordan du håndterer stress. Vi ønsker deg som trives med å jobbe både selvstendig og i team, og som ikke er redd for å be om hjelp når du trenger det. 

Personlig egnethet vil bli vektlagt. 

Vi tilbyr:

  • Jobb i ett spennende tverrfaglig fagfelt som er i utvikling
  • Fleksitid
  • Hjem-jobb-hjem avtale
  • Gratis svømming for alle ansatte i kommunens svømmehaller
  • Bedriftsidrettslag og bedriftskunstforening
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
 

  • Company
    Sandnes kommune
  • Application deadline
    28.10.2024
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norway
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5918959
  • Look here for other jobs from Sandnes kommune
  • Updated 28.10.2024