Company
Oslo kommuneApplication deadline
06.02.2023Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltningEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
0663, OSLO
OSLO
Number of positions
1Career-kode
4965515Look here for other jobs from Oslo kommune
- Updated 20.01.2023
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Oslo kommune
Vil du jobbe med avtaleforvaltning i et av landets fremste kompetansemiljøer innen innkjøp?
Offentlig forvaltning
Innkjøpstjenester i Oslo kommune søker etter avtaleforvalter.
OM OSS
Utviklings- og kompetanseetaten (UKE) ved avdeling for Innkjøpstjenester er kommunens kompetansesenter for anskaffelser. Vi er også et av Norges ledende kompetansemiljøer innen offentlige anskaffelser og avtaleforvaltning. Innkjøpstjenester består av over 60 høyt kvalifiserte innkjøpere, avtaleforvaltere, analytikere, jurister og samfunnsansvarseksperter. Vi er synlig på mange arenaer og samhandler med sentrale aktører innen fagområdet. Vår kjernekompetanse er profesjonelle anskaffelser og strategisk avtaleoppfølging.
Innkjøpstjenester inngår og forvalter kommunens portefølje av konsernovergripende rammeavtaler (samkjøpsavtaler). Samkjøpsavtalene dekker i dag mer enn 80 avtaleområder og har en årlig omsetning på ca. 3,4 milliarder kroner. Avtaleområdene dekker alt fra elektrisk kraft , via vikartjenester, håndverkere, renhold og konsulenter, til vaskeri, arbeidstøy, mat og drikke, møbler, PC-er og mobiltelefoner.
Samkjøpsporteføljen gjør det mulig å dekke gjentatte og sammenfallende behov på tvers av virksomhetene på en effektiv måte. Anskaffelsene og avtalene våre er strategisk viktige for kommunens videre utvikling, og det er besluttet at antall avtaleområder skal økes.
OM STILLINGEN
Vi søker etter både deg som er en erfaren innkjøper eller avtaleforvalter, eller deg som ønsker å videreutvikle deg innen fagområdet. Uansett bakgrunn er det viktig med interesse for avtaleforvaltning og offentlige anskaffelser. Du vil få ansvar for egen portefølje.
Porteføljen av samkjøpsavtaler er i dag inndelt i følgende kategorier:
- Helse
- Håndverkertjenester
- IKT
- Konsulent- og vikartjenester
- Mat og drikke
- Mobilitet
- Øvrige varer
- Øvrige tjenester
Fortell oss gjerne i din søknad om det er en eller flere av kategoriene du har erfaring fra eller som du ønsker å jobbe med. Vi oppfordrer både generalister og spesialister til å søke!
Vi ønsker at du kan være en tydelig avtaleforvalter, både utad overfor leverandører og innad overfor brukere av avtalene i din portefølje. Du må kunne sette deg inn i kommunens behov, strategiske mål og politiske føringer. Videre må du ha et ønske om å opparbeide deg markedskunnskap, kunne bygge relasjoner og kommunisere godt på alle nivåer i organisasjonen.
Du vil samarbeide tett med andre avtaleforvaltere, innkjøpere, jurister og kollegaer med annen spesialkompetanse. Et av satsningsområdene våre er å utvikle kommunen til å bli en mer ansvarlig og bærekraftig forbruker. Skal vi lykkes med dette må vi prioritere ombruk framfor å kjøpe nytt og sørge for at utstyret vi kjøper kan brukes lengre. Dette innebærer at vi som ansatte og som organisasjon må ha evne til nytenkning og endring. For innkjøpstjenester betyr dette for eksempel at vi må vi supplere de tradisjonelle rammeavtalene med avtaler innen reparasjon og redesign.
I stillingen vil du få påvirkningskraft og interessante, meningsfylte oppgaver i en stor organisasjon. Stillingen gir gode muligheter for utvikling, fleksibilitet og til å påvirke din egen arbeidshverdag.
Arbeidsoppgaver:
- Forvalte egen avtaleportefølje
- Oppfølging av leverandører og brukere av avtalene
- Bistå kommunens virksomheter og bestillere ved behov
- Utvikle og realisere tiltak for god kommunikasjon mellom brukere og leverandører
- Foreta innkjøpsanalyser
- Følge opp lojalitet, prisutvikling, avtaleendringer, gevinster, avvik m.m.
- Lede prosesser
- Delta i kategoriteam og bidra til etablering av kategoristyring
- Bidra til faglig utvikling, opplæring og kompetanseheving
- Delta i anskaffelsesprosesser
- Andre oppgaver kan bli aktuelt
Kvalifikasjoner:
- Universitets- eller høgskoleutdanning på minimum bachelornivå. Relevant erfaring med gode resultater kan kompensere for manglende formell utdanning.
- Interesse for avtaleforvaltning og samfunnsansvar
- Fordel med erfaring med avtaleforvalting eller innkjøpsprosesser, men nyutdannede oppfordres også til å søke
- Fordel med erfaring innen regelverket for offentlige anskaffelser
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- God kunnskap om bruk av MS Office-verktøy og Office-365
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Personlige egenskaper:
- Du er god på relasjonsbygging og samhandling
- Du liker å jobbe i team og ser verdien av å dele kompetanse
- Du evner å ta ansvar og ledelse
- Du kommuniserer tydelig og effektivt, skriftlig, så vel som muntlig
- Du er analytisk og strukturert
- Du har god kommersiell og strategisk forståelse
- Du er selvstendig, målrettet og har høy gjennomføringsevne
- Du har godt humør, arbeidsglede og pågangsmot
Vi tilbyr:
- En spennende, utfordrende og samfunnsnyttig stilling
- Et hyggelig og godt arbeidsmiljø med høy faglig kvalitet
- Mulighet til å spille en sentrale rolle i videreutvikling av et spennende fagområde
- En organisasjon som legger vekt på kompetansebygging og utviklingsmuligheter
- Fleksibelt arbeidssted
- Fleksitidsordninger
- Gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger
- Lønn i lønnstrinn 39 til 59 avhengig av erfaring og kvalifikasjoner (for tiden 580.900 til 849.300kr per år)
Company
Oslo kommuneApplication deadline
06.02.2023Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltningEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
0663, OSLO
OSLO
Number of positions
1Career-kode
4965515Look here for other jobs from Oslo kommune
- Updated 20.01.2023