• Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    23.10.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2140053
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 04.10.2019
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sandnes kommune

Vil du bli vår nye seksjonsleder i Seksjon omsorg og ettervern

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Barne- og familieenheten i Sandnes kommune har ledig en spennende stilling i Barneverntjenesten, som seksjonsleder for omsorg og ettervern. Dette er en stilling for deg som er engasjert, samt god på koordinering og ledelse.
Barne- og familieenheten består av 2 avdelinger: Avdeling barnevern og avdeling psykisk helse barn og unge. Avdeling barnevern har flere seksjoner, hvorav seksjon omsorg ettervern som har ansvar for å følge opp barn og unge som bor i fosterhjem, institusjon ev andre ettervernstiltak.
Seksjonen består av 12 saksbehandlerstillinger, 2 fagledere og 1 konsulent med blant annet ansvar for rekruttering og godkjenning av fosterhjem og besøkshjem.
Brukermedvirkning er sentralt i vårt arbeid og vi har tatt i bruk FIT som hjelpemiddel på dette området.

Arbeidsoppgaver
Som seksjonsleder vil du ha ansvar for å lede og utvikle seksjonen i tråd med våre verdier, ambisjon og strategier. Du vil ha personalansvar, økonomiansvar og ansvar for god kvalitet i det faglige arbeidet som gjøres for å følge opp barn, unge og deres familier på en god måte. Videre må du være oppdatert på retningslinjer, lovkrav og statlige føringer for barneverntjenesten. En viktig del av arbeidet er også å sikre god dialog og samarbeid med både interne og eksterne aktører. Som seksjonsleder vil du delta i ledergruppa til barnevernleder.

Kvalifikasjoner
Vi søker deg med utdanning innen barnevern eller sosionom,  minimum bachelornivå. Det er ønskelig med ledererfaring innen offentlig sektor og stilles krav til erfaring med personaloppfølging og erfaring fra barnevernfeltet. Annen relevant utdanning på minimum bachelornivå kan vurderes som aktuell dersom du har ledererfaring fra det offentlige, samt innfrir andre nevnte krav.
Videre ønskes god systemforståelse og IKT kompetanse. Stillingen krever også gode språkkunnskaper i norsk muntlig og skriftlig.


Personlige egenskaper
Du lydhør, løsningsorientert og trives med utfordrende arbeidsoppgaver og en hektisk arbeidshverdag. Du må ha god evne til å lede og ta de nødvendige beslutninger. Gode kommunikasjonsferdigheter er viktig i arbeidet. Personen vi søker må være engasjert og varm og ha et brennende hjerte for barn og unge. Vi ønsker en leder som i tråd med tjenesten sine verdier og visjon har fokus på ressurser og styrker hos både medarbeidere, samarbeidspartene, foreldre, barn og unge. Du må kunne arbeide selvstendig og strukturert, samt kunne gi gode og konstruktive tilbakemeldinger til dine medarbeidere. Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr
En spennende stilling i en fremoverlent avdeling i en tjeneste som har fokus på faglig utvikling kombinert med brukermedvirkning og kunnskap fra barn og unge. Kommunen tilbyr gode pensjons- og forsikringsordninger. Lønn etter avtale.

 

  • Bedrift
    Sandnes kommune
  • Søknadsfrist
    23.10.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4306, SANDNES
    SANDNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2140053
  • Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
  • Oppdatert 04.10.2019