• Company
    Bergen kommune
  • Application deadline
    29.09.2024
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    5111, BREISTEIN
    BERGEN
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5871995
  • Look here for other jobs from Bergen kommune
Vacancy

Bergen kommune

Vil du bli vår nye avdelingsleder på Åsane avlastning ? 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 

Enhet for dagsenter og avlastningstjenester er en by-omfattende enhet som har 9 kommunale avlastningsboliger i tillegg til 10 dagsentre. Enheten gir tilbud til mennesker med funksjonshemming og utviklingshemming. Vårt mål i avlastningen er å være en forlengelse av hjemmet, og ha enkeltindividet i fokus.  Avlastningsboligene gir primært avlastningstjenester til barn og unge med utviklingshemming.

Åsane avlastning søker dyktig leder med 3-årig helsefaglig eller pedagogisk faglig utdanning som er klar for lede og ivareta personell og tjenestemottakere i en travel hverdag. 

Åsane avlastning er en avlastningsbolig for barn og unge med utviklingshemming. Det er ulikt hvilke diagnoser de forskjellige har, alle og enhver unike. Barna/ungdommene bor til daglig hjemme med familiene sine. Boligen har 4 avlastningsplasser, og brukerne er for tiden i aldersgruppen 8-60 år. Boligen disponerer 8.16 årsverk fordelt på 14 faste stillinger, og har en sammensatt personalgruppe bestående av miljøterapeuter, helsefagarbeider og assistenter  i store stillinger og mindre stillinger.

Hovedmålet for avlastningsboligen er å være et trygt og godt sted for de som til en hver tid befinner seg der, og at foreldrene skal oppleve reell avlastning under oppholdene. God omsorg, meningsfulle aktiviteter og utvikling hos den enkelte står i fokus. For å få til dette har vi engasjerte medarbeidere som ser den enkelte, støtter og hjelper sine kollegaer, samarbeider godt med foreldre og andre samarbeidspartnere, er opptatt av etisk refleksjon og utvikling.

Vi søker en leder som brenner for å sikre gode tjenester til utviklingshemmede. Du er faglig dyktig, engasjert, motiverende og du ønsker å ta ansvar for at kvaliteten er i høysetet. Som leder er du opptatt av å skape tillit, å legge til rette for at ansatte kan oppleve mestring og motivasjon, samt å skape en kultur med fokus på et godt arbeidsmiljø og høy etisk bevissthet. Du legger til rette for læring og utvikling gjennom å involvere og gi ansvar til medarbeidere. Du er opptatt av å vise gjennomføringskraft for å oppnå gode resultater og at de økonomiske ressursene anvendes mest mulig effektivt.  

Stillingen rapporterer til enhetsleder som nærmeste leder, og du inngår i enhetens ledergruppe. Som avdelingsleder vil du og få tilgang til enhetens rådgivere innen fag, personal, økonomi samt andre støttefunksjoner.
 Stillingen har arbeidstid på dagtid med fleksitid 37,5 timer/uke

Oppstart vil være så snart som mulig.

 

Kvalifikasjoner:

  • Autorisasjon som sykepleier/vernepleier eller pedagogiske utdanning. Annen relevant 3-årig høyskole eller universitetsgrad kan vurderes 
  • Lederutdannelse eller annen relevant videreutdanning fra høyskole/universitet er en fordel
  • Relevant ledererfaring er en fordel 
  • Erfaring fra arbeid i avlastningsbolig og med døgnfordeling er en fordel 
  • Kjennskap til og erfaring fra brukergruppen
  • Søkere utenfor Skandinavia må dokumentere gode kunnskaper i norsk skriftlig og muntlig fremstilling gjennom bestått minimum B2-test.
  • Kunnskap om og god erfaring med aktuelt og relevant lovverk er en forutsetning,  bl.a helse- og omsorgstjenesteloven kap. 9 og arbeidsmiljøloven.
  • God kompetanse på turnusplanlegging og prosessene med godkjenning er en fordel 
  • Erfaring med beslutningsprosesser er en fordel 
  • Ønskelig med god systemforståelse av administrative fagsystemer
  • Gode  samarbeids - og kommunikasjonsferdigheter er en forutsetning
  • Gode datakunnskaper er en forutsetning
  • Førerkort klasse B er et krav
  • Krav om politiattest 
  • Personlig egnethet vil bli sterkt vektlagt

Personlige egenskaper:

  • Du arbeider selvstendig og er samtidig god på å samarbeide tett med medarbeidere, samarbeidspartnere og overordnede.
  • Du er tydelig og synlig i arbeidsmiljøet og god på myndiggjøring av ansatte.
  • Du arbeider systematisk, målorientert og har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
  • Du har høy arbeidskapasitet og er fleksibel.
  • Du overholder tidsfrister og har god økonomisk forståelse 
  • Du er god til å veilede og motivere medarbeidere for å nå mål for tjenestemottaker og organisasjonen.
  • Du bidrar til å ivareta gode holdninger og god etisk refleksjon i arbeidsmiljøet
  • Du er god til å veilede og motivere medarbeidere
  • Du er handlekraftig og beslutningsdyktig

Vi tilbyr:


  • Et stort og inkluderende fagmiljø med blant annet egen mentorordning
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling, tilrettelegging for videreutdannelse
  • Et stort godt og aktivt arbeidsmiljø 
  • Spennende, interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Dagarbeid med fleksibel arbeidstid 
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes -og gruppelivsforsikring 
  • Lønn etter lokale lønnsbestemmelser (grunnlønn for tiden kr 679.700)
 

  • Company
    Bergen kommune
  • Application deadline
    29.09.2024
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    5111, BREISTEIN
    BERGEN
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    5871995
  • Look here for other jobs from Bergen kommune