Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
23.01.2023Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1338, SANDVIKA
BÆRUM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4941522Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 07.01.2023
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bærum kommune
Vil du bidra til samfunnsutviklingen? Søk på fast stilling som juridisk rådgiver i juridisk avdeling på Byggesak
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Bærum kommune er i sterk utvikling med urbanisering, transformasjon og fortetting i knutepunkt og langs banetraséer, samtidig som det pågår store prosjekter innen bane og vei. «Mangfoldig, grønn og urban» er føringer for vårt arbeid med byutvikling, regulering og byggesaksbehandling. Høyere urban tetthet stiller krav til styring av kvalitet og helhet. Vår klimastrategi og samarbeid med FutureBuilt sikter mot ambisiøse arkitektur- og miljøløsninger. Vi forvalter samtidig verdier knyttet til strandsone, kulturlandskap og marka og er en kommune med stort utbyggingspress.
Vi er stolte av våre tjenester og søker stadig mot forbedring og utvikling av arbeidsprosesser og produkter. Vi legger vekt på tverrfaglig tilnærming, samarbeid og deling.
Stillingen er i juridisk avdeling ved tjenestested Byggesak. Juridisk avdeling består av ca. 10 medarbeidere, og har ansvar for kommunens oppfølgning av ulovlige byggetiltak, tilsyn og klagesaker, samt service og veiledning til våre innbyggere.
Tjenestested Byggesak består av totalt ca. 40 medarbeidere. Vi holder til sentralt i Sandvika med kort vei til et godt kollektivtilbud, handel og tjenester mm.
Arbeidsoppgaver:
- Forberede saker til politisk behandling og til Statsforvalter i forbindelse med klage på vedtak etter plan- og bygningsloven (byggesaksvedtak, reguleringsvedtak, vedtak om refusjon og saksbehandlingsgebyr), matrikkelloven og vegloven
- Behandle saker om ekspropriasjon, krav om sakskostnader og anmodning om innsyn
- Kvalitetssikring av nye reguleringsplaner
- Intern juridisk rådgivning og veiledning
- Veiledning og kommunikasjon med våre brukere. Ved behov kan det også påregnes oppgaver fra avdelingens øvrige ansvarsområder (ulovlighetsoppfølgning, tilsyn)
Kvalifikasjoner:
- Du har høyere utdanning fra universitet som jurist med mastergrad
- Høyskole / Universitet, Hovedfag / Mastergrad - for ansettelse som juridisk rådgiver/spesialrådgiver
- Du behersker norsk på et høyt nivå, både skriftlig og muntlig
- Du har kjennskap til plan- og bygningsloven med tilhørende forskrifter og kjennskap til offentlig forvaltning
- Du har god rolleforståelse, både for kommunens samfunnsoppdrag og det å jobbe i et politisk system
- Relevant arbeidserfaring vil bli tillagt vekt
Personlige egenskaper:
- Kundeorientert og omgjengelig
- Målrettet, strukturert, effektiv og leveringsdyktig
- Gode formidlingsevner
- Evne til å arbeide både selvstendig og i team
- Evne til å mestre høyt tempo i arbeidshverdagen
- Positiv og tilpasningsdyktig
Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt
Vi tilbyr:
- Lønn etter avtale
- Faglig utfordrende og interessante oppgaver
- Et tverrfaglig og godt arbeidsmiljø
- Mulighet for faglig utvikling
- Kompetanseutviklingsstipend
- Tilgang på elbil og el-sykkel i jobb
- Offentlig tjenestepensjon
Annet
- Vitnemål og attester tas med på intervju
Bedrift
Bærum kommuneSøknadsfrist
23.01.2023Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1338, SANDVIKA
BÆRUM
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4941522Se her for andre jobber fra Bærum kommune
- Oppdatert 07.01.2023