Företag
Lillestrøm KommuneAnsökningstiden
15.06.2025Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltningUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
6247140Se här för andra jobb från Lillestrøm Kommune
Lillestrøm Kommune
Vikariat som rådgiver i politisk sekretariat
Offentlig forvaltning
Ønsker du å bidra til et godt og velfungerende lokaldemokrati i Lillestrøm kommune gjennom å jobbe i skjæringspunktet mellom administrasjon og politisk ledelse? Vi søker rådgiver med kommunikasjonserfaring og forståelse for politiske prosesser!
Lillestrøm er Norges 9. største kommune med ca. 95.000 innbyggere. Nå har vi et spennende vikariat ledig som rådgiver i politisk sekretariat – med varighet frem til 14. september 2027. Politisk sekretariat er en del av kommunalområde Virksomhetsstyring. Sekretariatet har en nøkkelrolle i å sikre gode politiske prosesser, herunder være en støttespiller for den politiske ledelsen i kommunen og et bindeledd mellom politisk ledelse og administrasjonen. Vi har ansvar for sekretariatsarbeid i politiske utvalg, formannskap og kommunestyre, gjennomføring av stortings-, kommune- og fylkestingsvalg, medansvar for prosesser knyttet til oppfølging av politiske vedtak og ansvar for at valg av meddommere, forliksråd, folkevalgte organer m.m. følger lover og forskrifter.
Kvalifikasjoner:
- Høyere relevant utdanning på masternivå, gjerne innen statsvitenskap, kommunikasjon og/eller journalistikk.
Lang og relevant erfaring med utdanning på bachelornivå kan erstatte kravet om master. - Svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
- Erfaring med produksjon av tekst i ulike sjangre, rettet mot ulike målgrupper.
- Meget god digital kompetanse og kunnskap om verktøy for webpublisering.
- Forståelse og teft for politisk styring og rollefordeling mellom politikk og administrasjon.
- God kjennskap til offentlig forvaltning.
Ønskede kvalifikasjoner:
- Gode engelskkunnskaper, både skriftlig og muntlig.
- Erfaring med kommunikasjonsarbeid i offentlig sektor eller med tilsvarende arbeid.
Personlige egenskaper:
Vi ser etter deg som ønsker en spennende og variert arbeidshverdag tett på politisk ledelse, og som ønsker å utvikle en ny funksjon i Lillestrøm kommune som jobber tett på politisk ledelse og kommunedirektørens administrasjon. For å lykkes i rollen så tror vi at det er nødvendig at du:
- Har meget god serviceinnstilling.
- Har meget god evne til å se helhet og sammenhenger, og jobber strategisk.
- Er fleksibel og kan utføre varierte oppgaver, både store og små, avhengig av hva som er faggruppens behov.
- Har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
- Er strukturert og evner å se behov og tar selvstendig initiativ.
- Har god innsikt i kommunale politiske prosesser og offentlig forvaltning
- Trives med hektiske hverdager og korte tidsfrister, og kan jobbe både selvstendig og i team
Personlige egenskaper tillegges stor vekt.
Vi tilbyr:
- Selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver i et faglig stimulerende og hyggelig arbeidsmiljø.
- En viktig rolle som tilrettelegger for lokaldemokratiet.
- Selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver i kombinasjon med noe rutinearbeid.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid.
- Muligheter for fag-/kompetanseutvikling.
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer.
- Fleksibel arbeidstid og mulighet for delvis hjemmekontor.
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale med stillingstittel rådgiver
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Företag
Lillestrøm KommuneAnsökningstiden
15.06.2025Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltningUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
2000, LILLESTRØM
LILLESTRØM
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
6247140Se här för andra jobb från Lillestrøm Kommune
-
Rådgiver for politisk saksflyt og lederstøtte
Bergen kommune
BERGEN -
Leder politisk sekretariat
Lillehammer kommune
LILLEHAMMER -
Rådgiver
Trondheim Kommune
TRONDHEIM -
Kommunaldirektør barnehage og skole
Bergen kommune
BERGEN -
Ønsker du å bli vår nye rådgiver i lønnsavdelingen?
Lillestrøm Kommune
LILLESTRØM