Bedrift
Haugesund kommuneSøknadsfrist
11.12.2022Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5527, HAUGESUND
HAUGESUND
Antall stillinger
1karriere-kode
4893970Se her for andre jobber fra Haugesund kommune
- Oppdatert 26.11.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Haugesund kommune
Vikariat saksbehandler/veileder ved NAV Haugesund og Utsira
Offentlig forvaltning
NAV er Norges arbeids- og velferdsforvaltning med 19 000 medarbeidere og er et partnerskap mellom stat og kommune. Vi leverer tjenester og stønader til 2,8 millioner mennesker. Gjennom vår innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement, og som ønsker å gjøre en forskjell.
NAV Haugesund og Utsira har ca. 90 ansatte, og betjener Haugesund kommunes ca. 37000 innbyggere, og Utsira kommunes ca. 200 innbyggere. NAV Haugesund og Utsira består av 5 ulike avdelinger.
Vi lyser nå ut fire vikariat i avdeling Økonomi og veiledning med oppstart snarest:.
Et vikariat har varighet ut 2023, to vikariat ut august 2023, og et har foreløpig varighet ut april 2023.
Ved NAV Haugesund har vi valgt å skille saksbehandling fra arbeidsrettet oppfølging. Stillingene vi nå lyser ut er saksbehandlerstillinger, der arbeidsoppgavene i all hovedsak vil være knyttet til saksbehandling etter Lov om sosiale tjenester i NAV, det innebærer forvaltningsoppgavene knyttet til dette, samtaler med brukere og møter med aktuelle instanser. Du jobber sammen med oppfølger og eksterne samarbeidspartnere for å hjelpe brukerne videre.
Arbeidsoppgaver:
Hovedoppgavene vil være:
- Samtaler med bruker og kartlegging av deres situasjon
- Behandle søknader om økonomisk sosialstønad
- Vurdering og oppfølging av vilkår for utbetaling av stønad i henhold til lov om sosiale tjenester i NAV
- Behandle klagesaker
- Gi råd og veiledning om økonomi og bolig med mer
- Du må jobbe tett sammen med ulike kollegaer for å sikre helhetlig oppfølging av brukere.
- Samarbeidsmøter, intern og eksternt
- Bidra til utvikling av NAV sine tjenester
Kvalifikasjoner:
- 3 årig høyskole- eller universitetsutdanning innen sosialfaglige emner. Annen 3-årig høyskole-/universitetsutdanning kan vurderes, dersom du har relevant erfaring med saksbehandling.
- Erfaring fra veiledning av mennesker i utfordrende livssituasjoner
- Gode digitale ferdigheter
- Norsk er arbeidsspråk i Haugesund kommune. Du snakker, leser og skriver så godt norsk at du både kan samarbeide med andre og utføre arbeidsoppgavene dine selvstendig
I tillegg ønsker vi at du har:
- Erfaring fra saksbehandling og kjennskap til lov om sosiale tjenester
- Kjennskap til offentlig virksomhet og forvaltningsloven
- Kjennskap til ulike tjenestetilbud i hjelpeapparatet
Personlige egenskaper:
- Du har gode samarbeidsevner.
- Du er opptatt av faglig utvikling.
- Du er løsningsorientert.
- Du er strukturert og kan jobbe effektivt etter frister.
- Du kan formidle informasjon på en tydelig og positiv måte, både skriftlig og muntlig.
- Du har fokus på brukernes styrker og muligheter.
- Du kan både gi og motta veiledning.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr:
- Ansettelse i Haugesund kommune med gode pensjonsordninger
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver
- Kjekke og engasjerte kollegaer med god kompetanse
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter gjeldende regelverk
Bedrift
Haugesund kommuneSøknadsfrist
11.12.2022Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5527, HAUGESUND
HAUGESUND
Antall stillinger
1karriere-kode
4893970Se her for andre jobber fra Haugesund kommune
- Oppdatert 26.11.2022