• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    31.05.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5257, KOKSTAD
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5198050
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 17.05.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Vikariat Fagkonsulent Kommunal Hjelpemiddelservice

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Hjelpemiddelhuset har ansvar for mottak og retur av hjelpemidler fra NAV- Hjelpemiddelsentral Vestland for brukere bosatt i Bergen Kommune. I tillegg har Hjelpemiddelhuset ansvar for kortidsutlån, samt tjenesten Fullstendig saksbehandling. Fullstendig Saksbehandling innebærer at brukere og pårørende kan møte opp etter avtale i våre lokaler på Kokstad , og få hjelp til saksbehandling og lån av hjelpemidler på stedet. 

Hjelpemiddelhuset er en del av Enhet for aktivitet og mestring. Enheten har som mål å hindre isolasjon, og øke aktivitets og mestringsnivå hos brukere av våre tjenester. Enheten består av Responssenteret, Aktivitetssentre, Omsorgsboliger, Støttekontaktordning, Frivillighetskoordinatorer, og Kommunal Hjelpemiddelservice. Kommunal Hjelpemiddelservice består av Serviceteknisk avdeling og Hjelpemiddelhuset.

Da en av våre fagkonsulenter skal ha permisjon, har vi et ledig vikariat fra 01.07.23 til og med 31.08.24 i 100 % stilling. Arbeidstid er på dagtid fra 07.30 til 15.00. Dersom du er innovativ, fleksibel og løsningsorientert, er dette jobben for deg.

Kvalifikasjoner:

  • Norsk autorisasjon som Ergoterapeut
  • God norsk språklig fremstillingsevne, både muntlig og skriftlig tilsvarende Bergenstesten nivå 2.
  • God IT forståelse og kunnskap (opplæring i spesifikke systemer vil bli gitt).
  • Godkjent bestiller for NAV- Hjelpemiddelsentral sin bestillingsordning.
  • Søkere med erfaring fra formidling av hjelpemidler vil bli foretrukket.
  • Kjennskap til Bergen Kommunes øvrige helsetjenester.
  • Erfaring med bruk av Profil er en fordel.

Personlige egenskaper:

  • Gode komunikasjons- og samarbeidsevner, da man skal samarbeid tverrfaglig med både brukere, pårørende, kollegaer, andre helseinstanser, samt andre eksterne samarbeidspartnere.
  • Positiv, serviceinnstilt og imøtekommende da man skal sørge for at alle henvendelser blir håndtert på en profesjonell måte.
  • Fleksibel og lærevillig da man sammen med sine kollegaer, hver dag må sørge for at Hjelpemiddelhuset gir best mulig tjeneste til våre brukere.
  • Evne til å jobbe systematisk og strukturert da det er flere prosesser som skal foregår samtidig.
  • Trives med å jobbe både selvstendig og i team.

Vi tilbyr:

  • Lønn etter tariff.
  • Være en del av en tjeneste i sterk utvikling.
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    31.05.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5257, KOKSTAD
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5198050
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 17.05.2023