Ledig stilling

Helse Sør-øst RHF

Vi søker Klinikksjef til klinikk psykisk helse og avhengighet

Offentlig forvaltning

Vi søker deg som vil være med å bygge fremtidens helsetjenester innen psykisk helse og avhengighet. Det satses stort på fagfeltet både fra departementet og fra HSØ. Vi søker derfor deg som ser handlingsrom og griper det til å utvikle de beste tjenestene. Sykehuset i Vestfold satser på forskning og utvikling innen psykiatri og rus. Du kan lese mer om noe av forskningen vår her. Klinikken har ca 1000 årsverk fordelt på ca1400 medarbeidere, og du er ansvarlig for å forvalte og ivareta disse innen for de rammer som blir gitt. Klinikken har lokasjoner i hele Vestfold, og du har ansvar for at avdelingene samhandler godt uavhengig av geografisk avstand. Som klinikksjef vil du ha kontorplass på Sykehuset i Tønsberg, men det er forventet at du jevnlig besøker de andre lokasjonene. 

I tillegg til å skape god samhandling internt i klinikken, er du også ansvarlig for samhandling med øvrig klinikker på sykehuset. Som klinikksjef vil du inngå i administrerende direktørs ledergruppe, og det forventes at du aktivt bidrar inn i sykehusledelsen og tar et medansvar for utvikling på tvers av klinikkene. SiV har identifisert et forbedringsområde: samhandling og behandling hos pasienter som mottar behandling både i psykiatri og somatikk. En sentral oppgave er å sikre gode målrettede, helhetlige helsetjenester for denne pasientgruppen. Du vil også bli ansvarlig for klinikkens samarbeid med eksterne samarbeidspartnere, og da særlig primærhelsetjenesten.

Sykehuset i Vestfold HF skal yte gode og likeverdige spesialisthelsetjenester til alle som trenger det når de trenger det, uavhengig av alder, kjønn, bosted, økonomi og etnisk bakgrunn. Vi skal også legge til rette for forskning, undervisning og andre tjenester som står i naturlig sammenheng med dette. Vi mottar vårt oppdrag fra Helse Sør-Øst RHF og bidrar til oppfyllelse av spesialisthelsetjenestens målsetting innenfor Helse Sør-Østs geografiske område.

I Sykehuset i Vestfold HF verdsettes mangfold og inkludering. Medarbeidere med ulik kompetanse, bakgrunn, livserfaring og perspektiv gir gode forutsetninger til å ta vare på hver enkelt pasient og bidrar til godt samarbeid og forståelse. Vi håper du vil søke på stilling hos oss.

Kvalifikasjoner:

  • Høyere helsefaglig utdannelse
  • Erfaring som leder i spesialisthelsetjeneste
  • God økonomisk forståelse og erfaring med budsjettering, økonomistyring og rapportering

Personlige egenskaper:

  • Du er strategisk og setter en tydelig retning i ditt arbeid
  • Du er utviklingsorientert og interessert i å skape fremtidens helsetjenester
  • Du har evne til å skape gode relasjoner og nettverk rundt det med både interne og eksterne samarbeidspartnere
  • Du har evne til å analysere data og er opptatt av å søke ytterligere informasjon for å få løst problemstillinger
  • Du beslutningsdyktig og evner å omgjøre planer til handling.
  • Du er opptatt av å sikre et godt samarbeid med tillitsvalgte og vernetjenesten

Vi tilbyr:

  • Et spennende lederoppdrag med utvikling av et fremtidsrettet behandlingstilbud
  • Gode kollegaer og et høyt kvalifisert fagmiljø
  • Gode faglige og personlige utviklingsmuligheter

Vil du vite mer om stillingen? Ta kontakt for en uforpliktende prat! 
Fram til søknadsfristen går ut vil alle henvendelser bli behandlet konfidensielt. Deretter vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må du opplyse om og begrunne dette i søknaden. Du blir varslet dersom ønsket om unntak fra offentliggjøring ikke blir tatt til følge, slik at du eventuelt får mulighet til å trekke din søknad. Vi gjør oppmerksom på at unntak fra offentliggjøring kan omgjøres i en eventuell klagesak.

Som ansatt ved Sykehuset i Vestfold HF vil du bli medlem av kollektive pensjonsordningen i KLP, og trekkes 2 % i pensjonsinnskudd. Les mer om offentlig tjenestepensjon på www.klp.no

 

Vi ber alle søkere vedlegge dokumentasjon på utdanning, attester på arbeidserfaring og eventuelle spesialistgodkjenninger. Dette for å dokumentere kvalifikasjoner som er oppgitt i CV, og til lønnsfastsettelse. Vi minner om at alt arbeid etter fylte 18 år er relevant ved ansiennitetsberegning.