Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Helse Sør-øst RHF

Vi søker en løsningsorientert Kø-koordinator / Rådgiver 

Offentlig forvaltning

Sykehuspartner er en stor organisasjon i en sektor i rivende utvikling og har mange spennende, meningsfulle og utfordrende oppgaver som ligger fremfor oss. Nå søker vi etter høyt motiverte og løsningsorienterte medarbeidere. Helse Sør-Øst står ovenfor store og spennende endringer de kommende årene, og helseforetakene og Sykehuspartner har høye ambisjoner.

Seksjon for Telekommunikasjon er organisert under avdeling Basistjenester i virksomhetsområdet IKT Tjenester og har ansvar for forvaltning, drift og utvikling av telekommunikasjonstjenestene til 80 000 brukere i Helse Sør-Øst lokalisert fra Tynset i Nord til Flekkefjord i Sør. Tjenestene omhandler Talekommunikasjon (Unified communication), Alarm- og meldingstjenester, Audiovisuell samhandling (videokonferanse) m.m. 

De neste årene skal vi samle og modernisere telekomtjenestene i en ny regional kommunikasjonsplattform, som gir grunnlag for mer effektive og ikke minst nye verdiøkende tjenester ut mot sykehusene. En spennende reise, hvor både eksisterende og nye tjenester må driftes på en sikker og trygg måte.
Vi ser derfor etter en Køkoordinator/Rådgiver som skal understøtte driften og sikre at telekomtjenestene leveres på en forsvarlig måte. Du vil koordinere og fordele incidenter, analysere og bidra til å finne rotårsaker og finne mønstre i incident beholdningen. Dette vil i sin tur ta ned antallet innkommende saker og således frigjøre tid til å støtte fagseksjonene med løsningsarbeid. Du vil bli en del av et stort og dyktig fagmiljø og stillingen kan i stor grad formes rundt forebyggende arbeid hvor du får en sentral rolle i å understøtte ledergruppens behov for incident og problem management.


Arbeidssted kan være Oslo, Drammen, Porsgrunn, Grimstad, Hamar, Lillehammer, eller Fredrikstad.

Aktuelle kandidater vil bli kontaktet og intervjuet fortløpende. 

Arbeidsoppgaver:

  • Være kontaktpunktet for Telekom seksjonen med saksløsning
  • Bidra til å løse incidents i samarbeid med faggruppene i seksjonen
  • Problemløsning og rotårsaksanalyser
  • Jobbe med ITIL-prosessen
  • Lederstøtte til seksjonsleder og enhetsledere
  • Følge opp seksjonens KPI mål

Kvalifikasjoner:

  • ITIL Sertifisering
  • Det er fordel om du har erfaring fra større IT miljø
  • Kompetanse innenfor avansert brukerstøtte og kjennskap til IKT driftsoppgaver
  • God teknisk forståelse
  • Kjennskap til telekom- og nettverksfaget er ønskelig
  • Gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper

    Særlig relevant erfaring vil kunne kompensere for manglende formell kompetanse

Personlige egenskaper:

  • Kunde- og serviceinnstilt
  • God evne til problemløsning
  • Uredd, selvdreven, proaktiv og med stor gjennomføringskraft
  • Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Analytisk, strukturert og løsningsorientert
  • God fremstillingsevne, både skriftlig og muntlig
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Interessante og varierte arbeidsoppgaver
  • Dyktige medarbeidere
  • Sterkt og godt arbeidsmiljø i en av Norges største IKT-organisasjoner
  • Gode forsikrings- og pensjonsvilkår
  • Fleksibel arbeidstidsordning med mulighet for delvis bruk av hjemmekontor etter avtale

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlista. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker bli informert, jf. offentlighetslovens §25.