• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    10.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5931323
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Vi søker en engasjert veileder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

NAV Årstad sosialtjeneste har ledig stilling i avdeling Helse og Rehabilitering 1. Stillingen er ett års vikariat, med mulighet for forlengelse. 

NAV Årstad sosialtjeneste betjener en bydel med om lag 42 000 innbyggere og ca. 1400 kommunale tjenestemottakere. NAV Årstad er regionkontor i NAV region Bergen. Kontoret har et godt arbeidsmiljø og mange spennende og varierte arbeidsoppgaver. Totalt har NAV Årstad rundt 250 ansatte, hvor ca 95 av disse jobber i sosialtjenesten. Tjenesten har fokus på kvalitet i arbeidet vi utfører, kontinuerlig utvikling og at hjelp skal tilpasses brukerne sine behov.  

Sosialtjenesten i NAV en del av velferdsstatens sikkerhetsnett og har fokus på inntektssikring, arbeidsinkludering og oppfølging av mennesker med helseutfordringer. Sosialtjenesten ved NAV Årstad er delt inn i avdelingene: Helse og Rehabilitering, Arbeid og Kvalifisering, Fellesfunksjoner, Mottak og Avklaring, Mulighetssenteret og NorA. Alle avdelinger fatter vedtak etter gjeldende lovverk og har fokus på kartlegging, motivasjonsarbeid og utstrakt samarbeid eksternt og internt.

NAV er en organisasjon i stadig endring og ansatte må være endringsvillige og fleksible i forhold til arbeidsoppgaver, avdelingstilhørighet og arbeidshverdag.

 

Kvalifikasjoner:

- Bachelor i sosialt arbeid. Bachelor i annen helserettet utdanning kan vurderes, dersom det er kombinert med særlig relevant praksiserfaring.
- Ønskelig med erfaring fra arbeid i NAV / sosialtjenesten.
- Ønskelig med erfaring fra arbeid med mennesker med rusmiddelavhengighet og/eller psykisk helse
- Fordelaktig å ha erfaring med kartlegging, arbeidsrettet oppfølging og forvaltningsarbeid
- Fordelaktiv med kjennskap til sosialtjenesteloven, Helse -og omsorgstjeneste loven og annet relevant lovverk i NAV
- God kunnskap om relasjonsbygging
- Ønskelig med kjennskap til saksbehandlingssystemer i NAV, samt generell god kompetanse på IT
- Gode norskkunnskaper – muntlig og skriftlig
- Krav om politiattest 

Personlige egenskaper:

- Endringsvillig
- Ansvarsbevisst
- Strukturert
- Kunne jobbe selvstendig og i team
- Ha stor og fleksibel arbeidskapasitet
- Ha gode kommunikasjonsevner
- Evne til å arbeide målrettet med arbeidsoppgaver
- Må trives i et aktivt og travelt miljø
- Like varierte utfordringer
- Gode samarbeidsevner
- Bidra til et positivt arbeidsmiljø
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

- Lønn etter gjeldende avtaleverk i Bergen kommune
- Engasjerte kollegaer med et høyt faglig nivå
- Godt arbeidsmiljø
- Spennende og meningsfylte oppgaver
- En arbeidsplass som har inkluderende arbeidslivsavtale (IA)
- Fleksibel arbeidstid

   

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    10.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5931323
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune