Vacancy

Lillestrøm Kommune

Vernepleier ved Fallertun boliger

Offentlig forvaltning

Lillestrøm kommune er i stadig utvikling. I kommunalområdet Bo- og miljøtjenester vektlegger vi betydningen av tverrfaglig samarbeid og sømløse tjenester. Våre ansatte skal gi hverandre og tjenestemottakere støtte på tvers av kommunalområder, avdelinger og seksjoner når det er hensiktsmessig. Med verdiene tillit, inkludering og nyskaping har vi høye ambisjoner om å være best på vårt fagfelt i Norge. Vi har et stort og bredt fagmiljø, og tilbyr kurs og kompetanseheving på tvers av seksjonene våre.   

Vårt arbeid er forankret i CRPD og nasjonale veiledere som er relevante for vårt arbeid. Besøk oss gjerne på Instagram: https://www.instagram.com/hverdagsglimt_boom/ eller søk oss opp på: hverdagsglimt_boom   

Fallertun er en nyoppusset bolig som skal startes opp til våren, og skal bli en døgnbemannet bolig hvor det skal bo 4 mennesker som avhengig av hjelp til dagliglivets gjøremål. Vi har som mål å ha trygge rammer, gi gode tjenester og skape et godt hjem for de som bor her. Samtidig er vi opptatt av at det skal være en fin arbeidsplass, med et godt arbeidsmiljø. Teknologi og innovasjon er viktig for oss i tiden fremover og det skal være en naturlig del av arbeidet, sammen med målrettet miljøarbeid og somatisk helsehjelp.   

Vi ser etter deg som ønsker å være en del av en nyskapende organisasjon og som syntes endringer er morsomt. Du er god på å bygge relasjoner, og har fokus på at din utvikling skjer gjennom å gjøre andre gode. Så, hvis du kjenner at du er klar for nye utfordringer og ønsker å gjøre en forskjell i tjenesten for mennesker med funksjonsnedsettelse, er dette kanskje muligheten du har ventet på. Vi ser frem til å motta din søknad! 

Kvalifikasjoner:

  • Norsk autorisasjon som vernepleier. HPR-nr må oppgis i søknaden
  • Praktisk arbeidserfaring med målrettet miljøarbeid  
  • Kunnskap om mennesker med nedsatt funksjonsevne  
  • Praktisk arbeidserfaring med håndtering av utfordrende atferd er en fordel  
  • Praktisk arbeidserfaring med journalføring og utarbeiding av tiltaksplaner  
  • Gode IKT-kunnskaper er en fordel, det er også ønskelig med interesse/erfaring innen mestrings/helse/velferdsteknologi  
  • Førerkort klasse B, manuelt- og automatgir  
  • Behersker norsk skriftlig og muntlig, og har god kommunikasjonsevne. Krav om bestått Norskprøve B2, både skriftlig og muntlig  
  • Gyldig politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder. Politiattesten må fremlegges før tiltredelse   

    Er du nyutdannet, eller straks ferdig med din bachelor, er du selvfølgelig velkommen til å søke stilling hos oss.  

 

Vitnemål og attester må lastes opp i rekrutteringsportalen

Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.

Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet

Personlige egenskaper:

  • Du har et stort engasjement for mennesker med nedsatt funksjonsevne  
  • Du er motivert og løsningsorientert  
  • Du opptrer rolig i komplekse situasjoner og mestrer perioder med høyt arbeidstempo  
  • Du skaper gode relasjoner med tjenestemottakere, pårørende og kolleger  
  • Du arbeider selvstendig og i team  
  • Du er endringsvillig   
  • Du har humør og raushet, og bidrar til et godt arbeidsmiljø  
  • Du er aktiv og glad i å være ute

Vi tilbyr:

  • Opplæring og veiledning  
  • Et bra fagmiljø med masse kompetanse som er i kontinuerlig utvikling  
  • Å få være med å skape et godt arbeidsmiljø i en ny bolig
  • Muligheter for relevant grunn- og videreutdanning  
  • En interessant og utfordrende jobb med varierte arbeidsoppgaver  
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer 
  • Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtalen, utdanning og ansiennitet

 

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.