Ledigt jobb

Gjøvik kommune

Vernepleier/ sykepleier/ miljøterapeut x 2 i 100 % fast stillinger ved tilrettelagte tjenester Sørbyen

Offentlig forvaltning

Beskrivelse av arbeidssted:

Tilrettelagte tjenester favner et mangfold av tjenester innenfor mange ulike brukergrupper, og har en solid fagkompetanse med tverrfaglig profil både i ledelse og i medarbeidergruppa. Vi vokser i omfang og har pr. tiden behov for å rekruttere 2 nye medarbeidere som har bachelor fra relevant høgskoleutdanning.

Vi søker etter:

1 fast vernepleiere/ sykepleiere/ miljøterapeuter i 100% fast stilling.

1 fleksibel vernepleier /sykepleier /miljøterapaut 100% fast stilling.                                                                                                                                Som fleksibel fast ansatt vil du ha en fast arbeidsplan/turnus, men denne kan bli endret noe oftere. 

Turnus : Stillingen innehar dag og aftenvakter samt arbeid hver 3 helg.

 Vi er Sørbyen 2: Vi betår av en samlokaliserte bolig og et ambulerende team for personer med ulike funksjonsnedsettelser.

Arbeidsoppgaver:
  •  Praktisk bistand, opplæring, veiledning og helsehjelp til personer med ulike og sammensatte behov. 

  • Fokus på målretta miljøarbeid med adferdsanalytiske prinsipper.

  • Veiledning inn i  familier, samarbeid og koordinering av tjenester.
  •  Bistå brukere med aktiviteter og oppgaver som bidrar til en bedre og aktiv hverdag, med fokus på selvbestemmelse, habilitering, mestring og målrettet miljøarbeid.

  •  Delta i møtevirksomhet internt og med samarbeidspartnere.

  •  Primærkontaktfunksjon.

  •  Utarbeide planverk rundt enkeltbrukere, herunder Individuell Plan, individuelle målsetting og tiltak.

Kvalifikasjoner:
  • Fortrinnsvis vernepleiere eller sykepleiere med autorisasjon.                                               

  • Andre relevante høgskoleutdanninger med bachelor innen for eksempel helse, sosialfag og pedagogikk tas også i betraktning.

  • Relevant videreutdanning og erfaring fra brukergruppa er en fordel, men opplæring vil bli gitt.

  • Behersker norsk godt, både muntlig og skriftlig norsk godt.                                                                    

  • Kjennskap til helse- og omsorgstjenesteloven, pasientrettighetsloven, målrettet miljøarbeid/ mål og tiltaksarbeid.

  • Kompetanse i bruk av dataverktøy og journalføring. 

  • Førerkort klasse B er nødvendig.

  • Politiattest uten anmerkning framlegges.

Personlige egenskaper:
  •   Du er fleksibel i forhold til arbeidsoppgaver og endringer.

  •   Du har god stressmestring og vet å prioritere mellom oppgaver.

  •   Du har evne til å både å jobbe selvstendig og i team.

  •   Du har brukers behov i fokus.

  •   Du bidrar positivt i arbeidsmiljøet og har gode samarbeidsevevner i møte med pårørende og andre samarbeidspartnere.

  •   Du viser initiativ og engasjement med hensyn til oppgaver og egen fagutvikling.

 Vi kan tilby:
  • Et godt sted å jobbe med hyggelige kollegaer.

  • Utfordrende, varierte og allsidige arbeidsoppgaver. 

  • Vi tilbyr et godt faglig team.

  • Et spennende og godt fag- og arbeidsmiljø som er i stadig utvikling.

  • Startlønn med 4 års ansiennitet for nyutdannede. 

  • Medlemskap i KLP pensjonsordning og gode forsikringsordninger. 

Unntatt offentlighet må begrunnes:

Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11.

Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.

Søknad:

Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem. 

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.