Ledigt jobb

Kristiansund kommune

Vernepleier

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du en varm og omsorgsfull person som har en spesiell plass i hjertet for eldre med psykisk utviklingshemming? Vi søker deg som vil bli en del av vårt team!

Vi har ledig 100 % fast stilling som vernepleier, per tiden ved avdeling Bekkefaret 14/16. Vi tilbyr per tiden arbeidstid i turnus med arbeid hver 3. helg og mulighet for langvakter.

I denne stillingen vil du være en viktig støtteperson for eldre med psykisk utviklingshemming, med mål om å skape en trygg og støttende atmosfære for dem. Du vil bidra til trivsel og livskvalitet ved å tilby omsorg, støtte og aktiviteter som passer deres behov.

Ved interne omrokkinger vil andre stillinger, muligens ved andre avdelinger og i andre stillingsstørrelser bli ledig.

Bekkefaret 14/16

Avdelingen er lokalisert på Dale og består av to bofellesskap ved siden av hverandre, med nær tilknytning til Dale dagsenter. I hvert bofellesskap er det fire leiligheter, og egen personalbase. På Bekkefaret 14/16 yter vi helse- og omsorgstjenester til mennesker med ulike funksjonsnedsettelser, som har behov for bistand i hverdagen. Det varierer hvilke behov for bistand tjenestemottakerne har, men det er et felles fokus på å fremme trivsel, mestring og god fysisk og psykisk helse. I hverdagen er det flere av tjenestemottakerne som eksempelvis deltar på aktiviteter på dagsenteret, har ærender rundt omkring de trenger bistand til å gjennomføre, drar på kafe og deltar på sosiale arrangementer. 

Vi tilbyr

I denne stillingen tilbyr arbeidsgiver et lønnstillegg på kr. 25.000 (pr. 100 % stilling) ved oppstart. Dette er et rekrutteringstiltak og gis til fast ansatte vernepleiere og sykepleiere i turnusstilling. Vernepleiere som har under 8-års lønnsansiennitet gis tilleggsansiennitet opp til 8 år ved ansettelse. 

Hos oss vil du være en del av et team med gode kollegaer rundt deg – dere jobber sammen, støtter hverandre og balanserer arbeidsoppgavene. Samarbeid er nøkkelen til suksess!

  • en arbeidsplass med fokus på fag og utvikling av tjenesten
  • et inkluderende arbeidsmiljø med løsningsorienterte og dyktige medarbeidere
  • varierte og spennende arbeidsoppgaver
  • en meningsfylt arbeidshverdag
  • flyttegodtgjørelse etter vedtatte retningslinjer
  • gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP 
Arbeidsområder
  • sikre faglig gode tjenester til våre tjenestemottakere etter gjeldende lov- og avtaleverk
  • vurdering, koordinering og oppfølging av vedtak etter kap. 9 i helse- og omsorgstjenesteloven
  • medikamenthåndtering
  • ansvar for å fremme faglig og aktiv tilnærming til miljøterapeutisk arbeid
  • ha funksjon som primærkontakt, samt legge tilrette for godt samarbeid med pårørende
  • dokumentasjon og oppfølging av prosedyrer
Kvalifikasjonskrav
  • fortrinnsvis norsk autorisasjon som vernepleier, autorisasjon som sykepleier vil også bli vurdert 
  • gode ferdigheter i norsk skriftlig og muntlig
  • gode digitale ferdigheter
Vi søker deg som 
  • er en tålmodig og trygg omsorgsperson
  • flink på relasjonsbygging og har gode samarbeidsevner 
  • har interesse, forståelse, ro og trygghet i din tilnærming til andre
  • er komfortabel med omstilling og utvikling innenfor tjenesteområdet 
  • har gode veilednings- og kommunikasjonsferdigheter 

Personlig egnethet vil bli vektlagt. 

Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler.

Kommunen har et ansiennitetsbasert lønnssystem. For alle stillinger teller både offentlig og privat tjeneste etter fylte 18 år - dokumenteres med tjenesteattest fra tidligere arbeidsgivere med informasjon om fra/til-dato, stillingsprosent, eller antall timer arbeidet.

Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden.

Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.