Vacancy

Lillestrøm Kommune

Vernepleier

Offentlig forvaltning

Lillestrøm kommune er i stadig utvikling. I kommunalområdet Bo- og miljøtjenester vektlegger vi betydningen av tverrfaglig samarbeid og sømløse tjenester. Våre ansatte skal gi hverandre og tjenestemottakere støtte på tvers av kommunalområder, avdelinger og seksjoner når det er hensiktsmessig. Med verdiene tillit, inkludering og nyskaping har vi høye ambisjoner om å være best på vårt fagfelt i Norge. Vi har et stort og bredt fagmiljø, og tilbyr kurs og kompetanseheving på tvers av seksjonene våre.   

 Vårt arbeid er forankret i FN-konvensjonen om rettigheter for mennesker med nedsatt funksjonsevne og i veilederen "Gode helse- og omsorgstjenester til personer med utviklingshemming".  

Brattli søker etter en autorisert vernepleier, og det er en fordel om du har noe relevant arbeidserfaring. Det viktigste i jobben er personlig egnethet. Du er tenkt inn på et team som primærkontakt, på beboere som krever tett oppfølging. Det er viktig at du er trygg på deg selv, har god samarbeidsevne og kan stå i litt tøffe tak. Arbeidsoppgaver vil kunne endre seg over tid, men oppgaver som kan forventes er, medikamenthåndtering, utarbeidelse av tiltak, oppfølging av Khol kap 9, veiledning av ansatte og studenter, tett samarbeid med pårørende, og andre relevante samarbeidspartnere. 
En stor del av jobben er å legge til rette for gode dager for beboere. Du kan forvente  utfordringer. Brattli er en bolig som gir tjenester til 2 beboere , de er 2-1 bemanning. Du må kunne trives med dager som er like og ulike. Det er bolig hvor du jobber tett med kollegaer.

Det er lang vakter her, det vil si 12 timers vakter på dagvakter.

 

Kvalifikasjoner:

  • Autorisasjon som vernepleier eller annen relevant 3-årig helsefaglig høyskoleutdanning 
  • Fortrinnsvis praktisk erfaring med målrettet miljøarbeid og atferdsanalytisk tilnærming 
  • Kjennskap til psykisk utviklingshemming og psykiske lidelser 
  • Praktisk erfaring med å utarbeide og følge opp tvangsvedtak etter HOL kap. 9  
  • Praktisk erfaring med håndtering av utfordrende atferd  
  • Interesserer deg for fagutvikling og kvalitet i tjenesten 
  • Praktisk erfaring med journalføring og utarbeide tiltaksplaner, fortrinnsvis i Gerica 
  • Gode IKT-kunnskaper, også ønskelig med interesse/erfaring innen mestringsteknologi 
  • Erfaring med medikamenthåndtering 
  • Førerkort klasse B 
  • Behersker norsk skriftlig og muntlig, og har god kommunikasjonsevne. Krav om bestått Norskprøve B2, både skriftlig og muntlig. 
  • Gyldig politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder. Politiattesten må fremlegges før tiltredelse  
  • Vi ber om at HPR-nr oppgis i søknadsteksten 

Vitnemål og attester må lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet

Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.

Personlige egenskaper:

  • Du er motivert, kreativ, nytenkende og løsningsorientert 
  • Du opptrer rolig i komplekse situasjoner og mestre perioder med høyt arbeidstempo 
  • Du har evne til å avdekke og imøtekomme individuelle behov hos tjenestemottakerne 
  • Du har et stort engasjement for brukergruppen 
  • Du har evne til å kommunisere og skape gode relasjon med tjenestemottakere, pårørende og kolleger 
  • Du evner å arbeide selvstendig og i team 
  • Du er endringsvillig  
  • Du har humør og raushet, og bidrar til et godt arbeidsmiljø 
  • Du klarer å skille sak og person 
  • Fleksibel og se helheten 

Vi tilbyr:

  • Et levende fagmiljø med fokus på kompetanse og kontinuerlig utvikling 
  • Trivelige, nysgjerrige, engasjerte og dyktige kollegaer med godt samhold og mye humor 
  • En interessant og utfordrende jobb med varierte arbeidsoppgaver 
  • Opplæring og veiledning 
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert yrkesskadeforsikring på fritid
  • Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer 
  • Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtalen 

Er du nyutdannet er du også velkommen til å søke stilling hos oss. 

 

Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.  

Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.