• Bedrift
    Rauma kommune
  • Søknadsfrist
    28.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5946341
  • Se her for andre jobber fra Rauma kommune
Ledig stilling

Rauma kommune

Vernepleier 100% stilling

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Liker du å jobbe målrettet med miljøterapeutiske tiltak i et team, og ønsker å gjøre en forskjell for personer med en utviklingshemming, da kan en vernepleie stilling i Bo- og habiliteringstjenesten være midt i blinken for deg!

Stillingstype
Vi har to ledige faste stillinger som vernepleier i 100%, fast

Den ene stillingen er tilknyttet bofelleskap Romsdalsveien med 6 beboere, som per i dag er lokalisert i Snarveien på Åndalsnes. Det planlegges bygging av et nytt bosted på Åndalsnes for beboere i Romsdalsveien. Stillingen har turnus med vakter på dag og kveld og langvakter på helg, hver 4. uke. Som vernepleier jobber man med alle beboere og andre tjenestemottakere tilknyttet bofelleskapet, og fungerer som koordinator/primær kontakt for noen tjenestemottakere.

Den andre stillingen har bofellesskap Nesbakken med 5 beboere som arbeidssted. I bofelleskapet jobber en del av personalgruppen med en beboer i en turnus med arbeid med langvakter, både på hverdager og helg. Den andre delen av personalgruppen jobber med alle andre beboerne og tjenestemottakere tilknyttet bofelleskapet, og jobber turnus med vakter på dag og kveld og langvakter på helg, hver 4. uke. Per dags dato er det uavklart i hvilken personalgruppen den nyansatte vernepleier kommer til å jobbe. Dette avklares i løpet av ansettelsesprosess, og henger sammen med kompetanse og ønske av kandidater og nåværende personal. 

I Bo- og habiliteringstjenesten er planen å innføre turnus med langvakter, både på hverdager og helg i 2025, for medarbeidere som ønsker det.   


Beskrivelse av arbeidssted
Bo- og habiliteringstjenesten har ca. 58 årsverk fordelt på ca. 100 faste tilsette og vikarer. Ledelsen består av en virksomhetsleder og to avdelingsledere. Vi arbeider for at den enkelte tjenestemottaker skal få et helhetlig og koordinert tilbud. Hverdagsmestring og trygghet står sentralt i tilbudet. Det legges vekt på at tjenestemottakere har et meningsfylt og verdig liv med mestring og god livskvalitet ut ifra den enkeltes ressurs og forutsetninger. Vi tilbyr tjenester til personer med en utviklingshemming i samlokaliserte boliger med bemanning og til selvstendig hjemmeboende. Vi gir bistand med å utføre daglige praktiske og personlige gjøremål. Det kan omfatte bistand til ADL gjøremål i hjemmet, følge til avtaler, jobb og andre aktiviteter, bistand til personlig hygiene, eller hjelp til å organisere hverdagen. Bo- og habiliteringstjenesten består av tre bofellesskap med omsorgs- og avlastningsboliger (Nesbakken, Romsdalsveien og Storgata), to døgnbemannede enkelt boliger og Spira barneavlastning. Tjenesten er i stadig utvikling og det er stort behov for å tenke nytt rundt utforming av tjenester og bruk av kompetanse og ressurser, på grunn av økende behov for tjenester innenfor tilgjengelige personal ressurser og økonomiske rammer. 

Arbeidsområde 
Sentrale arbeidsoppgaver:

  • Du er primærkontakt og koordinator
  • Du utarbeider, følger opp og evaluerer mål og tiltaksplaner, med fokus på hverdagsmestring og forebygging av tvang
  • Du bistår tjenestemottakere i det daglige og bidrar aktivt til hverdagsmestring
  • Du bidrar til å skape trygghet i eget hjem
  • Du bidrar til å sikre at tjenestene utøves faglig forsvarlig og i tråd med virksomhetens målsetting og økonomiske rammer
  • Du bistår avdelingsleder med innleie ved behov
  • Du deltar aktivt i kvalitetsutvikling av tjenesten, samarbeider med kollegaer og ledelsen med fokus på likeverdige tjenester til alle
  • Du samarbeider med pårørende, verge og eksterne samarbeidspartnere
  • Du har en rolle i trygg og sikker legemiddelhåndtering
  • Du dokumenterer etter lovplikt
  • Du jobber for økt bruk av velferdsteknologi og digitalisering

Oppgavene vil kunne endre seg.

Kvalifikasjonskrav

  • Autorisert vernepleier. Sykepleier eller andre med offentlig godkjent helsefaglig eller pedagogisk utdanning på 3årig høyskole/universitetsnivå er også velkommen til å søke.
  • Kompetanse om forebygging tvang og makt og utfordrende adferd
  • Veiledningskompetanse
  • Erfaring og interesse for arbeid med mennesker med en utviklingshemming
  • Førerkort klasse B
  • Gode norskkunnskaper skriftlig og muntlig, minimum nivå B2
  • Gode digitale ferdigheter 
  • God kunnskap om gjeldende lovverk for tjenesteyting, herunder Helse- og omsorgstjenesteloven kap. 9

Videreutdanning innen fagområdet vil være en fordel.

Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som

  • er ansvarsbevist
  • har god observasjon- og faglig vurderingsevne
  • vil arbeide i tråd med kommunens verdigrunnlag
  • evner til å innta brukerperspektiv i daglig arbeidsutførelse
  • jobber aktivt for å skape mestringsfølelse og gode hverdagsopplevlser for tjenestemottakere
  • evner å samarbeide på tvers til det beste for alle tjenestemottakere
  • har gode kommunkasjons- og refleksjonsevner
  • evner til å jobbe selvstendig og i team
  • er utviklingsorientert og er en aktiv bidragsyter i vårt arbeid med kontinuerlig forbedring
  • har godt humør og bidrar positivt til et godt arbeidsmiljø

Vi tilbyr

  • Et aktivt og inkluderende fag- og arbeidsmiljø, hvor det jobbes tverrfaglig
  • Mestringsorienterte ledere
  • Interessante og varierte arbeidsoppgaver
  • Engasjerte arbeidskollegaer med god kjennskap til tjenestemottakere
  • Langvaktsturnus er under arbeid
  • Opplæringspakke med relevante kurs, som legemiddelhåndtering og forebygging av tvang/makt
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

Ansettelse
Ansettelse skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale ut fra kvalifikasjoner og ansiennitet. 

Politiattest
Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. helse- og omsorgstenestelova § 5-4, jf. politiregisterloven § 39 første ledd, fremlegges. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder. 

Søknad 
Rauma kommune tar kun imot elektroniske søknader via vår søkerportal. Søkerveiledning finner du her: Søkerveiledning - Rauma kommune . Ved problemer send epost til personal@rauma.kommune.no. Det er viktig at du tar deg tid til å besvare spørsmålene og registrerer utdannelse og kompetanse i søknadsskjemaet. Last opp aktuelle tjenestetidsattester og vitnemål i PDF format. Lenke til vitnemålsportalen benyttes ved ansettelse.

Vær oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste, jf. Offentleglova. 

 

  • Bedrift
    Rauma kommune
  • Søknadsfrist
    28.11.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5946341
  • Se her for andre jobber fra Rauma kommune