• Bedrift
    Hamar kommune
  • Søknadsfrist
    12.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2317, HAMAR
    HAMAR
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5996398
  • Se her for andre jobber fra Hamar kommune
Ledig stilling

Hamar kommune

Vernepleier 100 % fast - 2. gangs utlysning

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Tjeneste for funksjonshemmede (TFF) består av bofellesskap som er organisert som selvstyrte arbeidslag. Noen av våre fokusområder er å gi våre brukere en meningsfylt hverdag, bidra til god brukermedvirkning og hele tiden utvikle den faglige kvaliteten på våre tjenester.

Er du en som tar utfordringer og liker å jobbe tverrfaglig, tar en diskusjon, er klar for gode kollegaer og er faglig reflektert? Da er du den vi er ute etter. Det er også bra dersom du har humor og gode replikker, samt liker å ta i et tak.

Vi har turnus med lange vakter, med arbeid hver 3 helg.  Arbeidsoppgavene kan oppleves som psykisk og fysisk krevende.

Dersom du starter i stilling hos oss og flytter til Hamar vil du få mulighet til å søke startlån for å kunne kjøpe bolig i Hamar kommune. Dette gir deg mulighet for å låne 100% av kjøpesummen uten egenkapital. Se under vi tilbyr for utdypende informasjon. 

Hamar kommune har egen lønnsstige for sykepleiere, vernepleiere og 3-årig med krav til ytterligere spesialisering som jobber turnus som gir kr. 35 000,- over garantilønnen i hovedtariffavtalen. 

 

Kvalifikasjoner:

  • Autorisert vernepleier
  • Ønskelig med erfaring fra arbeid med mennesker med funksjonshemming og epilepsi
  • Kunnskap og erfaring med målrettet miljøarbeid
  • Ha god kjennskap til utfordrende adferd
  • Kjennskap til TKH, og kunne benytte dette
  • Kjennskap til Helse- og omsorgstjenestelov kap. 9 (tvang og makt) og kap 4A
  • Kunne delta på å lage vedtak i kap. 9
  • Kunnskap om relevant lovverk
  • Erfaring og interesse for å veilede andre kollegaer i faglige utfordringer
  • Erfaring med pårørendearbeid
  • Erfaring fra- og/eller kjennskap til kommunehelsetjenesten
  • Kjennskap til velferdsteknologi
  • Arbeids- og oppholdstillatelse
  • Gode IKT kunnskaper, gjerne erfaring med fagsystemene Gerica og EQS
  • Det er krav om førerkort for tiltredelse i stillingen
  • Det er ønskelig med kunnskap om tegn til tale

Personlige egenskaper:

  • Fleksibel, å delta på endringsprosesser
  • Være løsningsorientert, og ha godt humør
  • Selvstendig og ansvarsbevisst
  • Motivert, engasjert og strukturert
  • Ha evne til å gi omsorg og trygghet
  • Faglig pådriver og en god rollemodell
  • Være med å utvikle arbeidsplassen
  • Gode kommunikasjonsferdigheter og samarbeidsevner
  • Gode ferdigheter i relasjonskompetanse
  • Gode fremstillingsevner, både skriftlig og muntlig norsk
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
  • Oppfordrer menn til å søke 

Vi tilbyr:

  • God opplæring og veiledning
  • Et godt og spennende fagmiljø med varierte oppgaver
  • Et positivt og trivelig arbeidsmiljø sammen med dyktige kollegaer
  • Mulighet for å være med på å utvikle tjenestetilbudet
  • Hamar kommune har behov for sykepleiere/vernepleiere, og tilbyr deg som ønsker å jobbe og bo i kommunen muligheten til å søke startlån til bolig. For å søke må du ha minst 50% fast stilling som sykepleier eller vernepleier, eller ha fått tilbud om stilling og skal takke ja.
    Startlånet kan kun brukes til å kjøpe bolig i Hamar kommune. Du trenger ikke egenkapital for å få startlån, og du kan låne 100% av kjøpesummen. Betingelsen er at du må ha betjeningsevne for lånet, og ikke har mulighet til å få lån i vanlig bank.
    Mer informasjon finner du her: https://www.hamar.kommune.no/startlan/#:~:text=Startl%C3%A5n%20fra%20Husbanken%20er%20for%20personer%20som%20ikke%20f%C3%A5r%20l%C3%A5n  

FELLES FOR ANSATTE I HAMAR KOMMUNE:

  • Lønn etter sentrale og lokale avtaler
  • Hamar kommune er en IA-bedrift og prioriteter bedriftsinternt attføringsarbeid
  • Det tas forbehold om interne omrokkeringer på grunn av attføringsarbeid og overtallighet
  • For stillinger der det er krav om førerkort, må dette fremlegges før tiltredelse
  • Arbeidstakere ansettes i Hamar kommune på de vilkår som fremgår av lover, reglement og tariffavtaler, herunder medlemskap i KLP
  • Den som tilsettes må før tiltredelse gi bekreftede opplysninger om tuberkuloseforhold/tuberkulinstatus og MRSA-status på eget skjema som vedlegges tilbud om stilling
  • Fra 1. januar 2017 kreves politiattest for alle som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4. Attesten må forevises før tiltredelse
 

  • Bedrift
    Hamar kommune
  • Søknadsfrist
    12.01.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2317, HAMAR
    HAMAR
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5996398
  • Se her for andre jobber fra Hamar kommune