Företag
Bergen kommuneAnsökningstiden
19.10.2025Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
6414392Se här för andra jobb från Bergen kommune
Bergen kommune
Veilederstilling ved Nav Bergen sentrum sosialtjeneste
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Nav Bergen sentrum sosialtjeneste har ledig en faste stilling som veileder i Helse og rehabiliteringsavdeling.
Nav Bergen sentrum sosialtjeneste betjener en bydel med om lag 85 000 innbyggere og ca. 3000 kommunale tjenestemottakere. Nav Bergen sentrum er regionskontor i Nav region Bergen. Kontoret har et godt arbeidsmiljø og mange spennende og varierte arbeidsoppgaver. Totalt har Nav Bergen sentrum rundt 300 ansatte, hvor 219 av disse jobber i sosialtjenesten. Tjenesten har fokus på kvalitet i arbeidet vi utfører, kontinuerlig utvikling og at hjelp skal tilpasses brukerne sine behov.
Sosialtjenesten i Nav er en del av velferdsstatens sikkerhetsnett og har fokus på inntektssikring, arbeidsinkludering og oppfølging av mennesker med rusmiddelavhengighet. Sosialtjenesten ved Nav Bergen sentrum er delt inn i avdelingene: Helse og Rehabilitering, Arbeid og Kvalifisering, Mottak og Avklaring, Mottak og avklaring ungdom, Bo-oppfølgingstjenesten, Gjeldsrådgivningstjenesten, NorA og Ny sjanse. Alle avdelinger fatter vedtak etter gjeldende lovverk og har fokus på kartlegging, motivasjonsarbeid og utstrakt samarbeid eksternt og internt.
Nav er en organisasjon i stadig endring og ansatte må være endringsvilllige og fleksible i forhold til arbeidsoppgaver, avdelingstilhørighet og arbeidshverdag.
Kvalifikasjoner:
- Det kreves bachelor i sosialt arbeid eller barnevern. Bachelor i annen helserettet utdanning kan vurderes, dersom det er kombinert med lengre erfaring i forvaltningsarbeid i Nav sosialtjeneste og systematisk oppfølging med målgruppen innen rus og/eller psykisk helse.
- Ønskelig med erfaring fra arbeid i NAV / sosialtjenesten .
- Ønskelig med erfaring fra arbeid med mennesker med rusmiddelavhengighet og/eller psykisk helse
- Fordelaktig å ha erfaring med kartlegging, arbeidsrettet oppfølging og forvaltningsarbeid
- Må ha forutsetning for å kunne jobbe direkte med brukergruppen
- Fordelaktig med kjennskap til sosialtjenesteloven, Helse -og omsorgstjeneste loven og annet relevant lovverk i NAV
- God kunnskap om relasjonsbygging
- Ønskelig med kjennskap til saksbehandlingssystemer i NAV, samt generell god kompetanse på IT
- Gode norskkunnskaper – muntlig og skriftlig
- Krav om politiattest
Personlige egenskaper:
- Endringsvillig- Ansvarsbevisst
- Strukturert
- Kunne jobbe selvstendig og i team
- Ha stor og fleksibel arbeidskapasitet
- Ha gode kommunikasjonsevner
- Evne til å arbeide målrettet med arbeidsoppgaver
- Må trives i et aktivt og travelt miljø
- Like varierte utfordringer
- Gode samarbeidsevner
- Bidra til et positivt arbeidsmiljø
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr:
- Lønn etter gjeldende avtaleverk i Bergen kommune
- Engasjerte kollegaer med et høyt faglig nivå
- Godt arbeidsmiljø
- Spennende og meningsfylte oppgaver
- En arbeidsplass som har inkluderende arbeidslivsavtale (IA)
- Fleksibel arbeidstid
Företag
Bergen kommuneAnsökningstiden
19.10.2025Heltid/Deltid
HeltidAnställningsform
PermanentBransch
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtbildningskrav
PåkrevetArbetserfsrenhet
ØnskeligAdress
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntal befattningar
1Karriere-kod
6414392Se här för andra jobb från Bergen kommune