Bedrift
Lillehammer kommuneSøknadsfrist
30.04.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2609, LILLEHAMMER
LILLEHAMMER
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
2865518Se her for andre jobber fra Lillehammer kommune
- Oppdatert 08.04.2020
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Lillehammer kommune
Veileder ung - NAV
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
NAV er Norges arbeids- og velferdsforvaltning med 19.000 medarbeidere. Vi leverer tjenester og stønader til 2,8 millioner mennesker. Gjennom vår innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement, og som ønsker å gjøre en forskjell.
NAV Lillehammer-Gausdal er en kompetansebedrift med ca. 75 medarbeidere og med et solid fagmiljø. Virksomheten er utviklingsorientert og har høye ambisjoner. NAV Lillehammer-Gausdal yter tjenester til Lillehammer kommunes ca. 28.000 innbyggere og Gausdal kommunes ca. 6.200 innbyggere. Gjennom vår innsats får flere mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt.
Ved NAV Lillehammer-Gausdal har vi nå ledig 1 fast 100 % stilling som veileder i Team ung hvor vi søker en som er oppgaveorientert, utadvendt, aktiv og liker å jobbe ut mot næringslivet da det er her du finner løsninger for arbeidssøkerne. Du må være opptatt av å kjenne bedriftenes behov, slik at du kan formidle den rette jobben. Vi ser etter en fleksibel lagspiller som har evnen til å engasjere og motivere arbeidssøkere, arbeidsgivere og kollegaer.
- Kartlegge jobbsøkernes sterke sider, ferdigheter og evner for å matche med riktige arbeidsgivere og arbeidsoppgaver
- Bygge relasjoner og avtale treff med potensielle arbeidsgivere, oppsøke bedrifter - være mye på farten!
- Kartlegge arbeidsgivers behov for kompetanse og formidle den rette arbeidssøkeren
- Kartlegge jobbsøkers kompetanse og gi veiledning til ulike kompetansehevende utdanningsløp.
- Engasjere og motivere både jobbsøkere, arbeidsgivere og kollegaer
- Finne løsninger i samarbeid med arbeidsgivere og arbeidssøkere som gjør at flere kommer i lønnet arbeid
- Saksbehandling og veiledning understøttet av NAVs ikt-systemer
Endringer i arbeids- og ansvarsområder må kunne påregnes ut fra virksomhetens behov.
- Minimum 3-årig relevant utdanning fra høyskole eller universitet. Utdanningskravet kan fravikes ved spesielt relevant erfaring kombinert med de rette personlige egenskapene.
- Ønskelig med kunnskap/erfaring fra markedsarbeid.
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
- Digital kompetanse og gode forutsetninger for å benytte NAVs IKT systemer for blant annet å kunne veilede våre brukere på NAVs selvbetjeningsløsninger.
- Gode samarbeidsevner
- Førerkort klasse B
- Du må være god på å bygge relasjoner og samhandle, kommunisere og skape motivasjon
- Du tar ansvar for egen fagutvikling og bidrar aktivt til et godt fag- og arbeidsmiljø
- Du må ha god serviceholdning, være målrettet, strukturert og effektiv
- Du må være endringsvillig og evne å tilegne deg ny kunnskap som kreves for å jobbe med helhetlig oppfølging innenfor NAV sitt samfunnsoppdrag og regelverk
Personlige egenskaper vil bli tillagt stor vekt.
- En utfordrende og spennende arbeidshverdag med meningsfulle arbeidsoppgaver
- Dyktige og engasjerte kollegaer i et solid fagmiljø
- Mulighet for faglig og personlig utvikling
- Lønn og ansettelsesforhold etter Lillehammer kommunes regulativ
- Pensjonsordning gjennom KLP
Bedrift
Lillehammer kommuneSøknadsfrist
30.04.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2609, LILLEHAMMER
LILLEHAMMER
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
2865518Se her for andre jobber fra Lillehammer kommune
- Oppdatert 08.04.2020