Company
Hadsel kommuneApplication deadline
25.05.2025Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
Fixed contractIndustry
Offentlig administrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
8450, STOKMARKNES
HADSEL
NorwayNumber of positions
1Career-kode
6187133Look here for other jobs from Hadsel kommune
Hadsel kommune
Veileder til vårt familieteam - NAV Hadsel
Offentlig administrasjon
Familiekoordinator 100 % midlertidig stilling i 1 år med stor mulighet for forlengelse.
Stillingsbeskrivelse
Hadsel kommune ved Nav Hadsel søker veileder til vårt team som arbeider med familieoppfølging. Det er ledig midlertidig 100% stilling for snarlig tiltredelse.
Nav Hadsel teller i dag 20 veiledere og har ansvar for tjenestene som er knyttet til den kommunale og statlige arbeids- og velferdspolitikken. Kontoret er organisert med 2 avdelinger som består av både kommunalt og statlige ansatte. Familieteamet i Nav Hadsel vil bestå av 2 veiledere som samarbeider tett med markeds- og sosialteamet i kontoret. Et overordnet mål er å bidra til å fremme overgang til arbeid og aktivitet, samt sosial og økonomisk trygghet for innbyggere i kommunen. Kontoret kan tilby ansatte personlig utvikling, kompetanseheving og et trivelig arbeidsmiljø.
Familieteamet har ansvar for å gi veiledning og bidra til helhetlig oppfølging av barnefamilier med forskjellige bistandsbehov, samt bidra til bedre levekår over tid for voksne, barn og ungdom. I oppfølgingen er man avhengig av tverrfaglig samarbeid med øvrige tjenester i kommunen, som med tidlig innsats vil være helseforebyggende for familien. Familiekoordinator skal være bindeledd mellom etatene og sørge for god samhandling. Videre er man avhengige av tett samarbeid med næringslivet i regionen for å legge til rette for gode og varige relasjoner i arbeidslivet.
Vi ser etter deg som evner å se mennesker i et helhetsperspektiv, og som vil bidra til at barn og unge skal få like muligheter når det gjelder materielle goder, sosial inkludering og deltakelse i fritidsaktiviteter, samt bidra til økt mestringsfølelse gjennom bistand for å lykkes i arbeid, utdanning eller annen aktivitet.
Arbeidsoppgaver
- Helhetlig oppfølging, veiledning og motivasjonsarbeid til barnefamilier, med mål om sosial inkludering, arbeid og/eller utdanning.
- Bidra aktivt til kommunens ansvar om å forebygge utenforskap, sosial arv, psykiske lidelser og levekårsutfordringer.
- Avklare og kartlegge oppfølgingsbehov etter Lov om sosiale tjenester, samt utøvelse av tjenesten opplysning, råd og veiledning.
- Arbeidsrettet oppfølging, vurdering av bistandsbehov og utarbeidelse av planer for aktivitet
- Aktivt samarbeid både med interne team og eksterne samarbeidspartnere som for eksempel arbeidsgivere, tiltaksarrangører, skole, helsesektor, barnevernet og evnt. andre aktuelle samarbeidspartnere, slik at familier får et helhetlig og koordinert tilbud.
- Gjøre tjenesten kjent for samarbeidspartnere
- Andre arbeidsoppgaver innenfor Nav kontorets ansvarsområde kan tillegges stillingen.
Krav til kompetanse
- Du må ha minimum 3-årig utdanning fra universitet/høgskolenivå til bachelor grad, innen sosialfaglig, sykepleie eller pedagogisk retning. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskrav.
- Du må ha veiledningskompetanse eller relevant erfaring fra veiledning og brukeroppfølging.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Du må ha god digital kompetanse og evne til å sette deg inn i nye systemer og arbeidsmetoder.
- Du må ha bilsertifikat klasse B
Vi ønsker at du har:
- Du bør ha kjennskap til Nav sine ansvarsområder, tjeneste og samfunnsrolle
- Erfaring med minoritetsspråklige
- Det er en fordel at du har erfaring fra saksbehandling
- Du bør ha kunnskap om arbeidsmarked og erfaring i samarbeid med andre tjenester.
Personlige egenskaper:
- Du bør ha utpreget serviceinnstilling med evne til å se muligheter fremfor begrensninger.
- Du må ha evne til å jobbe målrettet og selvstendig, og kunne takle høyt arbeidstempo og uforutsigbarhet.
- Gode evner til å stå i tette relasjoner i møte med brukere i vanskelige livssituasjoner
- Føle deg trygg på å formidle informasjon til større grupper
- Evner til å takle omstilling og ha gode evner til samarbeid.
Motivasjon for stillingens arbeidsoppgaver, samt personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt. Nav er i stadig utvikling, noe som betyr at det må påregnes endringer i ansvars- og arbeidsoppgaver.
Vi tilbyr:
- Et inkluderende og trivelig arbeidsmiljø med faglig dyktige og engasjerte kolleger
- En spennende og variert arbeidshverdag i en organisasjon med et svært viktig samfunnsoppdrag
- Nødvendig opplæring, veiledning og faglig utvikling
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Fleksitidsordning
I denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter.
Les mer her: https://www.klp.no/pensjon/offentlig-tjenestepensjon-kort-fortalt
Hadsel kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile kommunens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder,funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.
Hadsel kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Regjeringen har vedtatt nedskriving av studielån med kr 25.000,- pr. år innføres for enkelte kommuner i Norge. Hadsel kommune er omfattet av dette, under forutsetning av at en bor i kommunen.
Les mer mer: https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/ny-ordning-for-sletting-av-utdanningsgjeld-slik-vil-det-fungere/id3058902/
Språkkunnskaper
Norsk er arbeidsspråk i Hadsel kommune, som søker må du kunne gjøre deg forstått på et nordisk språk skriftlig og muntlig
Intervju
Kvalifiserte søkere vil bli innkalt til intervju.
Ansettelse
- Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk.
- Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis.
- Politiattest uten bemerkning jf. Helse- og omsorgsloven § 5-4 må dokumenteres før signering av arbeidsavtale.
Offentlighet
Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på offentlig søkerliste jf. Offentlighetslovens § 25.
Søknaden
- Søknaden må inneholde søknadsbrev og CV, legg gjerne ved attester og vitnemål.
- Referanser kan oppgis i søknaden.
- Søknader sendes elektronisk ved bruk av "Søk her".
Velkommen som søker til Hadsel kommune - Et hav av muligheter!
https://www.hadsel.kommune.no/ny-i-hadsel/
Søkere må aldri oppgi Bank-id informasjon i søknadsprosessen.
Hadsel kommune ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere.
Company
Hadsel kommuneApplication deadline
25.05.2025Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
Fixed contractIndustry
Offentlig administrasjonEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
8450, STOKMARKNES
HADSEL
NorwayNumber of positions
1Career-kode
6187133Look here for other jobs from Hadsel kommune