Company
Lillestrøm KommuneApplication deadline
06.08.2023Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltningEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
2004, LILLESTRØM
LILLESTRØM
Number of positions
1Career-kode
5283033Look here for other jobs from Lillestrøm Kommune
- Updated 22.07.2023
Expired ad
The application deadline for this job opportunity has passed.
Lillestrøm Kommune
Veileder sykefraværsoppfølging NAV Lillestrøm
Offentlig forvaltning
NAV Lillestrøm leverer i dag tjenester til kommunens innbyggere og arbeidsgivere, og gjennom NAV sin innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Samfunnsoppdraget vårt handler om å forebygge og redusere utenforskap i kommunen, bidra til sosial og økonomisk trygghet, og fremme overgang til arbeid og aktivitet. Vi har fokus på innovasjon og utvikling, og vi er en menneskeorientert organisasjon. NAV Lillestrøm har ca. 220 medarbeidere fordelt på syv avdelinger med til sammen 22 team. Disse jobber med oppfølging av brukere og arbeidsgivere. I tillegg har kontoret to stabsavdelinger; "Organisasjon og utvikling" og "Fag og samfunn".
Sykefraværet blant kommunens innbyggere har økt de siste årene, og vi ønsker nå å styrke oppfølgingen av sykmeldte med en ekstra veileder i fast stilling.
Her kan du få et innblikk i vår arbeidshverdag: Bilder NAV Lillestrøm
Kvalifikasjoner:
Må-krav:
- Minimum bachelorgrad fra universitet eller høyskole, innen et fagområde som er relevant for stillingen. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Erfaring med saksbehandling og veiledning, gjerne fra NAV.
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
Bør-krav:
- at du kan trives med å jobbe med mennesker i en vanskelig livssituasjon, der det å oppmuntre, stille krav og være tydelig på ansvar og rettigheter er en viktig del av hverdagen.
- at du har erfaring med sykefraværsoppfølging, både i forhold til den enkelte bruker, arbeidsgiver og virkemiddelapparatet.
- at du er vant med å lede møter med flere til stede.
- at du har erfaring med forvaltning av lovverk
- at du har juridisk og trygdemedisinsk forståelse
De formelle kravene til stillingen må kunne dokumenteres, og utenlandsk utdanning må være NOKUT-godkjent.
Alle attester og vitnemål må legges inn i WebCruiter innen søknadsfristen.
Personlige egenskaper:
- Du er god relasjonsbygger som evner å skape tillit.
- Du er selvstendig, målrettet og nytenkende.
- Du evner å arbeide systematisk og planmessig.
- Du er analytisk og pedagogisk.
- Du er robust og fleksibel.
- Du har en god rolleforståelse.
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr:
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde.
- Et utviklingsorientert og moderne NAV-kontor med et godt fagmiljø.
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling.
- Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og inkluderende kollegaer.
- Moderne og helsefremmende lokaler (ABW – aktivitetsbasert arbeidsplass), der fysisk aktivitet og trening er en naturlig del av arbeidshverdagen.
- En inkluderende arbeidsplass med aktiv medbestemmelse.
- Kontorlokaler sentralt i Lillestrøm, rett ved togstasjon og bussterminal, 10 minutter med tog fra Oslo S.
- Fleksibel arbeidstid, med sommer-/vintertid, og en hybrid arbeidshverdag.
- Bedriftshelsetjeneste.
- Aktivt bedriftsidrettslag.
- Kommunal tilsetting, lønn i henhold til tariff, med stillingstittel fagkonsulent/spesialkonsulent.
- God pensjons- og forsikringsordning gjennom KLP.
Company
Lillestrøm KommuneApplication deadline
06.08.2023Fulltime/Parttime
FulltimeForm of employment
PermanentIndustry
Offentlig forvaltningEducational qualification
PåkrevetWork experience
ØnskeligAddress
2004, LILLESTRØM
LILLESTRØM
Number of positions
1Career-kode
5283033Look here for other jobs from Lillestrøm Kommune
- Updated 22.07.2023