• Företag
    Skatteetaten
  • Ansökningstiden
    06.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    8624, MO I RANA
    RANA
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5884678
  • Se här för andra jobb från Skatteetaten
Ledigt jobb

Skatteetaten

Veileder - servicemenneske i førstelinje med teft for klar kommunikasjon

Direktorater og tilsynsorgan

Er du god på kundebehandling, og synes at brukerne bør få løst sitt behov for veiledning ved første kontakt?

Vår førstelinje er selve hjertet i Skatteetaten, og vi skal nå styrke den med fire veiledere ved vårt skattekontor i Mo i Rana. Vi ser etter engasjerte og serviceinnstilte personer som ønsker å skape gode brukeropplevelser, og er komfortable med å bruke teknologi i arbeidshverdagen. Skatteetaten Mo i Rana ligger i Terminalveien 2 og er en stor arbeidsplass med cirka 330 medarbeidere. Vi har kantine, trimrom og fri parkering. Vi ligger sentralt til med kort vei til sentrum og offentlig transport. Skattekontoret i Mo i Rana har publikumsmottak med ID-kontroll.

Vårt mål er at brukerne skal få hjelp når de tar kontakt med oss. Derfor er denne jobben ekstremt viktig for oss! Det å kommunisere klart, tydelig og forståelig i tillegg til at du er serviceinnstilt, er grunnleggende for å lykkes i denne jobben.

Elsker du dynamikken av et hektisk arbeidsmiljø, og ønsker å bidra positivt inn i det? Liker du å snakke med andre mennesker, er god på service og kundebehandling? Trives du med å bruke digitale verktøy, og liker å lære nye ting og nye måter å jobbe på? Da tror vi at det å være veileder i førstelinje kan være noe for deg! Hvis dette høres spennende ut, vil vi gjerne høre fra deg! Søk gjerne på stillingen. Har du spørsmål kan du ringe vår kontaktperson Marit Susanne Gjertsen.  

Kvalifikasjoner:

Du må ha

  • relevant utdanning på minimum bachelornivå. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet. Internasjonale grader må være godkjent av NOKUT/HK- direktoratet
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • gode digitale ferdigheter, særlig system- og navigeringskompetanse er viktig i denne jobben

I tillegg er det fordel å ha erfaring fra relevant veiledningsarbeid, særlig innenfor komplekse tjenester.

Personlige egenskaper:

Vi trenger deg som

  • liker å jobbe med mennesker og yte god service ved å ha brukerens behov for veiledning i sentrum
  • er omgjengelig i møte med andre, er fleksibel i arbeidshverdagen og bistår der det trengs
  • kan sette deg inn i nye og kompliserte regelverk
  • evner å veilede tydelig og enkelt slik at bruker forstår

Vi tilbyr:

Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.

Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i tilknytning til arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.

Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.

Du blir ansatt som førstekonsulent eller rådgiver, med en årslønn mellom 530 000 og 650 000 kr, avhengig av kvalifikasjonene dine. De første seks månedene regnes som prøvetid. Vi ber om at vitnemål og attester legges som vedlegg.


Verdt å merke seg før du søker

  • Vi bruker ikke søknadsbrev: Vi verdsetter dine erfaringer og kompetanse høyere enn din evne til å skrive en jobbsøknad. Det er derfor fint om du sender oss en god og beskrivende CV som fremhever dine kvalifikasjoner for stillingen. Du trenger ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev. Vi setter pris på om du legger ved vitnemål/karakterutskrifter og relevante attester..
  • Omvendt referansesjekk: For å sikre at du føler deg trygg i valget om å jobbe hos oss, tilbyr vi en omvendt referansesjekk. Dersom du er aktuell for stillingen vil du få tilbud om å kontakte noen av våre medarbeidere, slik at du kan stille de spørsmålene du måtte ønske, for finne ut om vi er en god match.
  • Mangfold og likestilling: Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
  • Offentlig søkerliste: Vær oppmerksom på at navnet ditt vil vises på en offentlig søkerliste når du søker jobb hos oss. Du kan be om å bli unntatt fra denne listen ved å gi en begrunnelse, og vi vil vurdere din forespørsel nærmere.
  • Bakgrunnssjekk: Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater, og verifiserer utdanning og arbeidserfaring.

 

  • Företag
    Skatteetaten
  • Ansökningstiden
    06.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    8624, MO I RANA
    RANA
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    5884678
  • Se här för andra jobb från Skatteetaten