• Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    07.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7030, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5866934
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten
  • Oppdatert 03.09.2024
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Skatteetaten

Lede et unikt IT-miljø i Trondheim?

Direktorater og tilsynsorgan

Blir du motivert av å være en del av et innovativt miljø der vi prioriterer nytenkning, kreativitet og kontinuerlig forbedring? Da er vi sikre du vil trives hos oss!

Ledelse vil være din primære oppgave, men du vil også jobbe tett sammen med utviklingsmiljøene. Seksjonen vår har et strategisk ansvar for å utvikle, implementere og videreutvikle både kjernefunksjonalitet og helhetlige produkter. Du vil i tillegg få ansvar for prosjekter som gir deg rom til å virkelig sette ditt preg på utviklingen. Vi tilbyr en arbeidshverdag med varierte oppgaver, hvor ingen dager er like, og hvor du får muligheten til å utvikle deg faglig og personlig.

Er du lederen vi ser etter?
Vi trenger en synlig leder med sterk interesse for å utnytte teknologi til det beste for våre brukere. En som motiveres av å skulle realisere våre målsettinger, og som med engasjement kan lede seksjonen fremover i kontinuerlig utvikling.

Litt om oss
Skatteetaten gjennomfører omfattende modernisering og digitalisering av brukertjenestene for borgere og næringsdrivende i Norge. Gjennom innovativ bruk av avanserte IT-løsninger har vi lykkes med forenkling og utvikling av brukervennlige tjenester. Vi i IT ønsker å styrke samhandlingen med kjernevirksomheten, bli mer effektive gjennom økt tverrfaglig samarbeid og bli enda bedre på å utnytte ny og avansert teknologi til det beste for etaten og brukerne.

Avdeling innkreving og innsats er en av to leveranseavdelinger som har ansvaret for nyutvikling og videreutvikling i Skatteetaten. Avdelingen har ansvaret for løsninger knyttet til innkrevings- og innsatsområdet og er involvert i flere større prosjekter og satsninger akkurat nå. Arbeidet i avdelingen er organisert i tre seksjoner og ti grupper, seksjon innkreving fellesløsninger er akkurat nå den største seksjonen og består av fem grupper. Seksjonen har medarbeidere lokalisert på tre lokasjoner, Oslo, Trondheim og Mo i Rana. I forbindelse med endringer i ledergruppens sammensetning har det nå åpnet seg en spennende mulighet og vi søker en ny leder for seksjon innkreving fellesløsninger.

Som seksjonsleder med mål om effektivitet og innovasjon vil du få muligheten til å arbeide med svært spennende og utfordrende oppgaver som er kritiske for avdelingen.

Hvis ditt lederhjerte banker litt ekstra for IT-utvikling og teknologi, da er dette en sjanse du ikke må gå glipp av! 

Kvalifikasjoner:

  • høyere utdannelse, fortrinnsvis på bachelor- eller masternivå innen relevant fagområde. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • ledererfaring fra større virksomheter hvor IT står sentralt i virksomhetens tjenester
  • solid kjennskap til eller erfaring med IT-utvikling
  • erfaring fra å lede endringsprosesser hvor digitalisering har stått sentralt
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • erfaring med ledelse av ledere vil være en fordel

Personlige egenskaper:

IT er en stor divisjon og lederne må evne å tenke helhetlig og på tvers av fagområdene. Ledere i Skatteetaten motiveres av å være i en lederrolle, ønsker å bruke tid på lederskap og er villige til å utvikle eget lederskap. I tillegg har du:

  • gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • strategisk og gode analytiske egenskaper
  • proaktiv og resultatorientert med gjennomføringsevne
  • evne til å tenke nytt og drive endringsprosesser

Vi tilbyr:

  • hyggelige og dyktige kollegaer som støtter hverandre og spiller hverandre gode
  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle systemer og løsninger
  • utfordrende oppgaver i store og kompetente fagmiljø
  • veiledning og støtte sånn at du utvikler deg, mestrer dine oppgaver og trives
  • kompetanseutvikling, både egenutvikling og gjennom etatens egne fagforumer
  • fleksitid, betalt overtid og trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse, som er en av Norges beste pensjonsordninger
  • moderne lokaler på Teknobyen med godt kollektivtilbud, men også fleksibilitet til å jobbe delvis hjemmefra

Hvorfor skal du velge oss? 
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.

Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.

Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.

Du blir ansatt som seksjonssjef, med lønn fra kr 942 700 - kr 1 102 200 avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan noe høyere lønn vurderes. Stillingen har seks måneders prøvetid.

Verdt å merke seg før du søker
Vi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen du søker på. Du trenger altså ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev.

Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.

Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.

Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.

 

  • Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    07.10.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    7030, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5866934
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten
  • Oppdatert 03.09.2024